نشانه های نوع جدید بیماری کرونا، موسوم به KP.۳
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۳۱۷۰۷۲
تاریخ انتشار: 2024 June 26    -    ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۰
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
بیش از چهار سال از اعلام رسمی کووید-۱۹ به عنوان یک بیماری همه‌گیر می‌گذرد و علیرغم تلاش‌های بسیار، ویروس آن د هنوز هم در حال گسترش است. ماندگاری ویروس تا جدی به خاطر تبدیل به زیرگونه‌های جدید است که جدیدترین آن‌ها KP.۳ نامیده می‌شود.

نوع جدید بیماری کرونا، موسوم به KP.۳ این علائم را دارد (یک پزشک)نوع جدید بیماری کرونا، موسوم به KP.۳ این علائم را دارد (یک پزشک)«تابناک با تو» - بیش از چهار سال از اعلام رسمی کووید-۱۹ به عنوان یک بیماری همه‌گیر می‌گذرد و علیرغم تلاش‌های بسیار، ویروس آن د هنوز هم در حال گسترش است. ماندگاری ویروس تا جدی به خاطر تبدیل به زیرگونه‌های جدید است که جدیدترین آن‌ها KP.۳ نامیده می‌شود.

KP.۳ یکی از انواع FLiRT SARS-CoV-۲ است. این گونه ملایم‌تر است.. وجه تسمیه آن به خاطرجهش‌های آمینو اسیدی در پروتئین اسپایک، یعنی بخشی از ویروس است که به سلول‌های بدن ما می‌چسبد و آن‌ها را آلوده می‌کند، است.

سیستم ایمنی می‌تواند یاد بگیرد که پروتئین‌های اسپایک را – به طور طبیعی یا از طریق واکسیناسیون – تشخیص دهد و از شر ویروس خلاص شود، اما ویروس با تغییر این اسپایک می‌تواند از دست سیستم ایمنی فرار کند.

نوع جدید بیماری کرونا، موسوم به KP.۳ این علائم را دارد (یک پزشک)

به همین خاطر است که مرتب نوع جدیدی از ویروس شیوع پیدا می‌کند. انواع FLiRT همگی از نسخه دیگری به نام JN.۱ که در ابتدای امسال ظاهر شد، منشا گرفته‌اند.

تا پیش از این، نوع KP.۲ غالب‌ترین نوع ویروس در حال گردش در ایالات متحده بود. با این حال، طبق پیش‌بینی‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) – که دارای انواع برنامه‌های نظارتی SARS-CoV-۲ برای ردیابی آن است- KP.۳ اکنون نوع غالب شده.

رزا نورمن، سخنگوی CDC می‌گوید: «در حال حاضر تخمین‌زده می‌شود که ویروس‌های KP.۳ بین ۱۶ تا ۳۷ درصد از کل ویروس‌های SARS-CoV-۲ در ایالات متحده را تشکیل می‌دهند.»

البته غالب بودن KP.۳ به معنی همه‌گیری زیاد آن در سطج جامعه نیست.

با افزایش تجمع مردم در ماه‌های تابستان مشاهده می‌شود، فرصت‌هایی برای گسترش ویروس و ایجاد COVID-۱۹ ایجاد می‌شود.

نوع جدید بیماری کرونا، موسوم به KP.۳ این علائم را دارد (یک پزشک)

علائم عفونت با این نوع جدید چیست؟

لیست علائم احتمالی CDC برای KP.۳ مانند علائم برای JN.۱ است:

-تب/لرز
-سرفه
-تنگی نفس
-خستگی
-درد‌های عضلانی
-سردرد
-از دست دادن چشایی یا بویایی
-گلو درد
-آبریزش بینی
-حالت تهوع/استفراغ
-اسهال

این به هیچ وجه فهرست جامعی نیست. CDC می‌گوید: «علائم ممکن است با انواع جدید COVID-۱۹ تغییر کند و ممکن است در افراد مختلف متفاوت باشد.» این علائم همچنین تا دو هفته پس از قرار گرفتن در معرض ویروس، می‌توانند ظاهر شوند.

این امیدواری وجود دارد است واکسن‌های به روز شده‌ای که قرار است در پاییز عرضه می‌شوند و در انتظار تایید FDA هستند علیه KP.۳ موثر باشد.

منبع: یک پزشک

bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
برچسب ها: بیماری ، کرونا ، درمان ، جدید
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv