کلاغ‌ها می‌توانند با صدای بلند بشمارند
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۳۱۵۵۴۵
تاریخ انتشار: 2024 June 08    -    ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۵
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
یک مطالعه شگفت‌انگیز جدید نشان داده است که کلاغ‌ها می‌توانند با صدای بلند بین یک تا چهار را بشمارند و حتی ممکن است مهارت‌های محاسباتی مشابه کودکان نوپا را داشته باشند. دانشمندان معتقدند، این نخستین بار است که موجودی غیر از انسان در حال انجام شاهکار محاسبات صوتی دیده می‌شود.

کلاغ‌ها می‌توانند با صدای بلند بشمارند (ایلنا)

کلاغ‌ها می‌توانند با صدای بلند بشمارند (ایلنا)«تابناک با تو» - یک مطالعه شگفت‌انگیز جدید نشان داده است که کلاغ‌ها می‌توانند با صدای بلند بین یک تا چهار را بشمارند و حتی ممکن است مهارت‌های محاسباتی مشابه کودکان نوپا را داشته باشند. دانشمندان معتقدند، این نخستین بار است که موجودی غیر از انسان در حال انجام شاهکار محاسبات صوتی دیده می‌شود.

محققان دریافتند که کلاغ‌های مردار (Corvus corone) می‌توانند تعداد خاصی از گاو‌ها را در پاسخ به محرک‌های بینایی یا شنوایی خود بشمارند. آن‌ها قادرند با صدای بلند بین یک تا چهار بشمارند.

شمارش قطعی حیوانات با ایجاد تعداد مشخصی از صدا‌ها برای نخستین بار است که کشف شده است.

محققان با انتشار یافته‌های خود اعلام کردند: تولید تعداد مشخصی از صدا‌ها نیاز به ترکیبی پیچیده از توانایی‌های عددی و کنترل صوتی دارد. نتایج ما نشان می‌دهد که کلاغ‌ها می‌توانند به‌طور انعطاف‌پذیر و عمداً با استفاده از «سیستم اعداد تقریبی»، یک سیستم تخمین اعداد غیر نمادین که بین انسان‌ها و حیوانات مشترک است، تعداد دستوری از صدا‌ها را تولید کنند.

بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند که حیوانات، از جمله زنبور‌های عسل، شیر‌ها، قورباغه‌ها و مورچه‌ها حس عددی ذاتی دارند و مطالعه دیگری نشان داد که جوجه‌های کلاهک سیاه (Poecile atricapillus) در پایان زنگ هشدار خود، تریل‌های «دی» بیشتری اضافه می‌کنند.

با این حال، هیچ‌کدام از این‌ها شواهد کافی مبنی بر اینکه حیوانات دارای توانایی انسان برای شمارش با صدای بلند مشترک هستند ارائه نمی‌کند. به عنوان مثال، جوجه‌ها، پرندگان ممکن است فقط در نتیجه استرس شدید، صدای بیشتر تولید کنند.

برای جستجوی شواهد قوی‌تر از شمارش حیوانات آوازی، محققان به کلاغ‌های مردار روی آوردند که به دلیل توانایی‌های صوتی فوق‌العاده و درک مفاهیم پیچیده ریاضی مانند صفر، کاندیدای امیدوارکننده برای این آزمایش هستند.

کلاغ‌ها می‌توانند با صدای بلند بشمارند (ایلنا)

در مطالعه جدید، محققان سه کلاغ را با محرک‌های دیداری و شنیداری به‌طور تصادفی انتخاب کردند. از طریق آزمون و خطا، پرندگان دریافتند که هر نشانه با تعداد مجموعه‌ای مشخص از گاو‌ها بین یک تا چهار راس مطابقت دارد. پس از به صدا درآوردن صدا‌ها (به عنوان مثال، چهار بار صدا زدن برای یک صدا یا نماد مرتبط با چهار گاو)، به پرندگان آموزش داده شد که به صفحه نمایش آن‌ها را نوک بزنند تا علامت پایان کار را نشان دهند. اگر کلاغ‌ها تعداد مناسبی از گاو‌ها را مطابق با درخواست صدا تولید می‌کردند به آن‌ها جایزه داده می‌شد.

هنگامی که آن‌ها آموزش دیدند، کلاغ‌های شمارشگر پاسخ‌های دقیقی دادند - تعداد صحیح گاو‌ها را با سرعتی بالاتر از شانس تولید کردند.

محققان می‌گویند که مهارت‌های شمارش پرندگان مانند مهارت‌های کودکان نوپا انسان است که اغلب بر اساس صدای اعداد به جای استفاده از اعداد حساب می‌کنند.

دانشمندان تاکید کردند: این شایستگی در کلاغ‌ها همچنین مهارت‌های شمارش کودکان نوپا را قبل از یادگیری درک کلمات اعداد اصلی منعکس می‌کند و بنابراین ممکن است پیشروی تکاملی شمارش واقعی باشد، جایی که اعداد بخشی از یک سیستم نماد ترکیبی هستند.

منبع: ایلنا

bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
برچسب ها: کلاغ ، کلاغ ها ، صدا ، بلند
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv