۱۵ ترفند ساده برای جوان نگه داشتن پوست
کد خبر: ۳۲۳۷۱۵
تاریخ انتشار: 2024 September 15    -    ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰

۱۵ ترفند ساده برای جوان نگه داشتن پوست

برای جوان نگه داشتن پوست حتما نباید از کرم‌های مراقب از پوست گرانقیمت استفاده کنید و به سراغ تزریقات پوستی بروید. در بسیاری از مواقع مراقبت‌های صحیح از پوست به شما کمک می‌کند تا پوستی جوان و زیبا داشته باشید و از چروک‌های پوستی جلوگیری کنید.

۱۵ ترفند ساده برای جوان نگه داشتن پوست (خبرفوری)

«تابناک با تو» - برای جوان نگه داشتن پوست حتما نباید از کرم‌های مراقب از پوست گرانقیمت استفاده کنید و به سراغ تزریقات پوستی بروید. در بسیاری از مواقع مراقبت‌های صحیح از پوست به شما کمک می‌کند تا پوستی جوان و زیبا داشته باشید و از چروک‌های پوستی جلوگیری کنید.

در این مقاله می‌توانید با ترفند‌های ساده و کم خرج برای جوان نگه داشتن پوست آشنا شوید.

قوی‌ترین روش‌های جوان سازی پوست صورت در منزل

برای جلوگیری از پیری پوست و ایجاد چین و چروک‌های پوستی می‌توانید از روغن‌های طبیعی استفاده کنید و با انجام دادن ترفند‌های ساده ظاهری جوان‌تر و شاداب‌تر به پوست خود ببخشید. در ادامه این بخش به موثرترین روش‌های طبیعی جوانسازی پوست در منزل اشاره شده است.

۱- حداقل ۸ ساعت بخوابید

بهتر است بدانید که بین میزان خواب شبانه شما و جوان ماندن پوستتان رابطه مستقیمی وجود دارد. برای جلوگیری از چین و چروک‌های پوستی باید هر شب حداقل ۸ ساعت بخوابید. خواب شبانه به بازیابی پوست کمک می‌کند و برای شادابی و جوان ماندن پوست شما ضروری است.

۲- در حالت درستی بخوابید​

اگر عادت کرده‌اید که شب‌ها در زمان خوابیدن صورتتان را روی بالش قرار می‌دهید، بهتر است از همین امشب این عادت را کنار بگذارید. قرار دادن پوست صورت روی بالش، موجب فشار به پوست و ضعیف شدن برخی از قسمت‌های آن می‌شود.

در این شرایط خطر بروز چین و چروک‌های پوستی افزایش پیدا می‌کند و پوست شما سریع‌تر پیر می‌شود. برای محافظت از پوست خود بهتر است به پشت بخوابید تا پوست شما هیچ برخوردی با بالش نداشته باشد.

۳- گوشی خودتان را تمیز کنید

۱۵ ترفند ساده برای جوان نگه داشتن پوست (خبرفوری)

شاید عجیب به نظر برسد، اما گوشی شما کثیف‌ترین چیزی است که هر روز آن را در دست می‌گیرید و با آرامش تمام روی پوست صورت قرار می‌دهید. باکتری‌های روی گوشی موجب آسیب به پوست می‌شوند و ممکن است جوش و حساسیت‌های پوستی ایجاد کنند. بهتر است هر روز بعد از این که از بیرون به خانه آمدید، با مقداری ماده ضد عفونی کننده، سطح گوشی خود را تمیز کنید.

۴- از آب ولرم یا سرد برای شستن صورت استفاده کنید

یکی از بدترین عادت‌هایی که خیلی از ما آن را انجام می‌دهید، دوش گرفتن با آب داغ یا شستشوی صورت با آب گرم است. آب گرم چربی طبیعی پوست شما را از بین می‌برد و موجب خشکی شدید پوست می‌شود و در این شرایط خطر ایجاد چین و چروک‌های پوستی بیشتر می‌شود. برای محافظت از پوست سعی کنید با آب ولرم دوش بگیرید و برای شستن پوست صورت نیز از آب خنک استفاده کنید.

۵- آرایش صورتتان را پاک کنید

مهم نیست چقدر آرایش می‌کنید و در طول روز از کرم پودر استفاده می‌کنید یا ضد آفتاب، به هر حال باید بعد از رسیدن به خانه پوست خود را با یک شوینده ملایم و آب سرد بشویید و سپس از یک تونر برای متعادل کردن ph پوست استفاده کنید. می‌توانید به جای تونر از مقداری گلاب استفاده کنید. این کار از پوست شما در برابر چین و چروک و حساسیت‌های مختلف محافظت می‌کند.

۶- از آنتی اکسیدان بیشتری استفاده کنید

آنتی اکسیدان‌ها از مفیدترین مواد غذایی برای جوانسازی پوست و جلوگیری از چین و چروک‌های پوستی هستند. مصرف خوراکی‌های سرشار از آنتی اکسیدان از سلول‌های پوست در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند و مانع پیری پوست می‌شود.

از بهترین میوه‌ها و سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان می‌توان به بلوبری، زغال اخته، لوبیا قرمز، انگور، کلم و اسفناج اشاره کرد. می‌توانید از این میوه‌های سرشار از آنتی اکسیدان به عنوان ماسک صورت نیز استفاده کنید.

۷- بدن خود را هیدراته کنید

یکی از مهم‌ترین دلایل ایجاد چین و چروک‌های پوستی، عدم مصرف آب و نوشیدنی‌های مختلف به مقدار لازم است. کمبود آب موجب کاهش خاصیت ارتجاعی پوست می‌شود و در این شرایط پوست شما بیشتر در معرض چین و چروک و خشکی قرار می‌گیرد.

یک ترفند ساده و کم خرج برای جوان نگه داشتن پوست این است که هر روز حدود ۸ تا ۱۰ لیوان آب بنوشید. نوشیدن آب به دفع سموم بدن کمک می‌کند و جلوه‌ای شاداب‌تر به پوست شما می‌بخشد. برای هیدراته کردن بدن می‌توانید روزانه از مقداری آب جوشیده یا ۵ وعده میوه و سبزی تازه میل کنید.

۸- مصرف غذا‌های ناسالم و چرب را کاهش دهید

۱۵ ترفند ساده برای جوان نگه داشتن پوست (خبرفوری)

اگر در رژیم غذایی خود از غذا‌های ناسالم، چرب و سرخ شده استفاده می‌کنید، بیشتر از دیگران در معرض پیری قرار دهید. بررسی‌ها نشان می‌دهد که این غذا‌ها درست مثل شیرینی‌جات، موجب تجزیه کلاژن می‌شوند و روند پیری پوست را سریع‌تر می‌کنند. برای جلوگیری از پیری پوست سعی کنید از غذا‌های پخته شده و گریل شده استفاده کنید.

۹- از مصرف دخانیات پرهیز کنید

مصرف دخانیات نه تنها موجب پیری زودرس پوست می‌شود، بلکه برای سلامت بدن شما نیز مضر است. کشیدن سیگار یا قلیان موجب آسیب به بافت پوست می‌شوند و چین و چروک‌های پوستی را افزایش می‌دهد.

قرار گرفتن در معرض دود غیرمستقیم دخانیات نیز اثری شبیه به استفاده از آن دارد، بنابراین برای محافظت از بدن و پوست خود سعی کنید از دود دخانیات دور بمانید.

۱۰- از روغن طبیعی نارگیل برای پوست استفاده کنید

به جای خرید کرم‌های مراقبت از پوست گران قیمت، می‌توانید برای نرم کردن پوست خود از روغن طبیعی نارگیل استفاده کنید. روغن نارگیل موجب پر شدن فواصل اپیدرم پوست می‌شود و چین و چروک‌های پوستی را کاهش می‌دهد.

مصرف این روغن برای نرم شدن، حفظ رطوبت و جوانسازی پوست نیز مفید است. افرادی که پوست چربی دارند، نباید از روغن نارگیل استفاده کنند.

۱۱- از ضد آفتاب استفاده کنید

به جای خرید کرم پودر‌های گرانقیمت و لوازم آرایشی مختلف، بهتر است تنها برای خرید یک ضد آفتاب خوب هزینه کنید. استفاده از ضد آفتاب از پوست شما در برابر اشعه مضر نور خورشید محافظت می‌کند و مانع پیری پوست می‌شود.

در روز‌های آفتابی بهتر است هر ۲ ساعت یک بار ضد آفتاب خودتان را تمدید کنید. به خاطر داشته باشید که برای محافظت از پوست باید از ضد آفتاب با spf بالای ۳۰ استفاده کنید.

۱۲- مصرف قند و شیرینی را کاهش دهید

مطالعات نشان می‌دهد که مصرف قند و شیرینی به صورت مستقیم روی چین و چروک‌های پوست شما موثر است. هر چقدر در طول روز از قند و شیرینی بیشتری استفاده کنید، کلاژن‌های پوست شما سریع‌تر تجزیه می‌شوند و در نتیجه زودتر پیر می‌شوید. برای جلوگیری از بروز این مشکل باید تا حد امکان مصرف شیرینی‌جات را کاهش دهید.

۱۳- مصرف نمک را کاهش دهید

شاید اضافه کردن نمک به غذا‌ها مزه جذاب‌تری به آنها ببخشد، اما مصرف نمک موجب کاهش رطوبت پوست می‌شود و خطر بروز چین و چروک‌های پوستی را افزایش می‌دهد. یک ترفند ساده و کم خرج برای جوان نگه داشتن پوست این است که مصرف نمک را کاهش دهید و از آب بیشتری در طول روز استفاده کنید.

۱۴- پوستتان را ماساژ دهید

۱۵ ترفند ساده برای جوان نگه داشتن پوست (خبرفوری)

ماساژ دادن پوست موجب افزایش گردش خود در پوست می‌شود و به افزایش کلاژن سازی پوست کمک می‌کند. برای ماساژ صورت ابتدا باید مقداری روغن روی پوست خود بمالید و سپس پوست خود را با نوک انگشت، به آرامی و به سمت بالا ماساژ دهید.

۱۵- از مواد غذایی مفید استفاده کنید

برای این که پوست سالمی داشته باشید باید از غذا‌های مفید و سالم استفاده کنید. سعی کنید در طول روز از انواع غذا‌های سرشار از ویتامین و مواد معدنی استفاده کنید و بیشتر غذا‌ها را به صورت آب پز یا گریل شده مصرف کنید. استفاده از انواع سالاد و سبزیجات بدون سس نیز برای سلامت پوست ضروری است.

در این مقاله به کم هزینه‌ترین و ساده‌ترین روش‌های جوانسازی پوست در خانه اشاره شد. به خاطر داشته باشید که برای داشتن پوست سالم و جوان باید مواد غذایی مفید و سالم مصرف کنید، بدنتان را هیدراته کنید و با کمک گرفتن از روغن‌های طبیعی و ماساژ از پیری پوست جلوگیری کنید.

منبع: خبرفوری

آخرین اخبار