لیست غذاهای ساده و ارزان با کمتر از ۴۰۰هزار تومان
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۳۱۵۲۴۷
تاریخ انتشار: 2024 June 04    -    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۵
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
 شاید شما هم با دیدن قیمت مواد غذایی از خود بپرسید:« چی بپزم حالا؟» باید بگوییم در پرسیدن این سوال تنها نیستید. درست کردن غذای ارزان دغدغه افراد بسیاری است.

 شاید شما هم با دیدن قیمت مواد غذایی از خود بپرسید:« چی بپزم حالا؟» باید بگوییم در پرسیدن این سوال تنها نیستید. درست کردن غذای ارزان دغدغه افراد بسیاری است. با کمی دقت می‌توان فهرستی از غذاهای مقرون‌به‌صرفه به دست آورد؛ مانند ماکارانی، کتلت، کشک بادمجان، ته‌چین لوبیا چشم بلبلی و … . در این مقاله فهرستی از غذاهای ارزان با قیمت کمتر از ۴۰۰ هزار تومان را برای شما تهیه کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

 
لیست غذاهای ساده و ارزان با کمتر از ۴۰۰هزار تومان
 

کوکو سیب زمینی – غذایی ارزان و ساده

برای تهیه کوکو سیب‌ زمینی بسته به ذائقه خود می‌توانید از سیب زمینی‌های خام یا آب‌پز شده استفاده کنید. پس از رنده کردن سیب زمینی‌ها و پیاز کافی است یک عدد تخم مرغ، ادویه و نمک به مواد خود اضافه کرده و مایه کوکو را در روغن داغ سرخ کنید. می‌توانید گوجه فرنگی و سبزی تازه همراه با کوکوی خود سرو کنید.

مواد لازم برای تهیه کوکو سیب زمینی

عنوان

مقدار

سیب زمینی

۵ عدد متوسط

تخم مرغ

۱ عدد

پیاز

۱ عدد متوسط

روغن، نمک، ادویه و زردچوبه

به مقدار کافی

فلافل

 

با مقداری نخود خیس خورده و یک عدد پیاز می‌توانید غذای محلی لبنان، فلافل را تهیه کنید. نخودها را به مدت ۲۴ ساعت در آب ولرم خیس کنید و سپس آن ها را با پرخ گوشت به خوبی له کنید. ادویه، سیر و پیاز رنده شده را به نخودها اضافه کنید و مایه فلافل را به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند. پس از آن قالب فلافل را درون روغن داغ گذاشته و مواد را درون آن بریزید. به کمک قالب مواد را به روغن انتقال داده و خوب سرخ کنید.

مواد لازم برای تهیه فلافل

عنوان

مقدار

نخود خیس خورده

۴۰۰ گرم

پیاز

۱ عدد متوسط

سیر

۲ یا ۳ حبه

ادویه، نمک و روغن

به مقدار لازم

کشک بادمجان

کشک بادمجان غذایی سبک و خوش طعم است که می‌توان برای وعده شام آن را سرو کرد. برای کاهش مصرف روغن و سالم‌تر بودن غذا، ابتدا بادمجان‌ها را به خوبی کباب کرده و پوست آن‌ها را جدا کنید. پیاز و سیر را تفت داده و زردچوبه و کشک را به آن اضافه کنید. بادمجان‌ها را بکوبید و سپس آن را به مواد درون تابه اضافه کرده و کمی سرخ کنید. برای خوشمزه‌تر شدن کشک بادمجان می‌توانید از کشک‌های محلی استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه کشک بادمجان

عنوان

مقدار

بادمجان

۲.۵ کیلوگرم

کشک

۴ قاشق غذاخوری

پیاز خلالی

۲ عدد بزرگ

نعنا خشک

۲ قاشق غذاخوری

سیر

۳ حبه

 

کوکو سبزی

کوکو سبزی غذایی خوشمزه و آسان است و در عرض ۳۰ دقیقه می‌توان آن را آماده و سرو کرد. برای تهیه این غذا کافی است سبزی تازه، تخم مرغ، زردچوبه، فلفل سیاه و نمک را با یک‌دیگر ترکیب کنید. سپس سیر رنده شده، سه قاشق غذاخوری زرشک و مقداری آرد را به آن اضافه کنید. مایه کوکو را درون تابه‌ای که روغن آن کاملا داغ شده است بریزید. بعد از ۵ دقیقه و با طلایی شدن کوکو آن را برگردانید تا طرف دیگرش نیز سرخ شود. اگر نسبت به طعم تخم مرغ حساس هستید می‌توانید تنها از سفیده آن استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه کوکو سبزی

عنوان

مقدار

سبزی تازه کوکو

۲۵۰ گرم

تخم مرغ

۴ عدد

زردچوبه

نصف قاشق چای‌خوری

فلفل سیاه

نصف قاشق چای‌خوری

نمک

به مقدار لازم

سیر

۲ حبه

گردوی خرد شده

۳ قاشق غذاخوری

زرشک

۳ قاشق غذاخوری

آرد سفید

۱ قاشق غذاخوری

رتتویی

اگر انیمیشن موش سرآشپز را دیده باشید، احتمالا اسم رتتویی به عنوان یک غذای فرانسوی به گوشتان خورده است. برای آماده کردن این غذا به یک ساعت زمان، فر و مواد اولیه‌ای مانند کدو و بادمجان نیاز دارید. رتتویی یک سس خوشمزه هم دارد که از ترکیب پیاز، سیر، گوجه فرنگی، پاپریکا و … تهیه می‌شود. پس از آماده کردن سس، آن را درون ظرف مناسب ریخته در فر گذاشته و بادمجان‌ها و کدوها را روی آن بچینید. فر را روی دمای ۱۸۰ درجه و زمان ۴۵ دقیقه تنظیم کنید. برای بهتر درست کردن رتتویی پشنهاد می‌کنیم ویدئوی طرز تهیه رتتویی؛ غذای فرانسوی زیبا و خوشمزه را مشاهده کنید.

مواد لازم برای تهیه رتتویی

عنوان

مقدار

بادمجان قلمی

۲ عدد

کدو سبز

۲ عدد

گوجه فرنگی

۶ عدد

پیاز

۱ عدد

روغن زیتون

به میزان لازم

سیر

۳ حبه

نمک و ادویه ایتالیایی

به میزان لازم

رب گوجه فرنگی

۱ قاشق غذاخوری سرخالی

اورگانو

۱/۵ قاشق چای‌خوری

پاپریکا دودی

۱ قاشق چای‌خوری

پودر سیر یا گرانول سیر

نصف قاشق چای‌خوری

 
ساندویچ مرغ

اگر قصد آماده کردن غذایی با قیمت مناسب و پروتئینی را دارید، از ساندویچ مرغ غافل نشوید. پس از تهیه مواد لازم، سینه مرغ را همراه با هل و دارچین و پیاز درون قابلمه‌ای از آب جوش بپزید. بعد از ۴۰ دقیقه، در صورت پخته بودن مرغ، آن را از آب خارج کنید و درون آب‌کشی قرار دهید تا آب اضافه آن گرفته شود. سینه مرغ را ریش ریش کنید و  درون روغن تفت دهید. خیارشور، گوجه فرنگی و برگ‌های کاهو را برش داده و درون نان باگت قرار دهید. می‌توانید از قارچ در تهیه این ساندویچ استفاده کنید.

نوش جان!

مواد لازم برای تهیه ساندویچ مرغ

عنوان

مقدار

سینه مرغ

۱ عدد

نان باگت

۴ عدد

پیاز خلالی

۲ عدد

خیار شور و کاهو

به مقدار لازم

نمک، زردچوبه و ادویه

به مقدار لازم

کتلت

کتلت غذای محبوب ایرانی‌ها است که می‌توان آن را همراه با نان یا برنج سرو کرد. برای تهیه این غذا کافی است ابتدا پیاز و سیب زمینی را رنده کرده و با گوشت چرخ کرده مخلوط کنید. سپس مقداری ادویه، نمک و زردچوبه به مواد خود اضافه کرده و به خوبی هم بزنید تا مایه کتلتی یک دست داشته باشید. مایه را خوب درون روغن داغ سرخ کنید. اگر کتلت را در وعده ناهار سرو می‌کنید، می‌توانید مقداری برنج سفید پخته و همراه با کتلت نوش جان کنید.

مواد لازم برای تهیه کتلت

عنوان

مقدار

گوشت چرخ کرده

۲۵۰ گرم

پیاز متوسط

یک عدد

روغن

به مقدار لازم

نمک، زردچوبه و ادویه

به مقدار لازم

پوره سیب زمینی

پوره سیب زمینی غذای ارزان و خوشمزه‌ای است. برای تهیه این غذا ابتدا سیب‌ زمینی‌ها را آب‌پز کنید. پیاز را نگینی خرد کرده و آن‌قدر سرخ کنید تا طلایی شود. سیب زمینی‌ها را پس از پخته شدن، از آب خارج کرده، پوست گرفته و با کمک گوشت‌کوب یا غذاساز له کنید. به پیاز خود زردچوبه و نعنا و سیب زمینی را اضافه کنید. 

مواد لازم برای تهیه پوره سیب زمینی

عنوان

مقدار

سیب زمینی

۴ عدد متوسط

پیاز

۱ عدد

نمک، زردچوبه، نعنا و روغن

به مقدار لازم

تست تن ماهی

اگر علاقه‌ای به خوردن ماهی ندارید یا می‌خواهید تن ماهی را با غذاهای مختلف تست کنید، پیشنهاد می‌کنیم تست تن ماهی را یک‌بار تهیه و میل کنید. این غذا برای آماده شدن به زمان زیادی نیاز ندارد و می‌توانید در وعده شام آن را سرو کنید. برای تهیه تست ماهی، تن، ذرت پخته شده، زیتون، خیارشور و باقی مواد را درون ظرف ریخته و با یکدگیر مخلوط کنید. یک نان تست، پنیر گودا و کاهو روی مواد بگذارید. در نهایت یک عدد تست دیگر روی برگ کاهو قرار دهید و آن را سرخ کنید.

مواد لازم برای تهیه تست تن ماهی

عنوان

مقدار

کاهو

۲ برگ

نان تست

۲ عدد

پنیرگودا

۲ عدد

تن ماهی

۱۰۰ گرم

خیارشور خرد شده

۱ قاشق غذاخوری

ذرت پخته شده

۲ قاشق غذاخوری

زیتون حلقه شده

۲ قاشق غذاخوری

سس خردل و سس مایونز

یک قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه

یک قاشق چای‌خوری

ته‌چین لوبیا چشم بلبلی

لوبیا چشم بلبلی یا لوبیا خواری دانه‌ای سرشار از پروتئین و مواد مغذی است. برای تهیه این ته‌چین لوبیاها را چند ساعت در آب ولرم خیس کنید. اگر زمانتان محدود است دوبار لوبیا را بجوشانید و آب آن را عوض کنید. سپس لوبیا را به مدت نیم‌ساعت درون آب جوش بپزید. سینه مرغ یا ران مرغ را به همراه پیاز به خوبی سرخ کنید. برنج را نیز آب‌کشی کنید. لوبیا و رب‌ گوجه را همراه با مرغ کمی تفت دهید تا طعم بگیرد. قابلمه دلخواه را روی گاز قرار دهید، یک لایه برنج ریخته و سپس مواد لوبیا را روی آن قرار دهید. باقی برنج را روی مواد بریزید و درب قابلمه را بگذارید. مطمئن باشید غذا دَم خوبی داشته باشد. بعد از یک و نیم الی دو ساعت ته چین لوبیای شما آماده است.

مواد لازم برای تهیه ته‌چین لوبیا چشم بلبلی

عنوان

مقدار

لوبیا

یک پیمانه

مرغ

به اندازه دلخواه

پیاز خلالی

۱ عدد

نمک، زردچوبه و ادویه

به مقدار لازم

برنج

۱ پیمانه به ازای هر نفر

استامبولی (دمی)

اگر می‌خواهید غذای ارزان و ساده‌ای تهیه کنید حتما استامبولی را در برنامه غذایی خود داشته باشید. برای تهیه این غذا کافی است سیب زمینی و پیاز را به صورت نگینی خرد کنید. سپس زردچوبه و رب گوجه را به آن اضافه کرده و به خوبی تفت دهید. برنج را به همراه مقداری آب به مواد در حال تفت خوردن اضافه کنید. پس از جمع شدن آب، درب قابلمه را بگذارید. بعد از گذشت نیم ساعت غذای شما آماده است. می‌توانید استامبولی را همراه با سالاد شیرازی نوش جان کنید.

مواد لازم برای تهیه استامبولی

عنوان

مقدار

سیب زمینی

۱ عدد متوسط

رب گوجه

یک قاشق غذاخوری

پیاز

۱ عدد

نمک، زردچوبه و روغن

به مقدار لازم

برنج

۳ پیمانه

نودل سبزیجات

نودل جزو غذاهای آسان و محبوب اکثر افراد است. نودل را می‌توان به تنهایی یا همراه با مواد دیگر مانند مرغ و کلم سرو کرد. برای تهیه نودل سبزیجات به نودل پیازچه، کلم، هویج و سینه مرغ نیاز دارید. سینه مرغ، کلم و هویج را به صورت خلالی برش دهید و به خوبی در روغن سرخ کنید. نودل‌ها را در آب جوش بپزید و پس از سه دقیقه آبکشی کنید. ادویه و سس را به آن اضافه کرده و با مواد سرخ شده مخلوط کنید. نودل سبزیجات ما آماده است. نوش جان!

مواد لازم برای تهیه نودل سبزیجات

عنوان

مقدار

نودل

۲ بسته

سینه مرغ

یک عدد

هویج

یک عدد

کلم پیچ

یک چهارم پیمانه

پیازچه

چهار قاشق غذاخوری

ماکارانی

ماکارانی غذای محبوب همه سنین است. برای تهیه این غذا کافی است پیاز، هویج و فلفل دلمه‌ای را خرد کرده و تفت دهید. سپس رب گوجه، ادویه و نمک و زردچوبه را به آن اضافه کنید. بسته به ذائقه خود می‌توانید از گوشت چرخ کرده یا سویا و قارچ در تهیه مایه ماکارانی استفاده کنید. ماکارانی را به مدت ده دقیقه درون آب جوش بپزید و سپس آن را آب‌کشی کنید. مقداری روغن درون قابلمه ریخته، سیب زمینی‌های ورق شده را روی آن قرار دهید. مقداری ماکارانی درون قابلمه ریخته و سپس مایه ماکارانی را به روی آن قرار دهید و دوباره لایه‌ای ماکارانی روی مواد بریزید. درب قابلمه را بزنید تا غذا به خوبی دم بکشد.

مواد لازم برای تهیه ماکارانی

عنوان

مقدار

ماکارانی

۱ بسته

پیاز

یک عدد

فلفل دلمه

۱ عدد

هویج

۲ عدد متوسط

نمک، زردچوبه ادویه

به مقدار لازم

رب گوجه

۴ قاشق غذاخوری

پاستا گوجه

طعم و عطر متفاوت غذاهای ایتالیایی باعث می‌شود حتی یک‌بار هم که شده آن‌ها را سرو کنیم. پاستای گوجه یکی از این غذاهای خوشمزه است که می‌توان آن را به عنوان وعده ناهار یا شام سرو کرد. برای تهیه این غذا کافی است پاستا را بجوشانید. سپس پیاز و سیر را نگینی خرد کرده و سرخ کنید و پس از طلایی شدن گوجه فرنگی را به آن‌ها اضافه کنید. پاستای پخته شده، نمک و فلفل را با مواد دیگر مخلوط کنید. سپس خامه را به آن اضافه کنید و کمی صبر کنید تا مواد طعم بگیرند. از پنیر پارمزان می‌توانید برای طعم‌دار کردن پاستای خود استفاده کنید.

عنوان

مقدار

پاستا

۲۰۰ گرم

پیاز

۱ عدد کوچک

سیر

۱ حبه

گوجه گیلاسی

۳۵۰ گرم

فلفل سیاه و نمک

به میزان لازم

ریحان

۵۰ گرم

پنیر خامه‌ای

یک قاشق غذاخوری

پنیز پارمزان

به میزان دلخواه

 
نرگسی اسفناج

برای تهیه نرگسی کافی است اسفناج‌ها را بشویید و خرد کنید. پیاز را سرخ کرده و نمک، زردچوبه و اسفناج را به آن اضافه کنید. اسفناج را به خوبی تفت دهید و تا آب آن جمع شود. سپس تخم مرغ را به مواد اضافه کنید. پس از پختن تخم مرغ نرگسی شما آماده است. می‌توانید این غذا را همراه با رب انار سرو کنید.

مواد لازم برای تهیه نرگسی

عنوان

مقدار

اسفناج

یک و نیم کیلوگرم

تخم مرغ

۲ عدد

نمک و زردچوبه و روغن

به میزان لازم

پیاز

یک عدد بزرگ

طرز تهیه حمص

حمص غذای محلی لبنان است که می‌توان آن را به راحتی و با مقداری نخود، آب‌لیمو و روغن زیتون درست کرد. اگر قصد تهیه غذایی بدون گوشت را دارید، حمص انتخاب مناسبی برای شما است. برای درست کردن حمص کافی است نخودها را ۲۴ ساعت قبل خیس کرده و پس از آن با چرخ گوشت له کنید. ارده و سیر را به آن اضافه کنید و با یکدیگر مخلوط کنید تا شبیه به خمیری یکدست شود. با اضافه کردن مقداری روغن زیتون حمص شما آماده است. نوش جان!

مواد لازم برای تهیه حمص

عنوان

مقدار

نخود یا کنسرو نخود

نیم‌کیلو

سیر

دو حبه

آب

یک فنجان

ارده

یک چهارم فنجان

نمک، فلفل سیاه و روغن زیتون

به میزان لازم

سخن آخر

تهیه غذای ارزان و خوشمزه دغدغه افراد بسیاری است. بسیاری از افراد فکر می‌کنند تنها غذاهایی که قیمت بالاتری دارند ارزش غذایی بیشتری دارند و خوشمزه هستند. به همین دلیل در این مقاله ما به معرفی بیش از ده نوع غذا با قیمت مناسب و طعمی عالی پرداختیم. زرشک پلو با مرغ، ته‌چین لوبیا پلو، ماکارانی و کشک بادمجان در گروه این غذاها قرار می‌گیرند.

دیجی کالا مک

bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv