فرآیند مصاحبه با ادمین اینستاگرام + حقوق و دستمزد
کد خبر: ۳۲۳۸۲۶
تاریخ انتشار: 2024 September 15    -    ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۹

فرآیند مصاحبه با ادمین اینستاگرام + حقوق و دستمزد

شروع همکاری، برای کارفرما و کارجو، یک فرایند چالش‌برانگیز و حساس است. فرایندی که با انجام مصاحبه اصولی، می‌تواند منجر به یک همکاری طولانی مدت و باکیفیت شود. ادمین‌های اینستاگرام نیز مانند هر شخص دیگری برای شروع کار، باید در جلسه مصاحبه حضوری یا آنلاین شرکت کنند. آشنایی با روند این جلسات و نکات کلیدی آن، برای هر دو طرف مفید است؛ زیرا باعث ایجاد چشم‌اندازی روشن و نتیجه‌بخشی بیشتر جلسه مصاحبه خواهد شد. با ما همراه باشید تا با فرآیند مصاحبه با ادمین اینستاگرام بیشتر آشنا شویم.

فرآیند مصاحبه با ادمین اینستاگرام + حقوق و دستمزد

در مصاحبه ادمین اینستاگرام چه سوال‌هایی طرح می‌شود؟

در جلسات مصاحبه، هدف این است که کارجو و کارفرما بیشتر با هم آشنا شوند. در واقع، این جلسه یک روند دو جانبه است که در آن، کارفرما از توانایی‌، انگیزه شغلی و شرایط کارجو آگاه می‌شود و در مقابل، کارجو نیز درباره شرح وظایف، میزان کارها و مزایایی که از آن‌ها بهره‌مند خواهد شد اطلاعات کسب می‌کند. برخی موارد مانند حقوق ادمین اینستاگرام، شیوه همکاری و حتی ساعت کاری، مواردی هستند که می‌توانند به صورت توافقی در جلسه مصاحبه تعیین شوند.

در ادامه، درباره جزییات جلسه مصاحبه ادمینی بیشتر صحبت می‌کنیم:

۱- میزان تجربه و توانایی ادمین

در ابتدا، باید مشخص شود که توانایی و تجربه ادمین، با موقعیت شغلی مطابقت دارد یا نه! در ابتدای مصاحبه، با طرح سوال‌های زیر، این مورد مشخص می‌شود:

·    قبلا ادمینی کدام پیج‌ها بر عهده شما بوده است؟

·    از چه زمانی وارد این حوزه کاری شدید؟

·    تجربه‌های کاری مرتبط با ادمینی خود را ذکر کنید.

۲- سنجش مهارت‌ها

اصولا ادمین‌ها در رزومه خود، به مهارت‌ها و توانمندی‌هایی که دارند اشاره می‌کنند. با این حال، کارفرما باید در جلسه مصاحبه از واقعی بودن ادعاها مطمئن شود؛ بنابراین، سوال‌هایی طرح می‌کند که مهارت فرد را بسنجد. مثلا اینکه:

·    برای تولید یک پست یا استوری، چه فرایندی را طی می‌کنید؟

·    در تحلیل پیج از کدام ابزارها کمک می‌گیرید؟ هر ابزار، چه کمکی به شما می‌کند؟

·    اگر در فرایند مدیریت پیج مشکلی پیش بیاید، چگونه آن را حل می‌کنید؟ (اصولا نوع مشکل طرح می‌شود تا کارجو بر اساس موقعیت واقعی نظر بدهد.)

·    برای پاسخگویی سریع به دایرکت‌ها یا کامنت‌ها از چه تکنیکی استفاده می‌کنید؟

·    در تولید محتوای تصویری، استفاده از کدام ابزارها را پیشنهاد می‌دهید؟ چرا؟

این سوال‌ها بسته به نیاز کارفرما و تخصص کارجو می‌تواند بسیار متنوع و متفاوت باشد. در کل، هرچه ادمین صادقانه‌تر رزومه خود را بنویسد، راحت‌تر می‌تواند از این بخش عبور کند.

فرآیند مصاحبه با ادمین اینستاگرام + حقوق و دستمزد

۳- شرح وظایف

در جلسه مصاحبه، باید مشخص شود که ادمینی که قرار است استخدام شود، چه وظایفی بر عهده دارد؟ مثلا ممکن است یک پیج، صرفا ادمین تولید محتوا بخواهد و پیجی دیگر،‌ به ادمین پاسخگویی یا فروش نیاز داشته باشد. برخی پیج‌ها هم فردی را می‌خواهند که تمام وظایف را به تنهایی بر عهده بگیرد.

تعداد وظایف ادمین، روی حقوق دریافتی او تاثیرگذار خواهد بود. بنابراین، این مورد باید به شکل صادقانه و دقیق تعیین شود تا بعدها در فرایند همکاری اختلالی به وجود نیاید.

۴- اهداف و انگیزه شغلی

ادمین و کارفرما، هر دو باید در جلسه مصاحبه اهداف شغلی خود را تعیین کنند. کارفرما باید بگوید که هدفش از استخدام ادمین چیست؟ آیا می‌خواهد پیج خود را توسعه دهد؟ قصد دارد تولید محتوا را بهبود ببخشد؟ می‌خواهد به پیام‌های مخاطبان سریع‌تر پاسخ دهد؟ یا هدفش تبلیغات اصولی و افزایش فروش محصول است؟ تعیین این اهداف، باعث می‌شود ادمین دید روشن‌تری نسبت به موقعیتی که برای آن درخواست داده است پیدا کند.

در مقابل، ادمین هم باید درباره انگیزه‌های شغلی خود حرف بزند. آیا ادمینی برای این فرد شغل اصلی است یا صرفا یک شغل پاره‌وقت است؟ آیا می‌تواند به شکل طولانی‌مدت همکاری داشته باشد یا نه؟ چقدر می‌تواند مهارت‌های خود را برای ورود به این موقعیت شغلی توسعه دهد؟

۵- ساعت کاری مفید

یکی از نکات مهم در جلسات مصاحبه ادمینی، صحبت درباره ساعت کاری است. همانطور که می‌دانید، مدیریت یک پیج، فرایندی مداوم است و حتی گاهی ممکن است نیاز به نظارت ۲۴ ساعته هم داشته باشد. با این حال، هیچ ادمینی نمی‌تواند به طور دائمی آنلاین باشد و چنین انتظاری از سوی کارفرما، کاملا نامعقول و غیر منطقی است.

فرآیند مصاحبه با ادمین اینستاگرام + حقوق و دستمزد

در جلسات مصاحبه، باید مشخص شود که ادمین چند ساعت در روز، موظف است آنلاین و فعال باشد. با این کار، در صورت فعالیت اضافه ادمین برای بهبود پیج، می‌توان با پرداخت پاداش زحمت او را جبران کرد و در صورت کم‌کاری، می‌توان همکاری را قطع کرد.

علاوه بر تعیین تعداد ساعت کاری، باید بازه زمانی شروع و پایان کار هم تعیین شود. ادمین‌ها می‌توانند به شکل ساعت کاری ثابت یا شناور فعالیت کنند. در ساعت کاری ثابت، کارفرما ساعت شروع و پایان کار را تعیین می‌کند اما در ساعت شناور، خود ادمین در ساعت دلخواه کار را شروع می‌کند و پس از پر کردن ساعت کاری مورد نیاز، کار را به پایان می‌رساند.

۶- شیوه همکاری

ادمینی از آن دست شغل‌هایی است که می‌تواند به صورت دورکاری، حضوری، تمام‌وقت یا پاره‌وقت و یا حتی به شکل پروژه‌ای انجام شود. در جلسه مصاحبه، کارجو و کارفرما باید به طور دقیق درباره شیوه همکاری تصمیم‌گیری کنند.

۷- حقوق پیشنهادی

فرآیند مصاحبه با ادمین اینستاگرام + حقوق و دستمزد

هیچکس برای تفریح و سرگرمی کار نمی‌کند! بنابراین، تعیین حقوق ادمین اینستاگرام در جلسه مصاحبه، هم برای کارفرما و هم برای کارجو، مهم‌ترین نکته است. برای اینکه فرایند تعیین دستمزد، عادلانه و درست انجام شود، باید به معیارهای زیر توجه کنید:

توانمندی و تجربه ادمین

اولین و مهم‌ترین عاملی که حقوق یک ادمین را مشخص می‌کند، توانمندی‌های خود ادمین است. ادمین‌هایی که تجربه و مهارت بیشتری داشته باشند، حقوق بالاتری هم می‌گیرند. بنابراین مهارت واقعی ادمین باید در جلسه مصاحبه مشخص شود تا بر همان اساس حقوق بگیرد.

ادمین‌های تازه‌کار، بین ۵ الی ۷ میلیون، ادمین‌های متوسط بین ۷ الی ۱۲ میلیون و ادمین‌های حرفه‌ای، بالای ۱۲ میلیون حقوق می‌گیرند. البته این میزان به عوامل دیگر هم بستگی دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

حوزه کاری و وسعت پیج

هر چه پیج بزرگ‌تر باشد، کارهای آن هم بیشتر خواهد شد. بنابراین، ادمین‌هایی که مدیریت پیج‌های بزرگ را بر عهده می‌گیرند، باید حقوق بیشتری هم دریافت کنند. همچنین، حوزه کاری برخی پیج‌ها تخصصی است و نیاز به مهارت‌های خاص دارد.

تعداد وظایف

در صورتی که ادمین چندین وظیفه را به طور همزمان بر عهده بگیرد، حقوق او هم بیشتر خواهد شد. ادمین‌های همه‌کاره، فعالیت‌هایی مانند مدیریت پیج، پاسخگویی به پیام‌ها، تولید و انتشار محتوا، تدوین استراتژی، جذب مخاطب و تبلیغات، فروش محصول و موارد دیگر را به تنهایی انجام می‌دهند. بدیهی است که این نوع ادمین‌ها نسبت به ادمینی که تنها در حوزه تولید محتوا یا پاسخگویی فعالیت دارد، حقوق بالاتری می‌گیرند.

شیوه همکاری

مدل همکاری می‌تواند روی مواردی همچون دستمزد ادمین یا بیمه او تاثیرگذار باشد؛ به عنوان مثال ادمین‌های پاره‌وقت، در مقایسه با تمام وقت دستمزد کمتری می‌گیرند. همچنین حقوق ادمین‌های پروژه‌ای، ممکن است متغیر و به شکل درصدی محاسبه شود.

کلام آخر

فرایند مصاحبه ادمین اینستاگرام درست مانند مصاحبه سایر مشاغل، نیازمند دقت و حوصله است. کارجو و کارفرما باید از این فرصت برای معرفی خود و شناخت دقیق طرف مقابل استفاده کنند. در این مقاله، نکات ضروری یک مصاحبه ادمینی را بیان کردیم. البته ممکن است به تناسب شرایط، در جلسه مصاحبه درباره موضوعات دیگری هم بحث شود. در نهایت، آنچه مهم است، این است که مصاحبه منجر به توافق و همکاری موفق شود.

آخرین اخبار