تحریم‌های سفت و سخت و جدید آمریکا علیه ایران
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۳۱۷۱۵۴
تاریخ انتشار: 2024 June 25    -    ۰۵ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۰
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
 وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌هایی جدیدی علیه ۵۰ فرد و نهاد با ادعای اینکه شعبه های متعددی از شبکه گسترده بانکداری مخفی را تشکیل می دهند، به بهانه ارتباط با سپاه و نیروهای مسلح ایران تحریم کرد.
 وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌هایی جدیدی علیه ۵۰ فرد و نهاد با ادعای اینکه شعبه های متعددی از شبکه گسترده بانکداری مخفی را تشکیل می دهند، به بهانه ارتباط با سپاه و نیروهای مسلح ایران تحریم کرد.
 
وزارت خزانه داری آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی ادعا کرد: ««امروز، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (OFAC) نزدیک به ۵۰ نهاد و شخص را که شعبه های متعددی از شبکه گسترده «بانکداری مخفی» را تشکیل می دهند تحریم کرد. این شبکه توسط وزارت دفاع و لجستیک نیروهای مسلح (MODAFL) و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران برای دسترسی غیرقانونی به سیستم مالی بین‌المللی و تراکنش میلیاردها دلار از سال ۲۰۲۰ حمایت می شوند. وزارت دفاع و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فعالیت های تجاری درآمدزا، به ویژه فروش نفت و پتروشیمی ایران، نقش دارند.»»
 
وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه خود همچنین مدعی شد: «شبکه‌های صرافی‌های ایرانی و ده‌ها شرکت صوری خارجی تحت کنترل آن‌ها، وزارت دفاع و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را قادر می‌سازد تا درآمدی را که در خارج بدست می آورند، پنهان کنند و سپس  از آنها برای طیف وسیعی از فعالیت‌های وزارت دفاع و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از جمله تهیه و توسعه سیستم‌های تسلیحاتی پیشرفته  مانند پهپادها استفاده کنند.این درآمد همچنین به تامین تسلیحات و کمک های مالی به گروه های منطقه ای وابسته به ایران، از جمله حوثی های یمن(انصارالله) ، که به حملات بی پروا به کشتیرانی جهانی ادامه می دهند و همچنین انتقال پهپادها به روسیه برای استفاده در جنگ تجاوزکارانه این کشور علیه اوکراین، کمک می کند.»
 
والی آدیمو، معاون وزیر خزانه داری آمریکا ادعا کرد: «آمریکا علیه یک سیستم بانکی مخفی گسترده که توسط ارتش ایران برای پولشویی میلیاردها دلار درآمدهای نفتی و سایر درآمدهای غیرقانونی استفاده می شود، اقدام کرده است.»
 
این مقام آمریکای مدعی شد: «از زمان آغاز به کار جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، واشنگتن صدها هدف در فعالیت‌های غیرقانونی نفت و پتروشیمی ایران را تحریم کرده‌ است و به تعقیب کسانی که به دنبال تأمین مالی فعالیت‌های تروریستی بی‌ثبات‌کننده ایران هستند، ادامه خواهد داد.  ما به همکاری با متحدان و شرکا و همچنین صنعت مالی جهانی برای افزایش هوشیاری در برابر جابه‌جایی مبالغ حامی تروریسم ادامه می‌دهیم.»
 
آمریکا اردیبهشت سال ۱۳۹۸ به طور یکجانبه و غیرقانونی از برجام خارج شد و شدیدترین تحریم‌ها را علیه ایران به اجرا گذاشت. دولت جو بایدن رئیس جمهور دموکرات کنونی آمریکا نیز با ادامه این تحریم ها،  از نخستین روز سال ۱۴۰۳ هجری شمسی به بهانه های مختلف و در راستای رویکرد دوگانه دیپلماسی و فشار، جمهوری اسلامی ایران را تحریم کرده است.
 
دولت  بایدن که مدعی رویکرد دیپلماسی در قبال ایران و تلاش برای بازگشت به برجام بوده، تاکنون نه تنها موفق به بازگشت به برجام نشده است بلکه با تحریم‌های پی در پی به بهانه های برنامه دفاعی بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران از جمله موشکی بالستیک، پهپادی، هسته ای و حقوق بشر، در راستای سیاست‌های شکست خورده فشار حداکثری دولت دونالد ترامپ حرکت کرده است.
 
وزارت خزانه‌داری دولت بایدن ۲۶ مهرماه  ۱۴۰۱ پس از ماه‌ها بازبینی در نظام تحریم‌ها، با انتشار گزارشی نشان داد که همچون اسلاف خود تحریم را ابزاری می‌داند برای پیشبرد آنچه منافع ملی آمریکا نامیده، و به دنبال مدرنیزه کردن آن است.
 
به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت خزانه‌داری آمریکا توصیه‌هایی را برای بهسازی کاربست تحریم‌های اقتصادی و تبدیل آن به یک ابزار مؤثرتر در سیاست خارجی این کشور منتشر کرد.
 
نشریه هیل نیز ۳۰ مهرماه ۱۴۰۱ گزارش داد، اعمال تحریم علیه افراد و کشورهای دیگر به عنوان ابزار سیاست خارجی آمریکا طی ۲دهه گذشته ۱۰ برابر شده است.

ایرنا

bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv