مهارت‌های پردرآمد برای فریلنسرها در سال ۲۰۲۴
کد خبر: ۳۲۰۸۱۴
تاریخ انتشار: 2024 August 09    -    ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۹

مهارت‌های پردرآمد برای فریلنسرها در سال ۲۰۲۴

فریلنسری یا آزادکاری به شغلی اطلاق می‌شود که فرد به‌طور مستقل و بدون وابستگی به یک کارفرمای خاص، پروژه‌ها و وظایف مختلف را انجام می‌دهد. آزادکاران معمولاً خدمات خود را به چندین مشتری ارائه می‌دهند و از این طریق درآمد کسب می‌کنند. این نوع کار امکان انعطاف‌پذیری بالایی را برای افراد فراهم می‌کند،

مهارت‌های پردرآمد برای آزادکاران (فریلنسرها) در سال ۲۰۲۴

«تابناک با تو» - فریلنسری یا آزادکاری به شغلی اطلاق می‌شود که فرد به‌طور مستقل و بدون وابستگی به یک کارفرمای خاص، پروژه‌ها و وظایف مختلف را انجام می‌دهد. آزادکاران معمولاً خدمات خود را به چندین مشتری ارائه می‌دهند و از این طریق درآمد کسب می‌کنند. این نوع کار امکان انعطاف‌پذیری بالایی را برای افراد فراهم می‌کند، زیرا می‌توانند زمان و مکان کار خود را انتخاب کنند. با این حال، نیاز به مهارت‌های خاص و مدیریت زمان قوی برای موفقیت در این زمینه ضروری است.

با گذشت یک نیمه از سال میلادی، و افزایش تعداد آزادکاران به‌طور پیوسته، ممکن است بپرسید چه مهارت‌هایی در حال حاضر بیشترین تقاضا را دارند؟ برای پاسخ به این سوال، باید به محبوب‌ترین عناوین شغلی آزادکاری در سراسر جهان توجه کرد. خوشبختانه، پلتفرم مدیریت استعداد‌های آزادکاری Worksuite به‌تازگی داده‌های جالبی درباره‌ی روند‌های استخدام آزادکاران در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۴ منتشر کرده است و آنها را با دوره مشابه در سال ۲۰۲۳ مقایسه کرده است.

این تحلیل بر اساس روند‌های آزادکاری مشاهده‌شده در پلتفرم آنها که بیش از یک میلیون کاربر دارد، انجام شده است. یافته‌ها نشان داد که در سال ۲۰۲۴، ده عنوان شغلی برتر آزادکاری شامل نویسنده، ویرایشگر، عکاس، تهیه‌کننده، کارگردان، مترجم، کپی‌رایتر، طراح گرافیک، مدیر خلاق و اپراتور دوربین هستند.

مهارت‌های پردرآمد برای آزادکاران (فریلنسرها) در سال ۲۰۲۴

مهارت‌های پردرآمد مورد نیاز

جالب است بدانید که همه این نقش‌ها به جز دو مورد (مترجم و نویسنده) به‌طور متوسط بیشتر از نرخ دستمزد میانه‌ی آمریکا یعنی ۲۸ دلار در ساعت پرداخت می‌کنند. در نتیجه، مهارت‌های مورد نیاز برای این نقش‌ها، مهارت‌های پردرآمدی هستند.

۱. مهارت‌های پردرآمد برای نویسنده/ویرایشگر آزادکار

به عنوان یک نویسنده آزادکار، ممکن است در پروژه‌های کمپین‌های بازاریابی، نویسندگی فنی یا وبلاگ‌نویسی مشغول باشید. همچنین ممکن است به عنوان ویرایشگر آزادکار برای مجلات، نشریات پزشکی و آثار ادبی دیگر کار کنید. مهارت اصلی، توانایی نوشتن به‌طور مختصر، مؤثر و شفاف است که خواننده را سرگرم و آگاه کند.

اما به عنوان آزادکار، نقش شما به خود کار محدود نمی‌شود. باید به مهلت‌های پروژه توجه کنید و به استاندارد‌های نوشتاری مشتری پایبند باشید. بنابراین، به مهارت‌هایی مانند:

- مدیریت رابطه با ذینفعان
- مدیریت زمان
- مهارت‌های ارتباطی شفاف

۲. مهارت‌های پردرآمد برای عکاس آزادکار

عکاسان آزادکار ممکن است به ترکیبی از مدیریت پروژه، مهارت‌های نرم مانند ارتباط و توانایی ایجاد راحتی برای مشتریان و مهارت‌های فنی مانند:

- تسلط بر سبک‌ها و تکنیک‌های پیشرفته عکاسی
- نرم‌افزار‌های ویرایش و رتوش عکس مانند Adobe Photoshop و Lightroom
- مهارت‌های مدیریت قرارداد و فروش (این برای همه مشاغل آزادکاری ضروری است)

مهارت‌های پردرآمد برای آزادکاران (فریلنسرها) در سال ۲۰۲۴

 

۳. مهارت‌های پردرآمد برای تهیه‌کننده و کارگردان آزادکار

تهیه‌کنندگان دیجیتال آزادکار می‌توانند تا ۴۰ دلار در ساعت درآمد داشته باشند، در حالی که کارگردانان آزادکار می‌توانند تا ۵۵ دلار در ساعت درآمد کسب کنند. البته این درآمد بالا بدون هزینه به دست نمی‌آید. برای کسب این درآمد ساعتی باید زمان خود را برای یادگیری مهارت‌هایی مانند:

- مهارت‌های مدیریت پروژه و بودجه‌بندی (این یک الزام است)
- جهت‌گیری خلاقانه و دقت بالا
- مهارت‌های مدیریت و رهبری
- تسلط فنی بر اساس پروژه

مهارت‌های مورد نیاز برای دیگر نقش‌های آزادکاری برتر:

 مترجم: فهم عمیق گرامر، اصطلاحات و مراجع فرهنگی، و همچنین زبان‌های محبوب و غیرمحبوب که شما را در موقعیت بهتری قرار می‌دهد.
 کپی‌رایتر: دانش سئو و مهارت‌های نوشتاری متقاعدکننده.
 طراح گرافیک: تسلط بر ابزار‌ها و نرم‌افزار‌های طراحی گرافیک مانند Photoshop، Illustrator یا Canva.
 مدیر خلاق: مهارت‌های رهبری، بینش و استراتژی؛ توانایی دیدن تصویر بزرگتر و نحوه تأثیر عوامل مختلف بر این تصویر یک الزام است.
 اپراتور دوربین: تسلط بر تنظیمات مختلف دوربین، انواع و مدل‌های دوربین، ترکیب‌بندی و تکنیک‌های نورپردازی.

مهارت‌های پردرآمد برای آزادکاران (فریلنسرها) در سال ۲۰۲۴

رسیدن به اهداف حرفه‌ای و مالی

کسب این مهارت‌ها از طریق شبکه‌سازی با حرفه‌ای‌های موفق، مواجهه روزانه با اطلاعات جدید مرتبط با حوزه تخصصی مورد نظر، و تکمیل دوره‌ها، گواهینامه‌ها و حتی مدرک کاردانی می‌تواند به شما در دستیابی به اهداف حرفه‌ای و مالی به عنوان آزادکار کمک کند.

منبع: یک پزشک

 

آخرین اخبار