شادترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۴
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۳۱۶۷۲۴
تاریخ انتشار: 2024 June 26    -    ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
مهمترین حوزه‌های تعیین کننده فعالیت‌های شهری که تأثیر مستقیمی بر شادی دارند، می‌تواند به ۵ حوزه تقسیم شود: شهروندان، حکومت، محیط زیست، اقتصاد و پویایی، همانطور که این سازمان در وبسایت خود توضیح می‌دهد. این موسسه حوزه‌های مختلف زندگی مانند سیستم آموزشی، سیستم‌های حمل و نقل هوشمند و شفافیت در اقدامات دولت محلی را مورد مطالعه قرار می‌دهد.

شادترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۴(روزیاتو)

شادترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۴(روزیاتو)«تابناک با تو» - هر ساله، موسسه «کیفیت زندگی» (Quality of Life) مستقر در لندن، شاخص شهر شاد خود را منتشر می‌کند که در آن شادترین شهر‌های جهان را بر اساس برخی عوامل رتبه بندی می‌کند. اما دقیقا چگونه می‌توان شادی را ارزیابی کرد؟

مهمترین حوزه‌های تعیین کننده فعالیت‌های شهری که تأثیر مستقیمی بر شادی دارند، می‌تواند به ۵ حوزه تقسیم شود: شهروندان، حکومت، محیط زیست، اقتصاد و پویایی، همانطور که این سازمان در وبسایت خود توضیح می‌دهد. این موسسه حوزه‌های مختلف زندگی مانند سیستم آموزشی، دسترسی به فرهنگ، مدیریت پسماند و فاضلاب، دسترسی به فضا‌های سبز، سطوح بیکاری، سیستم‌های حمل و نقل هوشمند و شفافیت در اقدامات دولت محلی را مورد مطالعه قرار می‌دهد.

شادترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۴(روزیاتو)

آرهوس دانمارک؛ شادترین شهر

آرهوس دومین شهر بزرگ دانمارک است که حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال کپنهاگ که در این رتبه بندی جایگاه نهم را دارد، واقع شده و مزایای فراوانی برای شهروندان و بازدیدکنندگان دارد.

آرهوس در قرن هشتم میلادی به عنوان یک سکونتگاه بندری بنیان نهاده شد و به سرعت به یک مرکز تجاری مهم در اسکاندیناوی تبدیل گردید. این شهری هم در تاریخ ریشه دارد و هم کاملا مدرن است. در واقع، علاقه‌مندان به هنر از موزه‌های هنری متعدد این شهر مانند موزه معروف ARoS Aarhus Art Museum، یکی از بزرگترین و پربازدیدترین موزه‌های اسکاندیناوی، با راهروی رنگین کمانی گرد آن از اثر اولافور الیاسون شگفت زده خواهند شد.

در این شهر می‌توانید در خیابان معروف مُلستین (Møllestien) در محله تاریخی ایندره (Indre)، که به خانه‌های کوچک رنگارنگ و پیاده رو‌های سنگفرش آن شهرت دارد، قدم بزنید. علاقه‌مندان به غذا می‌توانند در یکی از رستوران‌های معروف شهر غذا بخورند. در تابستان، بومیان دوست دارند در کنار رودخانه آرهوس که از میان شهر می‌گذرد، اوقات فراغت خود را بگذرانند.

شادترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۴(روزیاتو)

۱۰ شهر برتر فهرست شادترین شهر‌های جهان همه از اروپا بودند:

۱. آرهوس، دانمارک
۲. زوریخ، سوئیس
۳. برلین، آلمان
۴. گوتنبرگ، سوئد
۵. آمستردام، هلند
۶. هلسینکی، فنلاند
۷. بریستول، انگلستان
۸. کپنهاگ، دانمارک
۹. ژنو، سوئیس
۱۰. مونیخ، آلمان

منبع: روزیاتو

bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
برچسب ها: شهر ، شاد ، شادترین ، دنیا
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv