تلگرام ویژگی‌های جدیدی اضافه کرد
کد خبر: ۳۲۳۲۶۷
تاریخ انتشار: 2024 September 09    -    ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۵

تلگرام ویژگی‌های جدیدی اضافه کرد

با به‌روزرسانی جدید تلگرام، امکان استفاده از «ستاره‌های تلگرام» به‌عنوان جوایز در قرعه‌کشی‌ها فراهم شده است. کانال‌ها و گروه‌ها می‌توانند با برگزاری قرعه‌کشی، جامعه خود را توسعه داده و اعضای خود را با اهدای جوایز تصادفی مانند ستاره‌های تلگرام پاداش دهند.

تلگرام به ۱۰ میلیون مشترک پولی رسید و ویژگی‌های جدیدی اضافه کرد ( یک پزشک)

«تابناک با تو» - تلگرام با اعلام این خبر که تعداد کاربران اشتراک ویژه (Premium) خود به ۱۰ میلیون نفر رسیده است، ویژگی‌های جدیدی معرفی کرده و برخی از قابلیت‌های قدیمی را نیز حذف کرده است.

قرعه‌کشی ستاره‌ها و سایر ویژگی‌های جدید تلگرام

با به‌روزرسانی جدید تلگرام، امکان استفاده از «ستاره‌های تلگرام» به‌عنوان جوایز در قرعه‌کشی‌ها فراهم شده است. کانال‌ها و گروه‌ها می‌توانند با برگزاری قرعه‌کشی، جامعه خود را توسعه داده و اعضای خود را با اهدای جوایز تصادفی مانند ستاره‌های تلگرام پاداش دهند. با این روش، مدیران کانال‌ها می‌توانند «بوست» (Boost) کسب کنند که به آنها امکان می‌دهد امتیازات و امکانات خاصی مانند ارسال استوری در کانال را باز کنند.

رندگان قرعه‌کشی‌ها می‌توانند ستاره‌های خود را برای دسترسی به محتوای پولی و اشتراک‌های اختصاصی در کانال‌ها خرج کنند یا از آنها در بازی‌ها و اپلیکیشن‌های کوچک (Mini Apps) موجود در پلتفرم تلگرام استفاده نمایند. این قرعه‌کشی‌ها پیش‌پرداخت‌شده و کاملاً شفاف هستند و مدیران می‌توانند تنظیمات مختلفی را برای آنها شخصی‌سازی کنند. این فرآیند به‌سادگی از بخش «آمار» در تنظیمات کانال و گروه‌ها قابل انجام است.

بهینه‌سازی مقالات در مرورگر تلگرام– Instant View هر url‌ای

ویژگی جدیدی به مرورگر داخلی تلگرام اضافه شده که هر مقاله‌ای که در آن باز می‌کنید را به فرمت Instant View تبدیل می‌کند. این فرمت برای نمایش سریع و بدون تاخیر مقالات در دستگاه‌های مختلف بهینه شده است. حالا کاربران می‌توانند با باز کردن منوی مرورگر و انتخاب گزینه «نمایش Instant View» از این قابلیت استفاده کنند.

برای تغییر یک صفحه به فرمت Instant View، منوی مرورگر را باز کرده و گزینه «نمایش Instant View» را انتخاب کنید. این قابلیت جدید با استفاده از کتابخانه متن‌باز Mozilla ممکن شده است و به کاربران اجازه می‌دهد مقالات را به‌صورت سریع و بهینه‌شده مشاهده کنند.

تلگرام به ۱۰ میلیون مشترک پولی رسید و ویژگی‌های جدیدی اضافه کرد ( یک پزشک)

توسعه مینی اپلیکیشن‌ها و رفع باگ‌ها

در این به‌روزرسانی همچنین عملکرد اپلیکیشن‌های کوچک بهبود یافته و تعدادی از مشکلات فنی آنها برطرف شده است. حالا توسعه‌دهندگان می‌توانند در اپلیکیشن‌های خود از دو دکمه همزمان، به‌صورت کنار هم یا روی هم استفاده کنند. برای جلب توجه بیشتر کاربران، دکمه‌ها می‌توانند افکت جدیدی به نام «شیمِر» (Shimmer) داشته باشند که باعث افزایش جذابیت بصری می‌شود.

افزایش کاربران اشتراک ویژه تلگرام

تلگرام موفق شده به بیش از ۱۰ میلیون کاربر اشتراک ویژه دست پیدا کند، که این تعداد نسبت به هشت ماه گذشته دو برابر شده است. این رشد به تلگرام کمک می‌کند تا مدل‌های درآمدزایی پایداری ایجاد کند و همچنان به حریم خصوصی کاربران خود احترام بگذارد.

آنچه حذف شد یا تغییر پیدا کرد:

ویژگی «افراد نزدیک» که کمتر از ۰.۱ ٪ از کاربران از آن استفاده می‌کردند و مشکلاتی با ربات‌ها و کلاهبرداران داشت، حذف شده است. به‌جای آن، قابلیت «کسب‌وکار‌های نزدیک» راه‌اندازی خواهد شد که به کسب‌وکار‌های معتبر و تایید‌شده اجازه می‌دهد محصولات خود را به نمایش بگذارند و به‌طور مستقیم پرداخت‌ها را مدیریت کنند.

توقف آپلود جدید در ابزار وبلاگ‌نویسی تلگراف: تلگرام همچنین آپلود‌های جدید در ابزار مستقل وبلاگ‌نویسی «تلگراف» را غیرفعال کرده است. این اقدام به‌دلیل سوء‌استفاده برخی افراد ناشناس از این پلتفرم انجام شده است.

تعهد تلگرام به ارتقای نظارت و امنیت: هرچند (به گفته دوروف) ۹۹.۹۹۹ ٪ از کاربران تلگرام هیچ نقشی در فعالیت‌های غیرقانونی ندارند، اما ۰.۰۰۱ ٪ از کاربران که در این زمینه دخیل هستند، چهره‌ای منفی از این پلتفرم ارائه داده‌اند و منافع تقریبی یک میلیارد کاربر را در خطر قرار می‌دهند. از این‌رو، تلگرام در سال جاری بر تعهد خود برای بهبود سیستم نظارت و امنیت در این پلتفرم تاکید کرده تا پاسخی باشد بر انتقادات.

منبع: یک پزشک

آخرین اخبار