5 اقتباس مشهور تاریخ سینما که نویسندگان کتاب از آن ناراضی بودند
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۸۸۲۰
تاریخ انتشار: 2015 November 23    -    ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۵
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
در تاریخ سینما اقتباس های زیادی از کتاب های محبوب و مشهور نویسندگان مختلف انجام شده که تعدادی موفق و تعدادی نیز با شکست مواجه شده اند. اینبار در 5 برتر به معرفی « 5 اقتباس مشهور تاریخ سینما که نویسندگان کتاب از آن ناراضی بودند » پرداخته ایم که امیدواریم مورد پسند شما واقع گردد.


disney is mak23 616166

5- مری پاپینز (پی.ال. تراورس ) : فیلم «نجات آقای بنکس » با بازی تام هنکس در سال 2013 تلاش می کرد تا تصویر ملایم تری از اختلاف خانم تراورس و والت دیزنی بر سر اقتباس سینمایی از کتاب « مری پاپینز » نشان دهد اما حقیقت این بود که پی.ال.تراورس پس از مشاهده شخصیت مری پاپینز بر پرده سینماها، بسیار عصبانی شد و در تمام سالهای عمرش هرگز والت دیزنی را به خاطر این اقتباس نبخشید. با اینحال فیلم « مری پاپینز » یکی از موفق ترین فیلمهای کمپانی والت دیزنی بود و توانست جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی زن را نیز برای جولی اندروز به ارمغان بیاورد.

clockw3443055936b

4- پرتقال کوکی ( آنتونی بورگس ) : « پرتقال کوکی » به کارگردانی استنلی کوبریک یکی از آثار موفق و جنجالی این کارگردان فقید می باشد. اثری که اغلب علاقه مندان سینما آن را دیده اند و بارها درباره خشونت آن بحث به راه انداخته اند. آنتونی بورگس، نویسنده کتاب « پرتقال کوکی » که فیلم از آن اقتباس شده، خیلی از نسخه شسته و رفته فیلم بر پرده سینماها راضی نبود. وی که خود نویسنده و منتقدی مشهور بود، بعدها گفت که : « تماشای فیلم اقتباس شده برای خوانندگان کتاب می تواند به راحتی باعث درک اشتباه مسائل مطرح شده شود! »

cl666ockw3443055936b

3- فارست گامپ ( وینستون گروم ) : یکی از موفق ترین فیلمهای تاریخ سینما، « فارست گامپ » به کارگردانی رابرت زمه کیس می باشد که بیشتر جوایز اسکار سال 1994 از جمله بهترین بازیگر نقش اصلی مرد و بهترین فیلم را بدست آورد. اما با اینحال وینستون گروم که نویسنده کتاب « فارست گامپ » بود خیلی از فیلم خوشش نیامد و از نحوه به تصویر کشیدن مسائل سیاسی در فیلم دلخور بود. گروم هرگز قبول نکرد که « فارست گامپ » یک اقتباس جذاب از کتابش هست.

2352bb5333

2- درخشش ( استفن کینگ ) : فیلم دیگر این لیست بار دیگر یکی از آثار کوبریک به نام « درخشش » می باشد که مخصوصا با ترسیم چهره ترسناک جک نیکلسون در این فیلم به خاطر آورده می شود. « درخشش » یکی از درخشان ترین آثار استنلی کوبریک محسوب می شود اما استفن کینگ که فیلم از یکی از داستانهای او اقتباس شده،در مصاحبه ای با مجله رولینگ استونز گفته بود که خیلی علاقه ای به این اقتباس ندارد. کینگ گفت که در داستانی که او نوشته، جک تلاش می کند که آدم خوبی باشد و رفته رفته تغییر می کند اما در نسخه سینمایی جک از اول تا آخر دیوانه است! 

One Flew Over T234

1- پرواز بر فراز آشیانه فاخته ( کن کیسی ) : « پرواز بر فراز آشیانه فاخته » یکی از سه فیلم تاریخ سینماست که موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اصلی زن و مرد و بهترین اقتباس شده است. با اینحال نویسنده کتاب یعنی کن کیسی، چندان رضایتی از فیلم اقتباس شده نداشت و حتی از مشاهده آن هم امتناع کرد. وی معتقد بود که نسخه سینمایی راه و روش متفاوتی از کتاب را پیش گرفته که مورد تایید او نبود.

مووی مگ
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv