چه تعداد از آمریکاییان روی منطقه زلزله خیز هستند
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۷۵۱۴
تاریخ انتشار: 2015 August 12    -    ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۷
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نتایج تحقیقات یک نشریه علمی آمریکایی نشان می دهد 143 میلیون نفر از جمعیت آمریکا درمناطق زلزله خیز 48 ایالت این کشور زندگی می کنند و 28 میلیون نفر از آنان با خطرات سنگین و زیان آور زلزله دراین مناطق روبرو هستند.

نشریه آمریکایی'ارتکویک اسپکترا'یا'طیف های زلزله'با انتشار گزارشی از تحقیقات مربوط به مناطق زلزله خیز این کشور نوشته است که 143 میلیون نفر از ساکنان 48 ایالت آمریکا در مناطقی زندگی میکنند که مناطق زلزله خیز محسوب می شوند.
براساس همین گزارش درحالی که نیمی از مردم آمریکا در معرض خطرات بالقوه ناشی از زلزله قرار دارند 57 میلیون نفر از ان ها ممکن است با زلزله هایی که میزان خسارت های ناشی از آن ها معتدل توصیف شده روبرو شوند و 28 میلیون نفر دیگر هر لحظه ممکن است قربانی زلزله های ویرانگر شوند.



به موجب این گزارش نزدیک به 20 سال پیش مجموع رقم ساکنان مناطق زلزله خیز آمریکا 75 میلیون نفر در 39 ایالت این کشور اعلام شده بود.
مارک پیترسون یکی از تنظیم کنندگان این گزارش دلیل این افزایش را تجمع بیشتر مردم آمریکا در شمال غربی اقیانوس آرام و سایری مناطقی که از نظر جغرافیایی مناطق خطرناکتر محسوب می شوند و بدلیل بالا رفتن آمار جمعیت این کشور ذکر کرده است.

نشریه مذکور با استناد به گزارش دانشمندان زمین شناس آمریکایی در سال 2010 نوشته است که برخی از مناطق این کشور از جمله ایالت های وایومینگ وآیداهو که از پر جمعیت ترین ایالت های آمریکایی محسوب می شوند هر لحظه ممکن است با زلزله هایی به قدرت 7 و نیم ریشتر مواجه شوند.
ایرنا
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv