ثروتمندترین زن جهان کیست؟
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۳۱۵۶۷۱
تاریخ انتشار: 2024 June 15    -    ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
فوربز، مجله معروف اقتصادی آمریکا، سیاهه‌ای از نام پولدارترین زنان جهان را منتشر کرد که در صدر آن همچنان نام فرانسواز بتانکور، مالک لورئال، بزرگترین شرکت تولیدکننده محصولات آرایشی و بهداشتی جهان به چشم می‌خورد.
«تابناک با تو» - فوربز، مجله معروف اقتصادی آمریکا، سیاهه‌ای از نام پولدارترین زنان جهان را منتشر کرد که در صدر آن همچنان نام فرانسواز بتانکور، مالک لورئال، بزرگترین شرکت تولیدکننده محصولات آرایشی و بهداشتی جهان به چشم می‌خورد.
 
ثروتمندترین زن جهان کیست؟
 
فرانسواز بتانکور می‌یر که پس از مرگ لیلیان بتانکور در سپتامبر ۲۰۱۷، وارث تمام اموال او شد، شش ماه پیش بدل به نخستین زنی در فرانسه شد که ارزش دارایی‌هایش از ۱۰۰ میلیارد دلار فراتر رفته است. با این حال هنوز نه او و نه هیچ زن دیگری در جهان ثروت بالای ۲۰۰ میلیارد دلار ندارد.
 
در بین ثروتمدترین مردان میلیاردر جهان، به جز ایلان ماسک و جف بزوس آمریکایی، ارزش اموال برنار آرنو، مالک فرانسوی شرکت لویی ویتون نیز از ۲۰۰ میلیارد دلار بیشتر شده است.
 
آلیس والتون وارث هایپرمارکت‌های زنجیره‌ای والمارت، دومین زن ثروتمند روی کره زمین است که بر پایه آمار فوربز، ۷۸.۸ میلیارد دلار ثروت دارد.
 
 
 
ثروت بتانکور ده برابر بیشتر از نفر دوم
 
در میان زنان ثروتمند فرانسوی، فاصله بسیار زیادی میان فرانسوا بتانکور، ثروتمندترین زن روی کره زمین با نفر دوم دیده می‌شود. در حالی که ثروت بتانکور ۱۰۰.۴ میلیارد دلار برآورد می‌شود، ثروت کری پرودو، شماره ۲ این رده‌بندی ۹.۸ میلیارد دلار، یعنی ده برابر کمتر است.
 
خانم پرودو برای عموم مردم فرانسه ناشناخته است و کمتر در رسانه‌ها ظاهر می‌شود. او به همراه همسر درگذشته‌اش شرکت فرانسوی-انگلیسی «پرنکو» را تأسیس کرده است که بعد از «توتال انرژی»، دومین تولیدکننده بزرگ نفت در فرانسه محسوب می‌شود.
 
تانیا سعاده زینی، دختر ژاک سعاده، بازرگان معروف و بنیانگذار شرکت ترابری «سی‌ام‌ای سی‌جی‌ام»، با ثروتی برابر ۸.۹ میلیارد دلار رتبه سوم را در این رتبه‌بندی به خود اختصاص داده است.
 
ماری-هلن داسو، مدیر ارتباطات گروه تجاری داسو که فوربز ثروت او را هم حدود ۸.۹ میلیارد دلار تخمین زده، در این سیاهه نفر چهارم است. شرکت داسو از جمله سازنده هواپیماهای جنگی فرانسه مانند میراژ و رافال است. ماری بنیه بووالو، مالک شرکت فرآورده‌های لبنی لاکتالیس، نفر پنجم و پس از او دانیل بلون، بیوه پی‌یر بلون، رئیس شرکت خدماتی سودکسو و آن بوفور، سهام‌دار شرکت دارویی ایپسن در رده‌های بعدی پولدارترین زنان فرانسوی جای دارند.
 
ناتاشا نیکلایوویچ، بیوه مارسل داسو و یک زن دیگر از خاندان داسو و نیز زنی از خانواده مالک شرکت پژو در رده‌های بعدی ثروتمندترین زنان فرانسه‌اند.

خبرآنلاین

bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv