این رویداد؛ همه داده‌های اینترنت را مصرف خواهد کرد
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۳۱۷۰۷۴
تاریخ انتشار: 2024 June 26    -    ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۰
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
مطالعه‌ای جدید هشدار داده است که هوش مصنوعی ممکن است تا سال ۲۰۲۶ تمامی دانش نوشته شده موجود در اینترنت را مصرف کنند. مدل‌هایی مانند GPT-۴ و Claude ۳ Opus برای بهبود عملکرد خود به تریلیون‌ها کلمه آنلاین متکی‌اند، اما پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهند که منابع داده‌های عمومی موجود تا سال‌های ۲۰۲۶ تا ۲۰۳۲ به پایان خواهند رسید.

تا سال ۲۰۲۶ هوش مصنوعی، همه داده‌های اینترنت را مصرف خواهد کرد (یک پزشک)

تا سال ۲۰۲۶ هوش مصنوعی، همه داده‌های اینترنت را مصرف خواهد کرد (یک پزشک)«تابناک با تو» - مطالعه‌ای جدید هشدار داده است که هوش مصنوعی ممکن است تا سال ۲۰۲۶ تمامی دانش نوشته شده موجود در اینترنت را مصرف کنند.

مدل‌هایی مانند GPT-۴ و Claude ۳ Opus برای بهبود عملکرد خود به تریلیون‌ها کلمه آنلاین متکی‌اند، اما پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهند که منابع داده‌های عمومی موجود تا سال‌های ۲۰۲۶ تا ۲۰۳۲ به پایان خواهند رسید.

برای ادامه پیشرفت، شرکت‌های تکنولوژی باید به دنبال منابع دیگری برای داده‌ها باشند که ممکن است شامل تولید داده‌های مصنوعی یا دسترسی به داده‌های خصوصی باشد.

پابلو ویلالوبوس، پژوهشگر موسسه Epoch AI، هشدار داده است که در صورت پیشرفت نکردن در بهره‌وری داده‌ها، ممکن است رشد هوش مصنوعی به کندی صورت گیرد.

تا سال ۲۰۲۶ هوش مصنوعی، همه داده‌های اینترنت را مصرف خواهد کرد (یک پزشک)

این مطالعه همچنین نشان می‌دهد که داده‌های با کیفیت بالا نهایتا تا سال ۲۰۳۲ تمام می‌شود و داده‌های تصویری نیز تا بین سال‌های ۲۰۳۰ تا ۲۰۶۰ به‌طور کامل مصرف خواهند شد. این مسئله ممکن است شرکت‌ها را مجبور به استفاده از داده‌های خصوصی یا تولید داده‌های مصنوعی کند.

در همین حال، برخی از کارشناسان هشدار می‌دهند که برداشت غیرمجاز اطلاعات خصوصی و دارایی‌های فکری ممکن است به چالش‌های قانونی منجر شود.

آیا هوش مصنوعی با داشتن همه داده‌های اینترنت به یک خدای مطلق همه‌چیزدادن و در عین حال بدون خلاقیت و یکه‌تاز و تکرارکننده اندیشه‌های دیگران تبدیل خواهد شد؟

آیا هوش مصنوعی خلاق خواهد شد و خواهد توانست ارتباط‌های جدید و هنر (نه دستکاری و نه ایجا تصاویر بر اساس پرامپت) ایجاد کند.

در این صورت ما چه کاره هستیم؟ مثل آدم‌هایی که غذای آماده و فسف فود می‌خورند و رنج بارازش زایش فکر را بر تن هموار نمی‌کنند؟

منبع: یک پزشک

bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv