هک 3 سايت سعودي در مقابل 2 سايت ايراني + عکس
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۳۸۰۸۳
تاریخ انتشار: 2016 May 27    -    ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پس از حمله هکرها به دو سايت دولتي ايران که خود را عربستاني معرفي کرده بودند، چند سايت دولتي سعودي ها هک شد.
 
پس از هک شدن سايت مرکز آمار ايران توسط هکري که خود را اهل عربستان سعودي معرفي کرده بود، سومين سايت دولتي عربستان نيز در اختيار هکرهايي قرار گرفت که خود را ايراني معرفي کرده اند.
 
در دو روز گذشته سايت مرکز آمار ايران و سايت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مورد حمله قرار گرفتند. هکر سايت مرکز آمار با قراردادن عکسي از صدام اعلام کرده بود که عربستاني است و ديگر سايت هاي ايراني را نيز تهديد به حمله کرده بود، اما هکر سايت سازمان ثبت اسناد از نام ياسر ابراهيمي و گروه هک مافيا استفاده کرده بود.
 
يک روز پس از هک شدن سايت مرکز آمار، مسئولان مرکز آمار و فضاي مجازي کشور اعلام کردند که حمله به سايت هاي دولتي امري عادي است و مشکلي نيست. آنها از رسانه ها خواستند اين امور عادي را بزرگ نکنند و عجيب نشان ندهند.

سايت سازمان ثبت اسناد هک نشده است
روابط عمومي سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خبر منتشر شده درباره هک شدن سايت اين سازمان را تکذيب کرد.
روابط عمومي سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعلام کرد :‌ امروز سايت سازمان در حال بروزرساني است و اخبار منتشره درخصوص هک شدن سايت تکذيب مي شود.

سايت سازمان ثبت اسناد هک نشده است

پس از آنکه مسئولان چنين واکنشي نشان دادند، هکرها شخصا دست به کار شده و صبح امروز در کمتر از دو ساعت دو سايت دولتي عربستان را هک کردند.
از صبح روز پنجشنبه سايت سازمان آمار عربستان به آدرس www.cdsi.gov.sa و سايت دفتر آمار به آدرس www.stats.gov.sa با حمله هکرها از دسترس خارج شدند.
بعد از ظهر پنجشنبه هم مراجعه کنندگان به سايت دانشگاه ملک عبدالعزيز به نشاني http://www.kau.edu.sa با متني مواجه شدند که در آن تصريح شده بود: "هکرهاي ايراني اينجا هستند." هک کننده اين سايت آشکارا خود را ايراني با نام شاهين معرفي کرده است.
سايت هک شده


يادآور مي شود که ده روز قبل  سردار جلالي، فرمانده قرارگاه پدافند سايبري کشور هشدار داده بود که عربستان سعودي با کمک امريکايي ها قصد انجام عمليات خرابکارانه سايبري عليه ايران را دارد.
سردار جلالي با برشمردن تهديدات دشمن در سال 95 تصريح کرد: يکي از محوريت‌هاي متصور در حوزه تهديد براي سال جاري محور سايبري است.
سردار جلالي افزود: پيش‌قراول هرگونه تهديد جدي نظامي، حتماً يک تهديد جدي سايبري خواهد بود، براي اينکه ابزار به هم زدن تعادل ملي در سطح کشور قبل از شروع جنگ حوزه سايبري است، لذا جنگ سايبري، جنگ متداول آينده است، آمريکايي‌ها طرحي را افشا کردند به‌نام عمليات نيتروزئوس که بزرگ‌ترين حمله سايبري طرح‌ريزي شده تا به حال توسط آمريکا است، اين نشان مي‌دهد که تسلط در اين حوزه‌ها براي آمريکايي‌ها به وجود آمده است، نتيجه اين است که بالاخره امسال تهاجم و تهديدات سايبري مورد انتظار است.
فرمانده قرارگاه پدافند سايبري کشور در خصوص تهديدات سايبري از طرف کشورهاي همسايه گفت: در عربستان سرمايه گذاري کلاني در حوزه دفاعي ــ سايبري، يعني آفند و پدافند انجام گرفته است، وقتي دشمن اين‌چنين هزينه مي‌کند، حتماً قصد انجام کاري را دارد، بخشي که خيلي مورد توجه عربستان و کشورهاي همسو است اينکه در فضاي سايبر بتواند در حوزه‌هاي اجتماعي تأثير گذاشته و مديريت کنند، و اين بستري دارد به‌نام شبکه‌هاي اجتماعي، نکته مهم اين است که شبکه اجتماعي امکان برقراري پالايه‌هاي اجتماعي ما خارج از کنترل حکومت را برقرار مي‌کند.
سردار جلالي تصريح کرد: بررسي‌ها نشان مي‌دهد که آمريکايي‌ها پس از انتخابات اسفند 94 به اين نتيجه رسيده‌اند 4 اقدام بايد انجام گيرد که عبارتند از:
1 ــ ادامه راهبرد بر تداوم استراتژي

2 ــ افزايش شتاب، يعني افزايش شتاب جريان‌هاي اجتماعي اتفاق افتاده در کشور

3 ــ سرمايه گذاري روي زيرساخت‌هاي تغيير، معتقدند که براي افزايش بيشتر اين شتاب نيازمند اين هستيم که زيرساخت‌هاي تغيير را سرمايه گذاري کرده و افزايش دهيم

4 ــ افزايش فشار بر کشور در حوزه سياسي و اقتصادي، با اين چهار مورد جمع‌بندي؛ افزايش فشار، افزايش شتاب، سرمايه گذاري روي زيرساخت و تداوم راهبرد، را حد و مرز بين خطوط سياسي داخلي و خارجي کشور قرار دهيم، يعني حد و مرز دشمن معنوي در فضاي سياسي و اجتماعي کشور تعريف شود و دوستان داخلي با اشتباه در محاسبات در استراتژي دشمن قدم نزنند.

وي با توجه به تهديدات پيش رو در فضاي مجازي ادامه داد: مشخص شده در حوادث آتي خصوصاً انتخابات 96 دشمن از جمله عربستاني‌ها سرمايه گذاري کرده، ظرفيت‌هاي سايبري و مجازي را به‌کارگيري کنند به‌نوعي که ظرفيت‌ها فضاي سياسي اجتماعي داخلي کشور را پايش کرده از هر حادثه کوچکي بتوانند حادثه‌اي بزرگ توليد کنند، اين حوادث نشان مي‌دهد که فضاي اجتماعي سياسي کشور در حال پايش است و وقوع حادثه‌اي از اين ابزار پتانسيل شعله‌ور شدن دارد، اگر قرار است کشور از شبکه‌هاي اجتماعي استفاده کند بايد بتوانيم بر اين شبکه‌هاي اجتماعي مديريت و کنترل داشته باشيم و با تهديدات و آسيب‌هاي آن مقابله کرده از فرصت‌هاي آن استفاده کنيم. 
برنا
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv