هایده خانم که بود و در روز چهارشنبه چه کرد؟
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۳۱۵۰۱۸
تاریخ انتشار: 2024 June 01    -    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۷
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
روز پنجشنبه ویدئویی از درگیری لفظی هایده حائری بازیگر پیشکسوت زن با یکی از ماموران پلیس در فضای مجازی منتشر شد.
روز پنجشنبه ویدئویی از درگیری لفظی هایده حائری بازیگر پیشکسوت زن با یکی از ماموران پلیس در فضای مجازی منتشر و در توضیحات ادعا شد که این درگیری درپی اجرای طرح عفاف و حجاب و مخالفت این بازیگر با بازداشت چند دختر جوان رخ داده است. موضوعی که البته مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آن را تکذیب کرد.
 
هایده خانم که بود و در روز چهارشنبه چه کرد؟
 
اما هایده حائری دقیقا کیست؟
هایده حائری در سال ۱۳۳۳ در تهران متولد شد. او نبیره آیت‌الله حائری مازندرانی، نوه آیت‌الله‌ زاده مارندرانی، برادرزاده طوسی حائری و دخترعموی دور زین‌العابدین رهنما و رضا تجدد است. در نهایت نسلش به کربلایی مسلم بارفروشی از تجار بزرگ مازندران می‌رسد. عمه او، طوسی حائری، دومین همسر احمد شاملو بود و نخستین تجربه‌های نمایشی حائری اجرای اشعاری از احمد شاملو در تلویزیون ملی ایران بود. همسر وی علی اکبر صارمی، معمار مشهور ایرانی بود که در سال ۹۵ فوت کرد.
 
 
 طوسی حائری، نویسنده و مترجم، عمه هایده حائری
هایده حائری مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در رشته تئاتر از دانشگاه «ویلیام پَترسون» نیوجرسی در آمریکا دریافت کرد. او پس از بازگشت به ایران به استخدام دانشگاه فارابی درآمد و فعالیت نمایشی خود در ایران را از سال ۱۳۶۷ با نمایش «بلیت تئاتر و شش نمایش همراه» آغاز کرد.
 
داوود رشیدی از طرف پدری پسر عموی پدرش و از طرف مادری پسر دایی مادرش است. هایده حائری در سال ۱۳۴۱ زمانی که هفت سال داشت وارد حرفه بازیگری شد و روی صحنه تئاتر رفت. حائری ۴۰ سال استاد دانشگاه بوده‌ و هم‌اکنون بازنشسته شده‌ است. او در سال ۱۳۸۱ موفق به اخذ دکتری در رشته «پژوهش هنر» (گرایش هنرهای نمایشی) از دانشگاه هنر ایران گردید. در سال ۱۳۷۹ حائری اجرای برنامه «آموزش و هنر» را که از شبکه دو پخش می‌شد را بر عهده داشت. کارگردانی، بازیگری در نمایش‌های مختلف، بازیگرانی، داوری چند جشنواره و عضویت در فرهنگستان هنر از دیگر فعالیت‌های هنری وی را تشکیل می‌دهد. 
 
کارنامه هنری هایده حائری
برخی بازیگران با توجه به پتانسیل و استعدادی که دارند کمترر مورد توجه قرار می‌گیرند و به قولی قدرنادیده هستند. مثل هایده حائری با دارا بودن عالی‌ترین سطح سواد آکادمیک شاید به آن شکل باید هیچ‌گاه مورد توجه اهالی هنر نبوده. بازیگری که از خانواده‌ای مشهور و جریان‌ساز پا به جهان هنر گشوده، ‌‎در کارگاه بازیگری همکلاسی آل‌ پاچینو بوده و حالا اما با انتشار یک کلیپ کاملا غیرمرتبط با جهان سینما، تیتر یک شده است!
 
 
گرگ‌ها
نخستین کار تاریخی داوود میرباقری در تلویزیون همین سریال بود. همبازی شدن با علی نصیریان، داوود رشیدی، ثریا قاسمی و دوجین بازیگر توانمند باعث شد ورود هایده حائری 32ساله به تلویزیون با یک کار شاخص همراه باشد.
 
حضور در آثار موفق مهرجویی
حائری، کار سینمایی را از سال ۱۳۶۸ با بازی در فیلم پرواز پنجم ژوئن شروع کرد و همین سال در فیلم تاثیرگذار هامون ساخته داریوش مهرجویی در قامت مشاور بازیگری حضور داشت. البته این تنها همکاری حائری با مهرجویی نبود و بعدتر در بانو، دیگر اثر موفق مهرجویی نیز با این کارگردان همکاری کرد.
 
سفر سبز
آغاز دهه هشتاد و تولیداتی که به پشتوانه خیل میلیونی مخاطبان مورد مقبولیت قرار می‌گرفت. سفر سبز، دنیل وسبرگ و خاله ژنی. یکی دیگر از تجربه‌های مهم و البته موفق هایده حائری در تلویزیون که این بار مقابل دوربین محمدحسین لطیفی رفته بود.
 
 
پاورچین 

اما پاورچین؛ طنز موفق و دوست‌داشتنی مدیری که سال‌های نخست دهه هشتاد را برای ایرانی‌ها ماندگارتر کرد. شاید هایده حائری در آثار میرباقری، مهرجویی و لطیفی عملکرد موفقی داشت اما تا حدود زیادی شهرتش را مدیون همین پاورچین است. سریالی که بارها و بارها برای پر کردن ضعف‌های تلویزیون توسط مدیران رسانه ملی بازپخش می‌شود. سریالی که نشان می‌دهد برخی چیزها هیچ‌وقت در ذهن مردم تغییر نمی‌کند!

برترین ها

bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv