این ویتامین باعث می‌شود کمتر عصبانی شوید
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۳۱۵۳۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2024 June 05    -    ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۰
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
مکمل‌های معمولی امگا ۳ بدون در نظر گرفتن سن یا جنسیت، پرخاشگری را تا ۳۰ درصد کاهش می‌دهند.

مکمل‌های معمولی امگا ۳ بدون در نظر گرفتن سن یا جنسیت، پرخاشگری را تا ۳۰ درصد کاهش می‌دهند.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که مصرف اسیدهای چرب امگا ۳ ممکن است عصبانیت، پرخاشگری و طغیان‌های خشونت آمیز را کاهش دهد. اگر گاه به گاه احساس عصبانیت، تحریک پذیری یا پرخاشگری می‌کنید، امگا ۳ می تواند یک عامل مؤثر در کاهش این احساس باشد.

این ویتامین باعث می‌شود کمتر عصبانی شوید

تحقیقات جدید نشان داده است افرادی که مکمل های امگا ۳ مانند روغن ماهی مصرف می‌کنند یا به اندازه کافی اسیدهای چرب امگا ۳ را با خوردن غذاهای حاوی این مکمل‌ها دریافت می‌کنند، کمتر مستعد حملات تهاجمی و خشونت‌آمیز هستند.

هلت لاین، محققان دانشگاه پنسیلوانیا در جریان تحقیقات خود دریافتند که مکمل‌های معمولی امگا ۳ بدون در نظر گرفتن سن یا جنسیت، پرخاشگری را تا ۳۰ درصد کاهش می‌دهند.

متاآنالیز(روشی آماری که چندین مطالعه را ترکیب و نتایج آن‌ها را یکپارچه می‌کند) ۲۹ کارآزمایی تصادفی‌سازی و کنترل‌شده نشان داد که امگا ۳ هم «پرخاشگری واکنشی» را که رفتاری در پاسخ به یک تحریک است و هم «پرخاشگری پیشگیرانه» را که برنامه‌ریزی شده است، کاهش می‌دهد.

استفانی دانیلز، یک درمانگر تغذیه که در این مطالعه شرکت نداشت، می‌گوید: یافته‌های این مطالعه که نشان می‌دهد امگا ۳ ممکن است پرخاشگری و طغیان‌های خشونت آمیز را کاهش دهد با دانش موجود در مورد نقش حیاتی این مواد مغذی در سلامت مغز همخوانی دارد. اگرچه این یافته‌ها جالب است، اما با توجه به ارتباط بین امگا ۳، کاهش التهاب و عملکرد انتقال دهنده‌های عصبی، تعجب آور نیست.

دانیلز می‌گوید این یافته‌ها بر تاثیر زیادی که رژیم غذایی و تغذیه می‌تواند بر رفتار و تنظیم عاطفی داشته باشد تاکید می‌کنند.اسیدهای چرب امگا ۳ چربی‌های ضروری هستند که بدن ما به آن‌ها نیاز دارد اما نمی‌تواند به تنهایی آن‌ها را تولید کند، بنابراین باید آن‌ها را از رژیم غذایی دریافت کنیم. این اسیدهای چرب برای عملکردهای مختلف بدن، مانند کاهش التهاب، حمایت از سلامت مغز و حفظ سلامت قلب، حیاتی هستند.

دانیلز می‌گوید که آن‌ها همچنین به انعطاف پذیری غشای سلولی کمک می‌کنند و برای رشد و عملکرد مغز حیاتی هستند و روی خلق و خو و رفتار تأثیر می‌گذارند.او به چهار دلیل اصلی در تاثیر امگا ۳ بر پرخاشگری اشاره می‌کند: از جمله اینکه در درجه اول آن‌ها ضد التهاب هستند.

او توضیح می‌دهد: التهاب مزمن در مغز با اختلالات خلقی و رفتار پرخاشگرانه مرتبط است و امگا ۳ به کاهش این التهاب کمک می‌کند. با کاهش التهاب، این اسیدهای چرب می‌توانند خلق و خوی پایدارتر و متعادل‌تری داشته باشند.

دکتر جنیفر کریکر، روانپزشک و درمانگر تغذیه، نیز با این دیدگاه موافق است. او می‌گوید خواص ضدالتهابی امگا ۳ برای خلق و خوی مهم است، زیرا وقتی پاسخ‌های سیستم ایمنی بدن ما بالا می‌رود، می‌توانند مواد بیوشیمیایی را تحریک کنند که پاسخ‌های تحریکی اضافی در مغز ایجاد می‌کنند.

او توضیح می دهد: این وضعیت برای مغز سمی است و باعث تحریک پذیری و در افرادی که مستعد ابتلا به آن هستند، پرخاشگری می‌شود. امگا ۳ این مسیر را مهار می‌کند.

علاوه بر این، امگا ۳ تولید و عملکرد انتقال دهنده‌های عصبی مانند سروتونین و دوپامین را افزایش می‌دهد که هر دو برای تنظیم خلق و خو بسیار مهم هستند.

 
ایسنا
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
0
0
امگا ٣، ويتامين نيست.
تابناك در تيتر زدن دقت كن
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv