شرط تأهل برای این شغل در ایران دردسرساز شد!
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۳۱۴۹۵۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2024 May 31    -    ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۰
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
 رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران به موضوع شرط ازدواج در مرحله دریافت پروانه تاکسی واکنش نشان داد.
 رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران به موضوع شرط ازدواج در مرحله دریافت پروانه تاکسی واکنش نشان داد.
 
شرایط دریافت پروانه تاکسی ، حداقل 23 سال سن، سطح تحصیلی حداقل گواهی پایان دوره ابتدایی و یا گواهی نهضت سوادآموزی (برای افراد کم‌تر از 50 سال)، مدرک تحصیلی دیپلم برای فعالیت در خطوطی مانند راه آهن و یا فرودگاه ، پایان خدمت و یا معافیت از سربازی ، دارای گواهینامه معتبر رانندگی بدون محدودیت (یا محدودیت های مجاز)، تاهل و یا دارا بودن افراد تحت تکفل با ارائه گواهی از سوی مراجع ذی صلاح (نامه تامین دلیل مبنی بر کفالت پدر و مادر یا فرزندان)، تابعیت جمهوری اسلامی، عدم سوءپیشینه، عدم اعتیاد به مواد مخدر و مشروبات الکلی، عدم محرومیت از حقوق اجتماعی یا اشتغال به رانندگی، التزام به شئونات اسلامی و نداشتن شغل دیگر است.
 
 
در میان این شروط، یک شرط وجود دارد که به نظر می رسد در شرایط کنونی جامعه، مانع از عضویت افراد مجرد در سازمان تاکسیرانی می شود. این اتفاق سبب می شود، یا افراد مجرد از حضور در بدنه تاکسیرانی باز بمانند، یا اینکه برای استفاده از تاکسی، از تاکسی های اجاره ای، یا تاکسی های افراد درگذشته اقوام خود بدون در دست داشتن پروانه تاکسی استفاده کنند و این خود می تواند زمینه ساز بروز تخلفات زیادی شود.
 
پیگیری های رکنا از سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران به این سوال رکنا که آیا حذف این شرط، در دستور کار این سازمان قرار دارد یا خیر بی پاسخ ماند؛ لذا با در میان گذاشتن این موضوع با سید جعفر تشکری هاشمی ، رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در میان گذاشتیم.
 
او در گفت و گو با رکنا گفت: تاکسی به مثابه فضای امنی است که مردم شهر باید به آن اعتماد تمام و کمال داشته باشند. در واقع فردی که سوار تاکسی می شود باید با آرامش خاطر، نسبت به صلاحیت های راننده و شایستگی های وی سوار خودروی تاکسی شود. شهروندی که به دلیل ناآشنایی با محیط، به یک راننده تاکسی اعتماد می کند تا بدون هیچ دغدغه ای به مقصد برسد باید در امنیت کامل باشد. برای همین است که باید شروطی را برای رانندگان تاکسی در نظر گرفته شود.
 
سید جعفر تشکری هاشمی در ادامه افزود: برای همین سازمان تاکسیرانی ، شروطی را برای رانندگان تاکسی در نظر گرفته است تا این خانه امن سیار، دارای رانندگانی با ویژگی های مطلوب باشد.
 
تشکری هاشمی تاکید کرد: این موارد را شروط و ملاک های خوبی می دانیم که به خانواده ها در استفاده امن از تاکسی کمک می کند. با این وجود، در این شرایط، با وجود پدیده هایی مثل بالا رفتن سن ازدواج در این شرط می توانند تجدید نظر کنند.
 
وی در پایان افزود: این موضوع به نوعی شبیه داستان مرغ و تخم مرغ شده است؛ یک عده می گویند درآمد نداریم پس چگونه ازدواج کنیم، از طرف دیگر می گویند باید ازدواج کنید تا بتوانید کار کنید! به نظر می رسد این آیین نامه ها و دستورالعمل ها جای تجدید نظر دارند. پیشنهاد من این است که شهرداری تهران طرح یا لایحه مورد نظر خودشان را به شورای شهر تهران ارائه دهند و شروطی که مانع از ایجاد اشتغال افراد دارای صلاحیت می شود را رفع کنند تا با نگاه مثبت به آن رسیدگی کنیم. 

رکنا

bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
3
13
از نشانه های کشور عقب مونده این چیزها ست دیگه .
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
برای اینجا این شرط لازم است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv