کشف آخرین کشتی کاوشگر قطب پس از ۶۰ سال
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۳۱۶۲۶۱
تاریخ انتشار: 2024 June 17    -    ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۰
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کشتی‌ای که شاهد مرگ کاشف قطبی –ارنست شاکلتون- بود، در بستر دریا در حدود ۱۵ مایل دریایی از سواحل کانادا پیدا شد. تیمی از کارشناسان بین‌المللی به رهبری انجمن سلطنتی جغرافیای کانادا (RCGS) کشتی موسوم به کوئست Quest را در عمق ۳۹۰ متری در امتداد سواحل نیوفاندلند و لابرادور مکان‌یابی کردند.

بقایای آخرین کشتی کاوشگر قطب -شاکلتون- پس از بیش از ۶۰ سال در نزدیکی کانادا کشف شد (یک پزشک)

بقایای آخرین کشتی کاوشگر قطب -شاکلتون- پس از بیش از ۶۰ سال در نزدیکی کانادا کشف شد (یک پزشک)«تابناک با تو» - کشتی‌ای که شاهد مرگ کاشف قطبی –ارنست شاکلتون- بود، در بستر دریا در حدود ۱۵ مایل دریایی از سواحل کانادا پیدا شد.

تیمی از کارشناسان بین‌المللی به رهبری انجمن سلطنتی جغرافیای کانادا (RCGS) کشتی موسوم به کوئست Quest را در عمق ۳۹۰ متری در امتداد سواحل نیوفاندلند و لابرادور مکان‌یابی کردند.

شاکلتون در ژانویه ۱۹۲۲ بر اثر سکته قلبی درگذشت. در آن زمان، کشتی در جنوب جورجیا، جزیره‌ای در اقیانوس اطلس جنوبی، در سفری به قطب جنوب لنگر انداخت. این کشتی برای چندین دهه به کار خود ادامه داد، اما در نهایت در سال ۱۹۶۲ غرق شد. همه خدمه نجات یافتند و جان سالم به در بردند.

جان گایگر، رهبر تیم جستجو و مدیرعامل RCGS، در بیانیه‌ای گفت: «پیدا کردن Quest یکی از آخرین فصل‌های داستان خارق‌العاده سر ارنست شاکلتون است.»

شکلتون به دلیل شجاعت و درخشش خود به عنوان رهبر بحران، شاخص بود. طنز غم‌انگیز این است که او مورد مرگ او، تنها مرگی بود که در کشتی‌های تحت فرمان مستقیم او رخ داد.

بقایای کشتی با استفاده از اسناد و نقشه‌های تاریخی که با فناوری مدرن و اطلاعات زنده در مورد جریان‌ها و شرایط آب‌وهوایی و همچنین با بهره‌گیری از دانش مردم بومی محلی یافت شد.

بقایای کوئست دست نخورده بود. داده‌های حاصل از تصاویر سونار با وضوح بالا دقیقاً با ابعاد و ویژگی‌های ساختاری شناخته شده این کشتی خاص مطابقت دارد.

بقایای آخرین کشتی کاوشگر قطب -شاکلتون- پس از بیش از ۶۰ سال در نزدیکی کانادا کشف شد (یک پزشک)

شاکلتون یکی از بازیگران اصلی در عصر قهرمانانه اکتشافات قطب جنوب بود و سه ماموریت بریتانیایی را به سوی قطب جنوب رهبری کرد. معروف‌ترین ماجراجویی او در سال ۱۹۱۴ در کشتی استقامت Endurance انجام شد که لاشه آن در سال ۲۰۲۲ در عمق ۳۰۰۰ متری (تقریباً ۱۰۰۰۰ فوت) در دریای ودل کشف شد.

در اوایل سال ۱۹۱۵، کشتی استقامت در یخ‌های متراکم دریای ودل گیر افتاد و قادر به ر‌هاسازی خود نشد. برای چندین ماه، خدمه تلاش کردند کشتی را آزاد کنند، اما یخ در حال جابجایی همچنان چنگالی آن را در بر گرفت. سرانجام در اکتبر ۱۹۱۵ فشار یخ شروع به خرد کردن Endurance کرد و کشتی غرق شد. شاکلتون و خدمه‌اش که هزاران مایل دورتر از نزدیک‌ترین انسان گیر افتاده بودند، ماه‌ها روی یخ زنده ماندند و سپس سفری خطرناک را با قایق‌های نجات آغاز کردند تا به امنیت برسند.

برخلاف احتمال، همه ۲۸ خدمه کشنی موفق شدند از این مصیبت جان سالم به در ببرند – شاهکاری که اغلب به رهبری شاکلتون نسبت داده می‌شود.

منبع: یک پزشک

bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
برچسب ها: کاوش ، کاوشگر ، کانادا ، نزدیک
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv