نداشتن ارگاسم چه بر سر جسم و روح فرد می آورد؟
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۳۱۴۹۶۱
تاریخ انتشار: 2024 June 01    -    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۰
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نداشتن رابطه جنسی برای یک ماه یا بیشتر می‌تواند منجر به افزایش سطح استرس، درماندگی جنسی، اضطراب، افسردگی و مشکلات خشم در مردان و زنان شود. این تأثیرات روانی همچنین می‌تواند تمایل به خیانت را افزایش دهد. کارشناسان هشدار می‌دهند که عدم تحرک جنسی به مدت طولانی می‌تواند به بدن و ذهن آسیب برساند...

نداشتن ارگاسم چه بر سر جسم و روح فرد می آورد؟ (نی نی بان)

نداشتن ارگاسم چه بر سر جسم و روح فرد می آورد؟ (نی نی بان)«تابناک با تو» - متخصصان در مورد پیامد‌های بالقوه‌ای که نداشتن رابطه جنسی بر سلامت دارد، از جمله احتمال کوچک‌شدن اندام تناسلی، نگرانی‌هایی را مطرح کرده‌اند.

دکتر تارا سوئینیاتیچایپورن، متخصص سکس و رابطه، تأکید می‌کند که مردانی که از نظر جنسی غیرفعال هستند ممکن است دچار آتروفی آلت تناسلی شوند، وضعیتی نادر که در آن بافت آلت تناسلی خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و می‌تواند یک تا دو سانتی متر کوچک شود.

پیامد‌های روانی و جسمی

نداشتن رابطه جنسی برای یک ماه یا بیشتر می‌تواند منجر به افزایش سطح استرس، درماندگی جنسی، اضطراب، افسردگی و مشکلات خشم در مردان و زنان شود.

این تأثیرات روانی همچنین می‌تواند تمایل به خیانت را افزایش دهد. کارشناسان هشدار می‌دهند که عدم تحرک جنسی به مدت طولانی می‌تواند به بدن و ذهن آسیب برساند و بسته به سلامت روانی فرد، طی شش ماه تا پنج سال به علائم شدید منجر شود.

نداشتن ارگاسم چه بر سر جسم و روح فرد می آورد؟ (نی نی بان)

فواید هورمونی فعالیت جنسی

فعالیت جنسی باعث ترشح هورمون‌هایی مانند اکسی توسین، دوپامین و سروتونین می‌شود که احساسات را تنظیم می‌کنند و خلق و خو را بهبود می‌بخشند. دوپامین، به ویژه، با احساس لذت همراه است و کمبود آن می‌تواند منجر به احساس ناامنی شود.

یک مطالعه در سال ۲۰۲۱ نشان داد که نیاز‌های جنسی برآورده‌نشده می‌تواند باعث استیصال شده و منجر به رفتار پرخاشگرانه، تحریک‌پذیری و نوسانات خلقی شود.

این استیصال می‌تواند ناشی از میل برآورده‌نشده برای داشتن رابطه جنسی، نداشتن شریک جنسی در دسترس یا شرکت در فعالیت‌های جنسی ناخوشایند باشد که می‌تواند منجر به تحریک‌پذیری شدید و نوسانات خلقی شود.

تاثیر بر روابط

ساری کوپر، درمانگر جنسی، تاکید می‌کند که زوج‌هایی که فقدان رابطه جنسی را تجربه می‌کنند به جای اینکه با نرمی به یکدیگر نزدیک شوند، ممکن است برای رفع نیاز‌های خود به سرزنش، انتقاد مداوم یا انتقال احساس گناه متوسل شوند.

در حالی که نداشتن رابطه جنسی به‌صورت دوره‌ای، طبیعی است، عدم تحرک جنسی به مدت طولانی می‌تواند باعث ایجاد مشکلات مهم در رابطه شود. برخی از افراد ممکن است به فکر روابط باز بیفتند، در حالی که برخی دیگر ممکن است به خیانت روی بیاورند.

نداشتن ارگاسم چه بر سر جسم و روح فرد می آورد؟ (نی نی بان)

علائم فیزیکی شدید

دکتر سوئینیاتیچایپورن هشدار می‌دهد که علائم شدید پرهیز از رابطه جنسی می‌تواند شامل آتروفی آلت تناسلی و واژن و درد حین رابطه جنسی باشد. مردان در خطر ابتلا به مسائل پزشکی مانند آتروفی آلت تناسلی و سرطان پروستات قرار خواهند گرفت. محققان بر این عقیده‌اند که انزال به دفع مواد سرطان‌زا که در پروستات انباشته می‌شوند کمک می‌کند و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد.

توبیاس کوهلر، استادیار اورولوژی، نیز نسبت به این موضوع هشدار داد و خاطرنشان کرد که بدون نعوظ منظم، بافت آلت تناسلی می‌تواند خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده و کوچک شود.

آتروفی آلت تناسلی

اینکه چقدر طول می‌کشد تا آتروفی آلت تناسلی ایجاد شود همچنان مورد بحث است. یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ نشان داد که مردانی که حداقل ۲۱ بار در ماه انزال دارند، در مقایسه با افرادی که ۴ تا ۷ بار انزال دارند، کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان پروستات هستند.

به طور مشابه، زنانی که برای ماه‌ها از رابطه جنسی خودداری می‌کنند، ممکن است آتروفی واژن را تجربه کنند که باعث ناراحتی و گاهی دردناک شدن رابطه جنسی می‌شود. فعالیت جنسی باعث حفظ جریان خون، روان شدن و قابلیت ارتجاعی بافت واژن می‌شود و از آتروفی و ​​کوتاه شدن کانال واژن جلوگیری می‌کند.

نداشتن ارگاسم چه بر سر جسم و روح فرد می آورد؟ (نی نی بان)

استرس و سلامت جنسی

کوپر می‌گوید افرادی که وقفه طولانی جنسی را پشت سر می‌گذارند اول از همه سطح استرس خود را هدف می‌گیرند. او می‌گوید: «افراد تحت استرس ظرفیت لذت بردن از رابطه جنسی را ندارند.»

توصیه کوپر به کسانی که مدت طولانی از رابطه جنسی محروم مانده‌اند این است که به دنبال یک درمانگر جنسی معتبر باشند تا با راهنمایی حرفه‌ای به موانع موجود رسیدگی کنند.

منبع: نی نی بان

bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
برچسب ها: روابط ، همسر ، رابطه ، زندگی
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv