آیا فرزندخوانده یا پدرخوانده و یا مادرخوانده هستید؟
کد خبر: ۷۲۹۰۲
تاریخ انتشار: 2017 May 11    -    ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵
اگر شما هم اخیراً به جرگه‌ی یکی از این خوانده‌ها (فرزندخوانده یا پدرخوانده و یا مادرخوانده) پیوسته‌اید، به زودی متوجه خواهید شد که برای داشتن یک خانواده‌ی جدید به زمان نیاز دارید. اما کودکان اغلب، خود را با شرایط و سبک زندگی جدید، راحت‌تر وفق می‌دهند و پدرخوانده یا مادرخوانده‌ی جدید با گذشت زمان و تلاش بیشتر می‌تواند احساسی کاملاً طبیعی را برای کودکان به وجود بیاورد.

آیا فرزندخوانده یا پدرخوانده و یا مادرخوانده هستید؟ اختصاصی «تابناک باتو» ؛ اگر شما هم اخیراً به جرگه‌ی یکی از این خوانده‌ها (فرزندخوانده یا پدرخوانده و یا مادرخوانده) پیوسته‌اید، به زودی متوجه خواهید شد که برای داشتن یک خانواده‌ی جدید به زمان نیاز دارید. روابط جدید نیازمند رشد و توسعه هستند و روابط موجود هم باید دوباره مورد اطمینان قرار بگیرند.

اما کودکان اغلب، خود را با شرایط و سبک زندگی جدید، راحت‌تر وفق می‌دهند و پدرخوانده یا مادرخوانده‌ی جدید با گذشت زمان و تلاش بیشتر می‌تواند در کنار هم با مناسبات جدید زندگی، احساسی کاملاً طبیعی را برای کودکان به وجود بیاورد.

آیا فرزندخوانده یا پدرخوانده و یا مادرخوانده هستید؟

اما نکاتی در راستای موفقیت در فرزندخواندگی یا پدرخواندگی و یا مادرخواندگی:

- به اطرافیان خود بها دهید و به همه یادآور شوید که باید روی تحکیم روابط کار کنند.

- برقراری رابطه با نوجوانان می‌تواند کمی سخت و دشوار باشد، مخصوصاً وقتی که موضوع به نظم و انضباط مربوط شود. بنابراین همیشه تصور نکنید که مشکلات از شکل و ساختار یکی از این خوانده‌ها (فرزندخوانده یا پدرخوانده و یا مادرخوانده) سرچشمه می‌گیرد.

- اگر شما یک پدرخوانده یا یک مادرخوانده هستید و کودکان به شما خوش‌آمد نمی‌گویند، شاید تنها به این دلیل باشد که فرد جدیدی وارد زندگی والدین آنها شده است و این برای آنها بدین معناست که خانواده‌ی قبلی هرگز دوباره در کنار هم جمع نخواهد شد. به آنها فرصت بدهید که به شرایط جدید، عادت کنند.

- تعهدات خانوادگی همچون مراقبت از بستگان سالمند یا معلول و بیمار می‌تواند به ویژه برای هر یک از این خوانده‌ها (فرزندخوانده یا پدرخوانده و یا مادرخوانده) پیچیده و بغرنج باشد. وقت بگذارید تا برای کارهایی که باید انجام دهید و چیزهایی که می‌توانید با دیگران به اشتراک بگذارید، برنامه‌ریزی کنید.

- اگر در حال ازدواج مجدد هستید، تلاش کنید تا نقش و مسئولیتی را برای فرزندان در برگزاری مراسم عروسی پیدا کنید. این کار باعث خواهد شد تا آنها احساس کنند که در تغییرات و تحولات زندگی خانوادگی خود در نظر گرفته شده‌اند و نقشی را به عهده دارند.

- مرگ در یک خانواده‌ی جدید می‌تواند به عنوان یک یادآور و تذکار روابط متفاوت حاکم در آن خانواده‌ی پر از بستگان و فامیل عمل کند. پس از اینکه اگر شما از حضور در مراسم ترحیم کسی که نباید حضور داشته باشید، محروم می‌شوید، نباید ناراحت یا خشمگین شوید و اظهار رنجش‌خاطر کنید.

- به فرزندخوانده‌ها یادآوری کنید که آنها می‌توانند دوستی و حمایت بیشتری را از طریق دوستان و بستگان پدرخوانده یا مادرخوانده‌ی خود به دست بیاورند.

- برای خود وقت بگذارید و به خودتان فرصت بدهید. زمان برای یک پدرخوانده یا مادرخوانده‌ی جدید در جهت خلوت کردن و تقویت رابطه‌ی خود، بسیار ضروری و مورد نیاز است. این موضوع در اصل، کلید موفقیت خانواده خوانده‌ها است!

Family Lives

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار