چشم‌انداز بی‌نظیر و متفاوت یک کافه
کد خبر: ۳۲۱۳۴۸
تاریخ انتشار: 2024 August 12    -    ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۲

چشم‌انداز بی‌نظیر و متفاوت یک کافه

یک استودیوی اسلوُوِنیایی (Korpnik Produkcija) یک برج رصد بتنی مشرف به شهر روگاشکا سلاتینا را تکمیل کرده که بالای آن یک کافه شیشه‌ای زاویه‌دار شبیه کریستال ساخته شده است.

 یک استودیوی اسلوُوِنیایی (Korpnik Produkcija) یک برج رصد بتنی مشرف به شهر روگاشکا سلاتینا را تکمیل کرده که بالای آن یک کافه شیشه‌ای زاویه‌دار شبیه کریستال ساخته شده است. برج رصد کریستالی که این استودیوی مستقر در تسلیه، آن را با مهندسان سازه‌ی Ponting طراحی کرده، ۱۰۶ متر ارتفاع دارد و در حال حاضر بلندترین ساختمان در اسلوونی است.

هدف استودیو این بوده که این ساختمان نقطه تلاقی بین مجموعه آبگرم تاریخی قرن نوزدهمی شهر و مرکز مدرن‌تر آن باشد.

چشم‌انداز بی‌نظیر و متفاوت یک کافهبرج رصد کریستال بلندترین ساختمان اسلوونی است

ناند کورپنیک، بنیانگذار استودیوی Korpnik Produkcija به دزین گفته: «چالش معماری کافه این بود که ساختار شهر قدیمی را به صورت سلسله مراتبی و محترمانه به یک کلیت شهری مدرن جدید متصل کنیم.»

«این هدف به طور منطقی، سبک‌ها و طرح‌های معماری مختلف از دوره‌های زمانی مختلف را در همزیستی موفق معماری نو-تاریخی، مدرن و معاصر به هم متصل می‌کند».

پایه‌ی برج که یک سازه بتنی مثلثی با ورودی شیشه‌ای است، مرکز بازدیدکنندگان، فروشگاه و سرویس‌های بهداشتی و آسانسور و پلکان فرار را در خود جای داده است. 

چشم‌انداز بی‌نظیر و متفاوت یک کافهپایه مثلثی برج شامل مرکز بازدیدکنندگان و فروشگاه می‌شود

بدنه‌ی آسانسور در ضلع شرقی برج کاملاً شیشه‌ای است و بازدیدکنندگان هنگام بالا رفتن، چشم‌اندازی به سمت پارک Zdravilske را می‌بینند. بالای برج، کافه و سطح دیدبانی یک فرم لعاب‌دار کریستالی دارند که هدف از طراحی آن، اشاره به تاریخ طولانی شیشه‌سازی منطقه بوده است.

در مرکز کافه صندلی‌هایی قرار داده شده که رو به مناظری از همه جهات هستند و یک پنجره دایره‌ای در کف کافه، نمایی رو به پایین برج دارد. 

فرم‌های هندسی بتنی و شیشه‌ای برج دیدبانی کریستال برای این انتخاب شدند که به نظر نرسد برای یک جهت خاص اولویت‌بندی شدند و از هر سو، مناظری از مناطق تاریخی و مدرن شهر ارائه دهند. 

چشم‌انداز بی‌نظیر و متفاوت یک کافهبالای برج، یک کافه کریستالی با مناظر پانوراما ساخته شده است

«ساختمان به روش هندسی گویایی طراحی شده که جهت‌گیری‌ها و نماهای مختلف دارد و ظاهری پویا و جالب به ساختمان داده است.» 

«قسمت پایه و ورودی برج در یک جهت هدایت شدند، در حالی که سر شیشه‌ای کافه و طبقه پانورامایی در جهت مرکز شهر قدیمی است که اطراف پارک تاریخی شکل گرفته است.»

چشم‌انداز بی‌نظیر و متفاوت یک کافهیک پنجره دایره‌ای شکل در کف، نمایی از پایه برج دارد

قله برج یک تراس در فضای باز دارد که یک حصار شیشه‌ای به ارتفاع دو متر دور تا دور آن را احاطه کرده و دید ۳۶۰ درجه بدون مانع از مناظر اطراف را فراهم می‌کند.

فرادید

آخرین اخبار