چگونه از آسمان شب لذت ببریم؟!
کد خبر: ۳۸۹۷۳
تاریخ انتشار: 2016 June 07    -    ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷

چگونه از آسمان شب لذت ببریم؟!

منجمان آماتور کسانی هستند که نه تحصیلات آکادمیک اخترشناسی دارند ونه از این راه کسب درآمد می کنند،این افراد فقط به خاطر عشق و علاقه اوقات خود را صرف تماشای آسمان شب می کنند تا کنجکاوی سیری ناپذیر خود را به عنوان یک انسان در مواجهه با رازهای آفرینش پاسخ دهند.
چگونه از آسمان شب لذت ببریم؟!  اختصاصی «تابناک باتو»؛ آیا تا کنون شده به خارج از شهر سفر کرده و برای استراحت یا تعمیر ماشین از خودروی خود پیاده شده باشید و به آسمان صاف و پرستاره نگاه کنید و از شکوه و عظمت آن به شگفت بیایید و درباره رازهای کیهان و ستارگان کنجکاو شوید و از خود بپرسید، در این آسمان زیبا و ناشناخته چه می گذرد؟

شما در این لحظه یک منجم آماتور هستید. منجمان آماتور کسانی هستند که نه تحصیلات آکادمیک اخترشناسی دارند و نه از این راه کسب درآمد می کنند. این افراد فقط به خاطر عشق و علاقه اوقات خود را صرف تماشای آسمان شب می کنند تا کنجکاوی سیری ناپذیر خود را به عنوان یک انسان در رویارویی با رازهای آفرینش پاسخ دهند. از این روی، ما در اینجا راهکارهایی داریم که باعث می شود تا از آسمان زیبای شب بیشتر لذّت ببریم.
 
1) یک شب صاف و بدون ابر زمان مناسبی برای دیدن ستارگان و رصد آنهاست. به دمای هوا توجه داشته باشید که خیلی سرد یا بسیار گرم نباشد. مطمئن باشید، توفانی در راه نیست. به نزدیکترین کتابخانه محل زندگی خود بروید و آنها را ورق بزنید تا ایده های جدیدی به ذهنتان برسد.
 
چگونه از آسمان شب لذت ببریم؟! 
 
2) یک فضای باز و فراخ برای رصد ستارگان انتخاب کنید؛ جایی که ساختمان ها و درختان مانع دید شما نباشند.
 

 
3) جایی را دور از نور شهر انتخاب کنید؛ جایی که منابع نور اضافی نداشته باشد. این گونه شما ستاره ها و صور فلکی را بهتر خواهید دید.
 
 Image titled Stargaze Step 3
 
4) اگر هوا رو به سردی می رود با خودتان لباس گرم مثل ژاکت یا دستکش مناسب ببرید .اگر هم هوا گرم بود، از لباس هایی مثل تی شرت و...استفاده کنید. این نکته را هم در نظر داشته باشید که گاهی گرمای تابستان در شب ها به سردی می گراید.
 
5) از دوستانتان بخواهید تا شما را همراهی کنند. شاید آنها در طول رصد ستارگان نظریات جالبی داشته باشند؛ نکاتی نغز و جالب که شما را در رصد اکتشافی خاطره انگیزتان کمک می کند.
 
چگونه از آسمان شب لذت ببریم؟! 
 
6) با خودتان یک روانداز ببرید که بتوانید روی آن بنشینید؛ البته از صندلی هم می توانید استفاده کنید. تلسکوپ، ساعت و یا هر آنچه لازم است با خود ببرید.
 
چگونه از آسمان شب لذت ببریم؟! 
 
7) تلفن همراه خود را خاموش کنید و یا آن را روی ویبره بگذارید تا مزاحم شما نشود.
 
8)جایی را انتخاب کنید که هموار بوده و پستی و بلندی نداشته باشد و یا مجبور نشوید، چیزی را دائم از جلوی دست و پایتان بردارید و کنار بزنید.

 چگونه از آسمان شب لذت ببریم؟!
 
9) به آسمان خوب نگاه کنید و درباره هر چیزی که می بینید با دوستانتان گفت وگوی استکشافی داشته باشید.
 
 چگونه از آسمان شب لذت ببریم؟!
 
10)آسوده و راحت باشید. رصد ستاره ها را در اوقات فراغت انجام دهید؛ با خاطری آسوده  و به دور از تنش و استرس.
 
 چگونه از آسمان شب لذت ببریم؟!
 
11)یک باور قدیمی می گوید، هر کس یک ستاره دنباله دار ببیند، آرزویش برآورده میشود؛ از کجا معلوم؟ شاید شما هم یک ستاره دنباله دار دیدید!
 
 چگونه از آسمان شب لذت ببریم؟!
 
12) اگر شما در نیمکره جنوبی زمین زندگی می کنید، ستاره  قطبی شمالی را نمی توانید ببینید؛ اما شما می توانید صورت فلکی چلیپا را که در آسمان جنوبی است، ببینید. این صورت فلکی شما را به دیدن ستاره های دیگر رهنمون می کند.

چگونه از آسمان شب لذت ببریم؟! 

آخرین اخبار