فرم‌های مختلف چشم را به زیباترین شکل آرایش کنید
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۳۱۵۹۷۷
تاریخ انتشار: 2024 June 14    -    ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
چشم‌های ما فرم‌های متفاوتی دارند و احتمالاً به همین خاطر است که گاهی می‌بینید آرایش چشم دوستتان یک میلیمتر هم تکان نمی‌خورد اما آرایش شما پخش می‌شود. اما خبر خوب این است که می‌توانید با استفاده از روش‌های آرایش متناسب با فرم چشم‌هایتان کاری کنید که خط چشم و سایه و به‌طور کلی آرایش چشمانتان کاملاً دست‌نخورده باقی بماند.

«تابناک با تو» - چشم‌های ما فرم‌های متفاوتی دارند و احتمالاً به همین خاطر است که گاهی می‌بینید آرایش چشم دوستتان یک میلیمتر هم تکان نمی‌خورد اما آرایش شما پخش می‌شود. اما خبر خوب این است که می‌توانید با استفاده از روش‌های آرایش متناسب با فرم چشم‌هایتان کاری کنید که خط چشم و سایه و به‌طور کلی آرایش چشمانتان کاملاً دست‌نخورده باقی بماند.

فرم‌های مختلف چشم را به زیباترین شکل آرایش کنید

در ادامه شیوه آرایش کردن متناسب با برخی از رایج‌ترین فرم‌های چشم را به شما نشان می‌دهیم.

چشم‌های رو به بالا

فرم‌های مختلف چشم را به زیباترین شکل آرایش کنید

اگر گوشه‌های بیرونی چشمان بالاتر از گوشه‌های داخلی باشد، فرم چشم‌های شما رو به بالا تلقی می‌شود. پلک بالایی این فرم از چشم‌ها انحنای به‌نسبت بیشتری دارد.

در این حالت بهترین کار این است که این فرم را با یک خط چشم نازک تا انتهای پلک‌هایتان برجسته کنید و خط را در گوشه‌‌های بیرونی چشم، پهن‌تر بکشید.

می‌توانید از یک خط چشم مایع با نوکِ تیز استفاده کنید و روی مژه‌ها‌ی پایینی هم کمی ریمل اضافی بزنید.

چشم‌های گرد

فرم‌های مختلف چشم را به زیباترین شکل آرایش کنید

اگر با نگاه کردن مستقیم به آینه می‌توانید سفیدی چشم‌هایتان را بالا یا پایین عنبیه ببینید چشم‌هایتان گرد است. چشم‌های گرد از بالا به پایین و از چپ به راست حالت منحنی دارند و کمی از سفیدی چشم بین عنبیه و پلک بالا و پایین قابل مشاهده است.

خط چشم مناسب برای چشم‌‌های گرد، عموما الگویی ضخیم و کشیده دارد که چشم‌‌ها را کشیده‌تر از آنچه هست جلوه می‌‌دهد. از پرطرفدار ترین مدل‌‌های خط چشم مناسب چشم‌‌های گرد، می‌توان به خط چشم گربه‌‌ای کلاسیک اشاره کرد.

برای چشم‌های گرد می‌توانید علاوه بر کشیدن خط چشم روی پلک بالایی، داخل خط آب چشم (ناحیه داخلی بین چشم و خط مژه) را مقدار زیادی خط چشم بکشید تا بخشی از فضا را ببندید. برای این کار بهتر است از یک مداد چشم خوب ترجیحا تیره و مات استفاده کنید.

چشم‌های تک‌پلکی (مونولید)

فرم‌های مختلف چشم را به زیباترین شکل آرایش کنید

به فرم چشمی که خطِ چین پلک بالایی آن مشخص نیست تک‌پلکی یا مونولید می‌گویند. برای این فرم چشم اگر می‌خواهید کمی بُعد ایجاد کنید از سایه‌های انعکاسی استفاده کنید و مقدار زیادی ریمل بزنید.

با پرایمر سایه چشم شروع کنید تا پایه‌ای صاف داشته باشید و سایه چشم را در جای خود ثابت کنید تا از پخش شدن آن جلوگیری کنید. سپس یک سایه انعکاس‌دهنده نور را مستقیماً روی پلک بمالید. از امتداد خط مژه شروع کنید، با حرکات عمودی روی پلک بکشید.

برای آرایش چشم‌ تک پلکی بهتر است در گوشه داخلی و قسمت مجرای اشک، خط چشم بسیار نازک کشیده شود. سپس در قسمت انتهای چشم خط چشم را پهن‌تر کنید تا چشم‌ها درشت‌تر نشان داده شوند.

چشم‌های رو به پایین

فرم‌های مختلف چشم را به زیباترین شکل آرایش کنید

شکل چشم رو به پایین اساساً برعکس حالت رو به بالاست. با تجسم یک خط افقی در سراسر چشم، گوشه‌های بیرونی چشم‌ها پایین‌تر از گوشه‌های داخلی هستند و اغلب به نظر می‌رسد که بخش بیرونی پلک بالایی به سمت پایین می‌رود.

برای این فرم چشم رنگ سایه چشم را برای قسمت داخلی پلک روشن و خنثی انتخاب کنید و برای گوشه‌های بیرونی از رنگ‌های تیره‌تر استفاده کنید.

با استفاده از یک برس خط چشم مات در امتداد خط مژه پایینی رنگ آن را پررنگ‌تر کنید. همان‌طور که به گوشی بیرونی می‌رسید به کشیدن به سمت بیرون و شقیقه‌ها ادامه دهید. بالا کشیدن گوشه‌های بیرونی برای این فرم چشم مهم است.

چشم‌های خمار

فرم‌های مختلف چشم را به زیباترین شکل آرایش کنید

وقتی چشم‌هایتان خمار است کمی پوست روی پلک‌هایتان آویزان می‌شود. با افزایش سن و از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست، چشم‌ها با هر فرمی اغلب تکامل می‌‌یابند و ظاهر افتاده‌تری به خود می‌گیرند.

اگر چشم‌هایتان خمار است از خط چشم باریک و ظریف خودداری کنید زیرا محو و پخش می‌شود. در عوض یک لایه خط چشم سنگین در امتداد مژه بالایی بکشید تا وضوح بیشتری به چشمانتان بدهد.  اگر می‌خواهید چشم‌هایتان شاداب‌تر به نظر برسد، نباید زیر چشم را خط چشم بکشید. کارتان را با مقدار زیادی ریمل تمام کنید.

چشم بادامی

فرم‌های مختلف چشم را به زیباترین شکل آرایش کنید

با بررسی عنبیه خود می‌توانید تشخیص بدهید که آیا فرم چشم‌هایتان بادامی است یا خیر. اگر هنگامی که مستقیم در آینه نگاه می‌کنید نمی‌توانید سفیدی چشم‌هایتان را در بالا یا پایین عنبیه ببینید و لبه‌های بالا و پایین عنبیه شما کمی توسط پلک‌هایتان پوشیده باشد چشم‌هایتان بادامی است.

تقریباً تمام تکنیک‌های خط چشم کشیدن برای چشمان بادامی مناسب است. برای آرایش روزانه می‌توانید روی پلک بالایی از یک رنگ روشن‌تر استفاده کنید و در نیمه بیرونی چین پلک رنگ‌های تیره‌تر به کار ببرید.

سپس با استفاده از یک خط چشم مایع نوک تیز یک خط ضخیم در سرتاسر پلک بالایی بکشید و اصطلاحا یک بال بکشید. سر آخر از یک ریمل حجم‌دهنده استفاده کنید.

روزیاتو

bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv