مدیریت زندگی دیجیتال فرزندان با اپلیکشن جدید گوگل
کد خبر: ۷۳۱۸۵
تاریخ انتشار: 2017 May 14    -    ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵
من پس از یک دهه مادر بودن، فکر می‌کنم که چیزهای بسیار زیادی برای کنترل و نظارت وجود دارد. به لطف کار روی صدها داستان و مقاله در مورد زندگی خانوادگی، قواعدی برای انجام کارهای روزانه‌ی کودکان، نظم و انضباط، پول تو جیبی و ماهیانه، برنامه غذایی و هزاران ترفند خوب دیگر در جهت حفظ پیشبرد آرام و روان زندگی روزمره خانواده دارم.

مدیریت زندگی دیجیتال فرزندان با اپلیکشن جدید گوگل اختصاصی «تابناک باتو» ؛ خانم چاندرا ترنر (Chandra Turner) دبیر تحریریه سایت Parents و البته مادر دو فرزند، راهی برای مدیریت و کنترل زندگی دیجیتال فرزندان برای شما دارد. با تابناک باتو همراه شوید.

من پس از یک دهه مادر بودن، فکر می‌کنم که چیزهای بسیار زیادی برای کنترل و نظارت وجود دارد. به لطف کار روی صدها داستان و مقاله در مورد زندگی خانوادگی، قواعدی برای انجام کارهای روزانه‌ی کودکان، نظم و انضباط، پول تو جیبی و ماهیانه، برنامه غذایی و هزاران ترفند خوب دیگر در جهت حفظ پیشبرد آرام و روان زندگی روزمره خانواده دارم. اما چیزی که من را همیشه فراری می‌دهد، مدیریت زندگی دیجیتال فرزندانم است.

مدیریت زندگی دیجیتال فرزندان با اپلیکشن جدید گوگل

علی رغم تمام سعی و تلاش‌های بی‌دریغ من، فرزندانم همیشه در حال بمباران شدن توسط صفحه نمایش‌ها هستند و تنظیم وقت آنها، میزان استفاده، حریم شخصی و هر چیزی که آنها در این دستگاه‌ها انجام می‌دهند، از کنترل من خارج شده است.

من محصولات و اپلیکشین‌های بسیاری را تاکنون امتحان کرده‌ام: کنترل روی دستگاه‌های فرزندان، کنترل روی دستگاه خودم و شوهرم، بسته‌های ویژه‌ی کنترل وای فای خانه. همه‌ی اینها خیلی سنگین و کُند هستند و نصب آنها بسیار سخت و پیچیده است یا اینکه فرزندانم می‌توانند به نحوی آنها را دور بزنند.

اما گویا، گوگل کمر همت بسته است تا تمام این موانع و مشکلات را یکجا حل کند. شرکت گوگل، هفته گذشته، من را به دفتر خود در شهر نیویورک دعوت کرد تا از اپلیکیشن جدید خود به نام «فامیلی لینک» (Family Link) رونمایی کند. این اپلیکیشن در گوشی‌های تلفن همراه هوشمند والدین نصب می‌شود و به شما اجازه می‌دهد که دستگاه‌های مورد استفاده کودکان خود را از راه دور تنظیم و کنترل کنید. گوگل به من اجازه داد تا به عنوان بخشی از «برنامه دسترسی پیش از موعد» (Early Access Program)، این اپلیکیشن را امتحان کنم. این اپلیکیشن به من این امکان را داد تا یک زمان خواب و بیداری روزانه را تنظیم کنم. (قاعدتاً در بین این زمان، برای تمام دستگاه های هوشمند الکترونیک خاموشی زده می‌شد)

مدیریت زندگی دیجیتال فرزندان با اپلیکشن جدید گوگل

من به وسیله‌ی این اپلیکیشن می‌توانم با فشار یک دکمه، اجازه بدهم یا اجازه ندهم که هر اپلیکیشنی که آنها می‌خواهند روی گوشی هوشمند خود نصب کنند، نصب شود.

مدیریت زندگی دیجیتال فرزندان با اپلیکشن جدید گوگل

من همچنین می‌توانم به سرعت از مکان کودکانم اطلاع پیدا کنم (البته اگر عملکرد جی پی اس را فعال کرده باشم) که من عاشق این عملکرد هستم. به این دلیل که حتی اگر آنها قصد ترک خانه بدون اطلاع را هم نداشته باشند، باز هم از سرک کشیدن بدم نمی‌آید!

البته اگر لازم باشد که کودکان فوراً برای صرف شام، سر میز حاضر شوند، من می‌توانم تمام دستگاه‌های مورد استفاده‌ی آنها را بدون هیچ داد و فریادی، قفل کنم. البته من همچنین به لطف این اپلیکشین، صدها نوع کنترل را برای یوتیوب، گوگل کروم و سایر نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های دیگر از جمله تنظیمات حریم خصوصی در اختیار دارم.

مدیریت زندگی دیجیتال فرزندان با اپلیکشن جدید گوگل

این اپلیکیشن در پاییز امسال در دسترس عموم قرار خواهد گرفت، اما گوگل از والدین دعوت می‌کند که آنها هم بخشی از برنامه دسترسی پیش از موعد اپلیکیشن فامیلی لینک باشند. البته توجه داشته باشید که شما برای نصب این اپلیکیشن به یک گوشی اندرویدی که دارای اندروید نوگا (نوگات) نسخه‌ی هفت و بالاتر (Android Nougat 7.0) است، نیاز دارید. شما می‌توانید از طریق این لینک ثبت نام کنید و بازخوردها را به اطلاع گوگل برسانید تا در صورت لزوم، گوگل بتواند این اپلیکشین را بهبود ببخشد. البته اگر گوشی اندرویدی ندارید، گوگل طرح‌هایی برای کاربران آیفون هم در نظر گرفته است که می‌توانید برای شنیدن خبرهای مرتبط، گوش به زنگ باشید.

در هر حال، دست گوگل درد نکند!

Parents

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار