چرا باید از بیمه درمان تکمیلی استفاده کنیم؟
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۷۱۸۴۶
تاریخ انتشار: 2023 February 20    -    ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv

چرا باید از بیمه درمان تکمیلی استفاده کنیم؟

 

یکی از اصلی ترین شاخص های رفاه در بیشتر کشور ها این است که افراد بتوانند از خدمات مربوط به سلامتی و درمانی مناسب استفاده کنند. این شاخص در سایر مسائل زندگی نیز تاثیر گذار بوده و می تواند بر روی سبک زندگی افراد هم موثر باشد. از این رو اکثر افراد به دنبال گرفتن بیمه درمانی مناسب می باشند تا از این طریق بتوانند هزینه های مربوط به درمان را تامین کرده و سلامت جسمانی خود را تضمین نمایند.

چرا باید از بیمه درمان تکمیلی استفاده کنیم؟

چرا بیمه تکمیلی؟

هزینه های مرتبط با سلامت، همیشه هم به خاطر بیماری و یا حادثه نیستند. برخی از این هزینه ها همچون زایمان جزو هزینه های خوشایند محسوب می شود که همه افراد از آن استقبال می کنند. همچنین انجام آزمایشات پزشکی سالانه برای آگاهی از وضعیت بدن، یک هزینه خوشایند است؛ چرا که از این طریق می توان جلوی بروز بیماری های مختلف را پیش از وقوع گرفت.

پرداخت هزینه های گفته شده نیاز به داشتن بیمه درمانی دارد تا بتواند بخشی از این هزینه ها را پوشش دهد. گزینه اول استفاده از بیمه تامین اجتماعی، خدمات درمانی یا بیمه سلامت است. اما همان طور که می دانید این دفترچه ها تنها در بیمارستان های دولتی هزینه ها را پوشش می دهند و بیمارستان های خصوصی معمولا این دفترچه ها را قبول ندارند. از طرفی این دفترچه ها درصد کمی از هزینه های خدماتی همچون رادیولوژی، سونوگرافی و آزمایشگاه را تحت پوشش قرار می دهند. از این رو بهترین راهکار در این موارد خرید بیمه تکمیلی می باشد.

کدام شرکت بیمه ای مناسب تر است؟

افراد می توانند در میان شرکت های بیمه ای که خدمات تکمیلی را به صورت انفرادی و یا گروهی ارائه می دهند، یکی از طرح ها را انتخاب کنند. به طور کلی برای انتخاب یک شرکت بیمه ای مناسب چند فاکتور وجود دارد که با دانستن آن ها می توان راحت تر تصمیم گیری نمود. در ادامه به این موارد اشاره می کنیم:

  • بیشترین رضایت مشتریان
  • توانگری مالی شرکت بیمه
  • داشتن پوشش های بالا تر
  • فرانشیز کم تر
  • نزدیکی به محل سکونت
  • امکان پرداخت خسارت به صورت غیر حضوری
  • زمان پرداخت خسارت

یکی از شرکت های بیمه ای که بیمه نامه های تکمیلی ارائه می دهد، بیمه پاسارگاد می باشد که محبوبیت زیادی نیز بین مردم دارد.

 

بیمه درمان تکمیلی چه پوشش هایی دارد؟

بیمه درمان تکمیلی در شرکت های مختلف پوشش های متفاوتی دارد؛ از این رو نمی توان برای تمام بیمه های موجود نسخه واحدی را معرفی کرد. با این حال برخی از پوشش های معمول این بیمه درمانی به شرح زیر می باشد:

پوشش هزینه های بیمارستانی

این پوشش تمامی هزینه های افرادی که در بیمارستان بستری شده اند را تامین می کند که شامل هزینه های مربوط به بستری به جز هزینه لوازم مصرفی خواهد بود.

پوشش هزینه های پاراکلینیکی

این پوشش ها هزینه های خدمات تشخیصی و تصویر برداری را تامین می کنند. از جمله خدمات پاراکلینیکی می توان به سونوگرافی، ماموگرافی، انواع آندوسکوپی معده و روده، انواع اسکن و سی تی اسکن، تست ورزش، آکاردیوگرافی قلب، نوار عضله، نوار مغز، نوار عصب، بینایی سنجی و شنوایی سنجی، آنژیوگرافی چشم و ... اشاره کرد که تحت پوشش بیمه نامه تکمیلی قرار می گیرند.

خدمات آزمایشگاهی

گاهی بیماران برای تشخیص بیماری و یا پیشرفت آن نیاز به انجام آزمایش دارند که پوشش خدمات آزمایشگاهی بیمه درمان تکمیلی این هزینه ها را متقبل خواهد شد.

پوشش زایمان

در پوشش زایمان بیمه درمان تکمیلی هزینه های زایمان طبیعی و سزارین تحت پوشش قرار می گیرند که این مورد برای زوج های جوان که قصد بچه دار شدن دارند بسیار مطلوب است.

پوشش عمل های جراحی مهم

برخی از عمل های جراحی به صورت جداگانه و با پوشش بیشتر در بیمه نامه های تکمیلی وجود دارند.

برخی دیگر از پوشش های بیمه درمان تکمیلی عبارتند از:

  • هزینه ویزیت و دارو
  • خدمات آمبولانس
  • خدمات دندانپزشکی

بیمه درمان تکمیلی کدام عمل های جراحی را پوشش نمی دهد؟

بیمه نامه های تکمیلی تنها عمل هایی را تحت پوشش قرار می دهند که برای بهبود سلامتی افراد انجام گیرد. از این رو این بیمه نامه ها هزینه عمل های زیبایی را پوشش نمی دهند. از جمله عمل های جراحی که تحت پوشش این بیمه نامه قرار نمی گیرند عبارتند از:

  • عمل زیبایی بینی
  • جراحی های زیبایی از جمله فیلر بینی و فیلر لب
  • عمل زیبایی کوچک کردن معده یا لیپوماتیک
  • عمل های زیبایی مانند زاویه فک و ...

انواع بیمه نامه های تکمیلی

بیمه های تکمیلی انواع مختلفی دارند که عبارتند از:

  • بیمه نامه تکمیلی انفرادی
  • بیمه نامه تکمیلی گروهی
  • بیمه نامه تکمیلی خانواده
  • بیمه زایمان
  • بیمه بازنشستگان

بیمه های تکمیلی انفرادی

این بیمه نامه مناسب افرادی است که می خواهند به صورت انفرادی برای خود بیمه ای تهیه کنند. در بیمه نامه انفرادی بسته به انتخاب پوشش های مختلف مبلغ حق بیمه متفاوت خواهد بود.

بیمه های تکمیلی گروهی

برخی از سازمان ها و شرکت ها برای کارمندان خود بیمه درمان تکمیلی گروهی تهیه می کنند و کارکنان این سازمان ها می توانند از پوشش های بیمه های تکمیلی گروهی برای خود و افراد تحت تکفل خود استفاده کنند.

بیمه های تکمیلی خانواده

بیمه درمان تکمیلی از نوع خانواده برای افرادی مناسب است که عضو سازمان خاصی نیستند و نمی توانند از بیمه نامه گروهی استفاده کنند. در این شرایط در صورتی که افراد قصد خریداری بیمه نامه تکمیلی برای خانواده خود را داشته باشند می توانند این نوع بیمه را تهیه کنند.

بیمه های تکمیلی بازنشستگی تامین اجتماعی

بازنشستگان می توانند برای خود، همسر و سایر افراد تحت تکفلشان بیمه درمان تکمیلی خریداری کنند  تحت پوشش این بیمه نامه قرار گیرند. این افراد برای ثبت نام بایستی به کانون بازنشستگان تامین اجتماعی مراجعه نمایند.

همان طور که در طول مقاله مشاهده کردید بیمه درمان تکمیلی می تواند تاثیر زیادی در زندگی و سلامت افراد داشته باشد و بخش قابل توجهی از هزینه های بیمارستانی افراد را تامین کند. شما عزیزان می توانید برای تهیه این بیمه نامه به سامانه بیمه بازار مراجعه نمایید و با مقایسه انواع بیمه های شرکت های مختلف و مشاهده پوشش های مختلف، این بیمه نامه را با بهترین شرایط و قیمت خریداری نمایید.

 

bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv