لوگوی جدید مزدا: تغییراتی که دیرهنگام، اما ضروری بود
کد خبر: ۳۱۹۸۶۹
تاریخ انتشار: 2024 August 07    -    ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۵

لوگوی جدید مزدا: تغییراتی که دیرهنگام، اما ضروری بود

تغییر لوگوی مزدا شاید خبر جدیدی نباشد، اما مدت‌ها انتظار آن کشیده می‌شد. برند ژاپنی مزدا تلاش دارد تا به سهم بیشتری از بازار برسد، اما این کار را با لوگویی انجام می‌داد که به دهه ۱۹۹۰ بازمی‌گردد. این شرکت اکنون یک لوگوی تخت‌تر و اندکی زاویه‌دارتر را ثبت کرده است.

لوگوی جدید مزدا: تغییراتی که دیرهنگام، اما ضروری بود (یک پزشک)

«تابناک با تو» - تغییر لوگوی مزدا شاید خبر جدیدی نباشد، اما مدت‌ها انتظار آن کشیده می‌شد. برند ژاپنی مزدا تلاش دارد تا به سهم بیشتری از بازار برسد، اما این کار را با لوگویی انجام می‌داد که به دهه ۱۹۹۰ بازمی‌گردد.

این شرکت اکنون یک لوگوی تخت‌تر و اندکی زاویه‌دارتر را ثبت کرده است. این رویکرد جدید، مشابه تقریبا تمامی بازطراحی‌های لوگو‌های خودرو در پنج سال گذشته است، اما برای برندی که هدفش مدرن‌سازی است، کاملا منطقی به نظر می‌رسد.

طراحی جدید لوگوی مزدا

در درخواست ثبت لوگو در ژاپن، طراحی جدید لوگوی مزدا تفاوت چشمگیری ندارد. این لوگو همچنان حروف «M» بالدار را حفظ کرده است، اما اکنون با حلقه‌ای دایره‌ای‌تر و بال‌های زاویه‌دارتر. این شرکت تایید نکرده که این طراحی برای چه منظوری استفاده خواهد شد، اما احتمال دارد بخشی از یک بازسازی جهانی گسترده‌تر باشد.

ضرورت لوگوی مینیمالیستی

این تغییر نباید برای بسیاری از مردم تعجب‌آور باشد. همه از بی‌ام دبلیو (BMW) تا سیتروئن (Citroën) و اشکودا (Skoda) از ظاهر سه‌بعدی به طراحی تخت روی آورده‌اند. لوگو‌های مینیمالیستی امروزه بسیار محبوب هستند، هم به دلیل مد و هم به دلیل نیاز به لوگویی که به راحتی در اندازه‌های کوچک در پلتفرم‌های دیجیتال قابل بازتولید باشد.

لوگوی جدید مزدا: تغییراتی که دیرهنگام، اما ضروری بود (یک پزشک)

بازطراحی لوگو برای بازار لوکس

در حالی که لوگوی جدید تغییر شگرفی انجام نداده، اما کارکردی را که از آن انتظار می‌رود انجام می‌دهد. این لوگو قابل شناسایی است و به تلاش‌های مزدا برای تغییر جذابیت برند خود از جوانان به بازار‌های بالاتر کمک می‌کند. لوگوی فعلی مزدا آخرین بار در سال ۲۰۱۵ تغییر کرد، اما نماد برند از سال ۱۹۹۷ تغییر نکرده و این موضوع در ظاهر سه‌بعدی قدیمی آن کاملاً مشهود است. یک ظاهر مینیمالیستی و ساده‌تر برای بازاری که اکنون هدف قرار داده، مناسب‌تر است.

– در عکس بالا لوگوی فعلی مزدا (چپ) و طراحی تخت جدید (راست) مشخص است.

منبع: یک پزشک

آخرین اخبار