این رژلب‌ها مضر هستند
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۳۱۵۵۶۹
تاریخ انتشار: 2024 June 08    -    ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
در ترکیب رژلب‌های غیرمجاز به دلیل استفاده از رنگ صنعتی فلزاتی مثل سرب، ارسنیک و جیوه وجود دارد و باتوجه به اینکه این مواد به مرور بلعیده می شود، استفاده آن‌ها در طولانی مدت می‌تواند عوارض جدی برای مصرف‌کنندگان داشته باشد.
«تابناک با تو» - مدیرکل امور فراورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: در تولید محصولات غیرمجاز آرایشی از مواد اولیه با گرید صنعتی استفاده می‌شود که برای سلامتی بشدت خطرناک است.
 
این رژلب‌ها مضر هستند
 
محمود آل بویه با بیان اینکه تولید محصولات غیرمجاز در شرایط نامناسب صورت می‌گیرد، افزود: مواد اولیه تولید مورد ارزیابی قرار نگرفته و برای پایین آمدن هزینه تولید از مواد صنعتی استفاده می‌شود که دارای فلزات سنگین هستند.
 
وی افزود: به عنوان مثال در ترکیب رژلب‌های غیرمجاز به دلیل استفاده از رنگ صنعتی فلزاتی مثل سرب، ارسنیک و جیوه وجود دارد و باتوجه به اینکه این مواد به مرور بلعیده می شود، استفاده آن‌ها در طولانی مدت می‌تواند عوارض جدی برای مصرف‌کنندگان داشته باشد.
 
مدیرکل امور فراورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: همچنین تولید محصولات چشم در شرایط نامناسب با ایجاد آلودگی میکروبی همراه بوده و ممکن است باعث عفونت چشم در مصرف کنندگان شود.
 
بنابر اعلام وزارت بهداشت، وی با تاکید بر اینکه مصرف کنندگان باید هنگام خرید به مجوزهای بهداشتی محصول دقت کنند، گفت: استعلام سلامت محصولات وارداتی از روی برچسب اصالت و بررسی شماره پروانه بهداشتی محصولات تولید داخل از سایت سازمان غذا و دارو راه‌های اطمینان از سلامت محصولات آرایشی و بهداشتی است.

ایسنا

bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv