نحوه صدور کارت پایان خدمت برای مشمولان غایب
کد خبر: ۳۲۱۳۴۶
تاریخ انتشار: 2024 August 12    -    ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶

نحوه صدور کارت پایان خدمت برای مشمولان غایب

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا جزئیات طرح انصار برای مشمولان غایب بیش از ۸ سال را تشریح کرد.
رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا جزئیات طرح انصار برای مشمولان غایب بیش از ۸ سال را تشریح کرد.
 
نحوه صدور کارت پایان خدمت برای مشمولان غایب
 
سردار «تقی مهری» رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا درباره جذب مشمولان غایب بیش از ۸ سال در طرح انصار گفت: شاید بیش از دو سال است که ستاد کل نیرو‌های مسلح، طرحی را به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حوزه سازمان بسیج مستضعفین ابلاغ کرده است؛ براساس این طرح مشمولان غایب بیش از ۸ سال می‌توانند به سپاه پاسداران، نواحی و مناطق بسیج مراجعه کرده و پذیرش شوند.
 
 وی با بیان اینکه مدت خدمت سربازی در حال حاضر ۲۱ ماه است، گفت: افرادی که مشمول غایب هستند و بیش از ۸ سال غیبت دارند، می‌توانند به مجموعه سازمان بسیج مستضعفین مراجعه کرده و ثبت‌نام کنند پس از اینکه در آنجا پذیرش شدند می‌توانند به صورت پاره وقت در طرح‌هایی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی براساس استعداد، تجربیات و فعالیت‌های آن‌ها برایشان تعریف می‌کند، حضور پیدا کنند.
 
رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا با بیان اینکه مشمولان غایب بیش از ۸ سال می‌توانند در زمینه‌های مختلفی از جمله فنی، جهاد سازندگی و سایر موضوعاتی که ابلاغ شده، ثبت نام کنند، تصریح کرد: مشمولان غایب در این طرح که معمولا با توجه به زمان این افراد، سپاه برای آن‌ها مشخص می‌کند به صورت پاره وقت یک روز در هفته یا هر ۱۵ روز یکبار حضور پیدا کنند، این ساعات برای مدت زمان خدمت سربازی این افراد محاسبه می‌شود. مدت زمان خدمت سربازی این افراد هم همان ۲۱ ماه است و همچنین می‌توانند از مزایای کسر خدمت استفاده کنند.
 
سردار مهری خاطرنشان کرد: مشمول غایبی که در این طرح شرکت می‌کند و دارای همسر است، می‌تواند از دو ماه کسر خدمت برخوردار شود و یا به ازای فرزند اول سه ماه، فرزند دوم چهار ماه و فرزند سوم پنج ماه کسر خدمت دریافت می‌کنند، البته این شرایط برای سربازانی که در حال خدمت سربازی هستند و همچنین مشمولان غیرغایب نیز برقرار است.
 
وی ادامه داد: از دو سال گذشته این طرح شروع شده و در سازمان نظام وظیفه فراجا براساس درخواست یگان آن‌ها کارت پایان خدمت برای آن‌ها صادر می‌شود. در واقع طرح انصار کمکی است، برای افرادی که فرصت نمی‌کنند از نظر شرایط زندگی که دارند به صورت ۲۱ ماه مستمر در مقر‌های نظامی حضور پیدا کنند. در سال گذشته نیز برای تعدادی از مشمولانی که در این طرح شرکت کرده بودند، کارت پایان خدمت صادر شده است.

ایلنا

آخرین اخبار