ماجرای افزایش بستری کودکان و نوزادان در تهران
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۳۱۵۷۶۵
تاریخ انتشار: 2024 June 09    -    ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۲
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
 رئیس مرکز تحقیقات بیمارستان کودکان مفید تهران به خبرآنلاین گفت: «افزایش آمار مراجعه یا بستری اطفال در تهران با علائمی شبیه ویروس آنفلوانزا صحت ندارد.
 رئیس مرکز تحقیقات بیمارستان کودکان مفید تهران به خبرآنلاین گفت: «افزایش آمار مراجعه یا بستری اطفال در تهران با علائمی شبیه ویروس آنفلوانزا صحت ندارد. شاید ابتلا به ویروس‌های فصلی عفونی در این ایام شایع باشد، که امری طبیعی و معمول است، اما ازدیاد غیرمعمولی را در این زمینه شاهد نیستیم.»
 
به‌تازگی اخبار ضد و نقیضی در خصوص افزایش تعداد بستری‌ کودکان و نوزادان در بیمارستان‌های استان تهران، هم در شهر تهران و هم مناطق اطراف، به گوش می‌رسد که سبب برانگیختن نگرانی عده‌ای از شهروندان شده است. گمان بر این است که این افزایش احتمالی، ناشی از ابتلا به ویروس آنفلوانزا باشد.
 
طبق پیگیری‌های صورت‌گرفته از سوی خبرآنلاین و گفت‌وگو با چند تن از متخصصان اطفال، این موضوع صحت ندارد و پذیرش اطفال در بیمارستان‌های تهران و حومه، مثل سابق در حد نرمال است و هیچ تغییر غیرمعمولی در تعداد آن رخ نداده است. ضمن اینکه ویروس آنفلوانزا در برهه زمانی فعلی آنچنان شایع و در گردش نیست.
 
در همین راستا، روابط عمومی بیمارستان کودکان مفید تهران به خبرآنلاین گفت: «گزاره‌ی افزایش بستری کودکان و نوزادان در پی ابتلا به ویروس آنفلوانزا، دست‌کم در بیمارستان مفید، غلط است و ما اخیراً با چنین اتفاقی مواجه نبوده‌ایم.»
 
هم‌چنین دکتر عبدالله کریمی، متخصص اطفال و رئیس مرکز تحقیقات بیمارستان مفید، نیز در این‌‎باره طی گفت‌وگو با خبرآنلاین اظهار داشت: «افزایش مراجعه یا بستری اطفال در تهران با علائمی شبیه ویروس آنفلوانزا صحت ندارد. شاید ابتلا به ویروس‌های فصلی عفونی در این ایام شایع باشد، که امری طبیعی و معمول است، اما ازدیادی را در این زمینه شاهد نیستیم.»
 
کما اینکه دکتر فریبا شیروانی، فوق تخصص عفونی اطفال و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی، نیز پیش‌تر در گفت‌وگو با خبرآنلاین، اپیدمی موارد مراجعه و بستری کودکان در تهران را رد کرد و تأکید داشت که با توجه به شیوع بیماری‌های عفونی در فصول مختلف، در حال حاضر هم عفونت‌های تنفسی را داریم؛ اما اینکه اکنون کودکان به ویروس خاصی مثل آنفلوانزا یا کرونا مبتلا شده باشند، ثابت شده نیست.
 

خبرآنلاین

bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv