برقراری ارتباط با فرزندان خود
کد خبر: ۷۳۳۴۸
تاریخ انتشار: 2017 May 16    -    ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵
زندگی با کودکان و نوجوانان می‌تواند بسیار جالب و مفرح باشد اما همان طور که اغلب والدین با این موضوع موافق هستند، اوقات سخت و لحظات دشواری هم می‌تواند به همراه داشته باشد. برقراری ارتباط در هنگام لحظات و اوقات خوب و بد زندگی بسیار با اهمیت است. حداقل یک وعده‌ی غذایی در هفته، می‌تواند وعده‌ی غذایی خانوادگی باشد.

برقراری ارتباط با فرزندان خود اختصاصی «تابناک باتو» ؛ زندگی با کودکان و نوجوانان می‌تواند بسیار جالب و مفرح باشد اما همان طور که اغلب والدین با این موضوع موافق هستند، اوقات سخت و لحظات دشواری هم می‌تواند به همراه داشته باشد. برقراری ارتباط در هنگام لحظات و اوقات خوب و بد زندگی بسیار با اهمیت است.

نکات زیر می‌توانند شما را در جهت شکل‌دهی عادت‌ها و رفتارهایی که برقراری ارتباط بین شما و فرزندان را بهبود می‌بخشند، کمک و یاری کنند:

برقراری ارتباط با فرزندان خود

زمانی را برای باهم بودن، اختصاص دهید

حداقل یک وعده‌ی غذایی در هفته، می‌تواند وعده‌ی غذایی خانوادگی باشد. تحقیقات نشان می‌دهند که صرف غذا در کنار هم، راه مهمی برای تحکیم روابط خانوادگی است. اگر می‌توانید حداقل یک روز در هفته، از تمهیدات و ترتیبات زمانی انعطاف‌پذیری برای حضور در خانه در هنگام بازگشت فرزندان از مدرسه استفاده کنید.

آنها شاید شکایت کنند اما از این کار صرف نظر نکنید. از آنها بخواهید که در درست کردن غذا و شستن ظروف به شما کمک کنند. همکاری در کارها، سرآغاز خوبی برای شکل‌گیری گفتگوهای کوتاه یا طولانی مدت است.

گوش شنوایی برای شنیدن درد و دل فرزندان خود داشته باشید

کودکان و نوجوانان شما، نیازمند فضایی برای بحث و گفتگو هستند. بیان عواطف و احساسات برای آنها، اغلب سخت و دشوار است اما وقتی که بدانند شما آماده‌ی شنیدن حرف‌های آنها هستید، راه برای این کار به اندازه‌ی کافی هموار می‌شود.

فرزندان را مشارکت دهید

درباره‌ی چیزهایی که به شما مربوط می‌شود البته نه در مورد مشکلات خود بلکه در مورد زندگی روزمره خودتان صحبت کنید. اگر فرزندان احساس کنند که در کارها و چیزهایی که شما انجام می‌دهید، سهیم هستند و مشارکت دارند، به احتمال بیشتری به ارزش حضور شما در کارها و چیزهایی که آنها انجام می‌دهند، پی خواهند برد.

برقراری ارتباط با فرزندان خود

حد و حدودی را تعیین کنید

کار اضافی و مسئولیت اضافی به دوش فرزندان نگذارید اما از آنها برای آماده‌سازی غذاهای مناسبتی یا انجام کارهای روزمره‌ی خانه و بیرون از خانه دعوت کنید. شاید آنها اعتراض کنند اما با این کار، حضور پر رنگ در زندگی را احساس خواهند کرد تا اینکه احساس کنند که یک غریبه هستند.

به آنها یادآوری کنید که بزرگسالان مسئولیت‌هایی را بر عهده دارند و وقتی که آنها برخی از مسئولیت‌ها را قبول کنند، رفتار و برخورد با آنها مانند بزرگسالان، بسیار ساده و راحت‌تر است.

Family Lives

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار