جمجمه بودا پیدا شد
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۴۲۷۵۰
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: 2016 July 11    -    ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آنچه دانشمندان آن را مدرکی احتمالی از اثبات وجود بودا می‌دانند، در واقع بخشی از استخوان جمجمه است که به عقیده آن‌ها از صاحب آن‌‌ همان بودای مقدس آیین کهن بودایی است.
جمجمه بودا پیدا شد  اختصاصی «تابناک باتو»؛ گوتاما بودا که بیش از ۲۵۰۰ سال پیش در شمال هند می‌زیسته، اسم‌های در مناطق مختلف جهان دارد، ولی به طور کلی با نام بودا شناخته می‌شود. علت این نام گذاری آن است که بودا در واقع به دلیل آیینی که از خود بر جای گذاشته است؛ یعنی‌‌ همان آیین بودایی شناخته شده است! بنابراین امروزه ما از طریق آیین بوداست که هنوز خود بودا را به یاد داریم.
 
جمجمه بودا پیدا شد 

البته بسیاری بر این باورند که شاید بودا اصلاً وجود نداشته است! ولی کشف جدید برخی از باستان‌شناسان توانسته این ابهام را تا حدی برطرف کند (یا شاید هم بر آن بیفزاید!)
آنچه دانشمندان آن را مدرکی احتمالی از اثبات وجود بودا می‌دانند، در واقع بخشی از استخوان جمجمه است که به عقیده آن‌ها از صاحب آن‌‌ همان بودای مقدس آیین کهن بودایی است. دانشمندان این تکه استخوان را البته از یکی از معابد چند ساله بودایی در چین کشف کرده‌اند.
 
 جمجمه بودا پیدا شد
 
استخوان یافت شده در یک جعبه قدیمی از جنس چوب، طلا و نقره قرار داشت. این جعبه در یک صندوقچه قرار داشت که با کریستال، شیشه، عقیق و سنگ‌های زینتی آراسته شده بود که خود نشان دهنده مهم بودن محتوای داخل جعبه (حداقل از نظر آن فردی که استخوان را در جعبه قرار داده است) است. این صندوقچه البته خود در یک صندوق آهنی بزرگ‌تر پنهان شده بود و خود آن نیز در یک صندوقچه سنگی در زیر معبد قرار داشت؛ بنابراین جای تعجب نیست که چرا کشف این استخوان‌ها تا این حد سخت بوده و تا به امروز توسط فرد دیگری کشف نشده است.
 
جمجمه بودا پیدا شد 
 
ولی بر چه اساسی این استخوان به بودا نسبت داده شده است؟ شاید باور آن سخت باشد و شاید از نظر بسیاری از شما این مدرک بیش از حد ساده و سر راست به نظر برسد، ولی ادعای باستان‌شناسان بر اساس نوشته‌ای است که روی این جعبه باستانی یافت شده است. این نوشته می‌گوید، این استخوان، جمجمه بوداست. باستان‌شناسان هم کم و بیش این فرضیه را جدی گرفته‌اند و برخی نیز آن تأیید کرده‌اند.
 
 جمجمه بودا پیدا شد
 
در این نوشته یک فردی که خود را دیمینگ (Deming) نامیده، داستانی مفصل در مورد چگونگی مرگ بودا به تصویر کشیده است. طبق گفته‌های او به طور خلاصه، ماجرا از آن قرار است که بودا به ۸۴ هزار تکه تقسیم و بدن او به نقاط مختلف ارسال شده است، که البته ۱۹ تای آن‌ها نصیب چین شده است (باید منتظر کشف تکه‌های بیشتر باشیم؟!)
 
جمجمه بودا پیدا شد 
 
همچنین این نوشته می‌گوید که صندوقچه مذکور حدود سال ۱۰۰۰ پس از میلاد در این مکان قرار گرفته است. در واقع این جمجمه در اصل در یک معبد دیگر دفن شده بوده است، ولی این معبد در جنگ‌های پی در پی پیش نابود شده و پس از آن صندوقچه به همراه محتویات آن جابجا و در زیر زمین دفن شده‌اند. به این صورت این جمجمه و نقش و نگار‌های روی صندوقچه سال‌ها همان‌جا در زیر زمین ماندند تا آنکه دانشمندان باستان‌شناس چندی پیش آن را در زیر یک معبد دیگر کشف کردند.
 
محقق و مترجم: عباس رهامی

bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
6
5
نزدیک سمنان جایی هست که مردم می گن امامزاده سین. اونجا سال ها پیش نوشته روی لوح پیدا شد که نشون از وجود استخوان های پیامبری می داد که بدنش در سراسر زمین پراکنده شده است. این سنگ الان در دانشگاه هایدلبرگ در حال بررسی است.
مهرداد از لنگرود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
1
10
کله بودا کو؟ اینکه فقط تابوتش بود.
سعیدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
2
7
پس عکس جمجمه کو؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
2
3
84هزار تکه؟
راستی
|
Oman
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
7
17
مسخره نکنید. اگه والدین ما بودایی بودن ما هم الان یک بودایی متعصب بودیم. والدین اونها هم اگه مسلمون بودن الان اونها مسلمونای متعصبی بودن. هممون به دین پدر و مادرامون هستیم و مطمینیم که حق فقط با ماست. این داستان زندگی بشر هستش.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
2
4
تو عکسها جمجمه بودا نبودا!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
2
3
اینکه فقط بر اساس نوشته های روی صندوق یا مقبره چنین استنباطی شده، یه مقدار عجیبه. ولی از اونجا که باستان شناسان این فرضیه رو تایید کردن، میشه یه مقدار امیدوار بود که این ماجرا خیلی از واقعیت دور نباشه.
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv