الهام گرفتن والت دیزنی از مکان های واقعی برای خلق آثارش (2)
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۱۱۲۵
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: 2015 December 19    -    ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
تعداد زیادی از آثار این کمپانی از داستان‌های پریان کلاسیک الهام گرفته شده‌است و همین موضوع، الهام گرفتن از نمونه‌های قلعه‌های واقعی را بیش از پیش توجیه می‌کند.

دیو و دلبر- شاتو دِ شامبو واقع در لویی-ئِت-شه در  فرانسه

disney-locations-real-life-inspirations-151

disney-locations-real-life-inspirations-38

قلعه‌ی دیو در این انیمیشن، از محل گفته شده الهام گرفته‌است. شاه فرانسیس اول در سال ۱۵۴۷ این قلعه را به عنوان یک «لُژ شکار» بنا نمود. البته بسیاری اعتقاد دارند که این محل با سقف‌هایعجیب و دودکش‌ها و مناره‌های پرهیبت‌ش، بیشتر شبیه یک شهر کامل است تا یک کاخ.

 

یخ‌زده- کلیسای سنت اولاف واقع در بالِستراند نروژ

disney-locations-real-life-inspirations-331

disney-locations-real-life-inspirations-61

محل محراب در این انیمیشن از کلیسای سنت اولاف الهام گرفته‌است. البته این محل به عنوان یک کلیسای انگلیسی شناخته می‌شود، چرا که ساخت آن توسط «مارگارت گرین» شروع شد. مارگارت زنی انگلیسی بود که به ما مردی به نام «کنات کنیوِت»، مردی که عاشق‌ش بود، در دامنه‌ی کوه زندگی می‌کرد. علی‌رغم این‌که مارگارت با کنات زندگی می‌کرد، اما پاکدامنی خود را حفظ کرد و همراه با او شروع به ساخت این کلیسا نمود تا در آن عبادت نماید. متأسفانه پیش از تکمیل کار کلیسا، مارگارت فوت کرد.

 

شاهزاده‌خانم و قورباغه- نهرهای کوچک لوییزیانا در آمریکا

disney-locations-real-life-inspirations-81

disney-locations-real-life-inspirations-51

نهر شاهزاده‌خانم در این انیمیشن از این نهرهای باتلاقی که به آرامی حرکت می‌کنند و نماد بارز این ایالت به شمار می‌روند، الهام گرفته‌است. این نهرها محلی مناسب برای جانوران ساکن در باتلاق‌ها مانند تمساح، گربه‌ماهی و لاک‌پشت‌ها هستند و در داستان‌های بسیاری موجودات ترسناک و مرموز ساکن در باتلاق‌ها، از آن‌ها الهام گرفته‌اند.

 

شجاع- قلعه‌ی اِیلین دونان واقع در اسکاتلند

disney-locations-real-life-inspirations-111

disney-locations-real-life-inspirations-191

قلعه‌ی امپراتوری در انیمیشن شجاع، ملهم از این محل بود. هرچند که این قلعه به‌خاطر بازسازی در سال ۱۹۳۲ همچنان پابرجا ایستاده‌است، اما این جزیره دارای تاریخچه‌ای کهن است. گفته می‌شود که در این محل در قرن‌های ششم و هفتم میلادی صومعه‌ای قرار داشته و بعداً این قلعه در محل بنا گردیده تا برای محافظت قبیله‌ی مکنزی از آن استفاده شود.

 

Cars- U- Drop Inn- شَمراک در تگزاس

disney-locations-real-life-inspirations-291

disney-locations-real-life-inspirations-41

خانه‌ی رامون در انیمیشن ملهم از این محل در تگزاس است. الهام گرفتن کامل از این محل، در تصویر هم مشخص است. بعد از آن که مسیر ۶۶ از حالت مجاز برای حمل و نقل خارج شد، مهمان‌خانه هم بسته شد و رو به ویرانی رفت. امروزه این محل به عنوان یک اثر هنر معماری ملی شناخته می‌شود و البته شارژ الکتریکی وسایل نقلیه «تسلا» نیز در آن‌جا واقع شده‌است.

آتلانتیس: امپراتوری گم‌شده- آنگکور وات- واقع در آنگکور کامبوج

disney-locations-real-life-inspirations-91

disney-locations-real-life-inspirations-311

شهر آتلانتیس در انیمیشن گفته‌شده، از این محل الهام گرفته‌است. اگرچه آتلانتیس شهری غرق شده در ساحل یونان است که ممکن است افسانه و یا حقیقت باشد، اما محلی که برای ساخت انیمیشن آن الهام گرفته‌شده، واقعی است. ابتدا این محل یک معبد آیین هندو بود و در قرن دوازدهم، به عنوان یک معبد بودایی تغییر کاربری داد. در تمام موارد قابل قیاس، این معبد بزرگ‌ترین مکان روحانی بناشده در جهان به شمار می‌آید.

 

یخ‌زده- هتل دی‌گلاس واقع در شهر کِبِک در کانادا

disney-locations-real-life-inspirations-36

disney-locations-real-life-inspirations-181

کاخ یخیِ السا در این انیمیشن، ملهم از این هتل است. این هتل همه ساله در فصل زمستان در حومه‌ی شهر کبک ساخته می‌شود. معماریِ آن البته هر سال متفاوت از سال گذشته‌اش است اما این واقعیت شگفت‌انگیز که اجزای هتل همگی از قطعات یخ ساخته شده‌اند، آن را به محلی مناسب برای الهام‌بخش بودن در چنین انیمیشنی مبدل می‌کند.

سفیدبرفی- قلعه‌ی سگوویا در اسپانیا

disney-locations-real-life-inspirations-39

disney-locations-real-life-inspirations-242

قلعه‌ی ملکه در این انیمیشن، ملهم از قلعه‌ی آلکازار سگوویا در اسپانیا است. در طول چندین صد سال، از این قلعه برای اقامت پادشاهان اسپانیایی استفاده می‌شد تا آن که متأسفانه قلعه در سال ۱۸۶۲ در آتش سوخت و آسیب جدی دید. این قلعه روی صخره‌ای در محل باتلاقی بین دو رودخانه بنا گردیده‌است که ظاهری مشابه با عرشه‌ی یک کشتی دارد.

یک پزشک

bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
1
15
بسیار جالب بود
حميد شفيع زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
6
9
قلعه الكازار همانند قلعه الحمرا در اسپانيا يادگار حضور مسلمانان و ايرانيان در اسپانيا مي باشد جالب است بدانيد در اسپانيا هم اكنون قلعه اي بنام ري وشهري بنام شيراز وجود دارد البته انها نام شيراز خيراز تلفظ مي كنند برگرفته از كتاب تاريخ حضور مسلمانان وايرانيان در قاره امريكا پيش از كريستوف كلمب
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
6
7
از افتخار به گذشته حالم بهم می خوره

الان چی ؟
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
دوست عزيز
عدم توجه به گذشته است كه احتمال شكست هاي متوالي را افزايش مي دهد
ناشناس
| |
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
ملت ما هم عجب حافظه تاریخی دارند!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv