هزینه روکش دندان عصب کشی شده در سال 1403
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۳۱۴۷۸۰
تاریخ انتشار: 2024 May 29    -    ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۸
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv

هزینه روکش دندان عصب‌کشی‌شده چقدر است؟ آیا شما هم به روکش دندان نیاز دارید اما هزینه آن برایتان تبدیل به دغدغه شده است؟ به‌نظر شما چه مواردی در قیمت این درمان زیبایی و ترمیمی تاثیر دارد؟ در این مقاله همراه ما باشید تا به‌صورت مختصر و مفید در این‌باره صحبت کنیم.

دندان‌ها ممکن است به دلایل مختلفی همچون تغذیه نامناسب، عدم رعایت بهداشت دهان، ضربه‌های فیزیکی یا مشکلات ژنتیکی سختی خود را از دست بدهند. در این صورت، افراد نیازمند پروتزهای ثابت یا روکش‌های دندانی هستند. علاوه‌بر این، عصب‌کشی هم با حذف قسمتی از ساختار دندان و نازک‌شدن دیواره‌های باقی‌مانده همراه است. بنابراین، استحکام دندان کم می‌شود و عصب‌کشی از شکسته ‌شدن آن در آینده پیشگیری می‌کند.

هزینه روکش دندان عصب کشی شده در سال 1403

نحوه روکش دندان عصب کشی شده

شاید برای شما هم این سوال پیش آید که آیا روکش دندان بعداز عصب‌کشی نیاز است؟ در جواب باید بگوییم بله. علت روکش دندان بعداز عصب‌کشی یا تاج این است که بتوانید به دندان استحکام ببخشید. وقتی تاج روی یک دندان ضعیف قرار می‌گیرد، به آن استقامت می‌دهد؛ اما اگر روی دندان ضعیف روکشی نصب نشود، به‌احتمال زیاد ترک برمی‌دارد و می‌شکند.

اگر برای اطلاع از هزینه روکش دندان با کلینیک تماس گرفته‌اید، حتما در مورد مسائل دیگر هم با ارائه‌دهندگان خدمات دندانپزشکی صحبت کنید. آن‌‌‌ها به شما خواهند گفت که اگر عصب‌کشی مربوط به دندان‌های آسیای کوچک و بزرگ باشد، حتما به روکش نیاز دارد؛ چون شما برای جویدن غذا به این دندان‌ها احتیاج دارید و آن‌ها باید محکم باشند.

نحوه انجام روکش دندان عصب‌کشی‌شده بدین صورت است که سرویس‌دهنده قسمت بیرونی دندان را برمی‌دارد تا از هرگونه پوسیدگی پاک، و آماده روکش شود. سپس با استفاده از قالب یا اسکن دیجیتالی، از دندان مراجعه‌کننده قالب‌گیری می‌شود. برای محافظت از دندان در حین ساخت روکش دائمی، یک روکش موقت قرار داده می‌شود که از حساسیت بالایی برخوردار است. پس محتاطانه با آن رفتار کنید.

ساخت روکش دائمی معمولا 2 هفته طول می‌کشد. زمانی که تاج آماده شد، سرویس‌دهنده آن را در دهان شما قرار داده و تنظیمات لازم را انجام می‌دهد. در نظر داشته باشید که اگر سرویس‌دهنده تجهیزات خاصی در کلینیک خود داشته باشد، می‌تواند تاج دائمی را در همان روز بسازد و جاگذاری کند.

معایب روکش دندان عصب کشی شده

بالا بودن هزینه روکش دندان، تنها عیبی نیست که برخی افراد را از انجام آن پشیمان می‌کند. روکش دندان عصب‌کشی‌شده می‌تواند یک روش برای مراقبت از دندان‌های آسیب‌دیده و اصلاح فرم ظاهری آن‌ها باشد. با این‌حال عوارضی هم دارد که در ادامه بررسی می‌کنیم.

  • عفونت ناشی از ورود باکتری‌ها به زیر روکش که منجر به درد شدید، تورم و قرمزی در محل می‌شود.
  • ممکن است برخی افراد به موادی مانند آلومینیوم، نیکل و استیل که در ساخت روکش به‌کار رفته‌اند، حساسیت داشته باشند. علائم آلرژی خود را به‌شکل تورم، درد، قرمزی و خارش لثه نشان می‌دهند.
  • اگر روکش دندان به‌درستی نصب نشود، احتمال تجمع غذا و باکتری در بخش زیرین آن بالاست. همچنین عدم رعایت بهداشت دهان باعث تراکم باکتری‌ها و تشکیل پلاک می‌شود. به ‌دنبال این قضیه، روکش دندان به مشکلاتی مانند پوسیدگی و خرابی دندان منجر خواهد شد.
  • نصب نادرست، اعمال فشار زیاد بر روکش، تراکم غیرطبیعی دندان‌ها یا عدم تناسب اندازه روکش و دندان، از عواملی هستند که باعث لق‌شدن یا جدا شدن کراون می‌شوند.

عصب کشی مجدد دندان روکش شده

جدای از هزینه روکش دندان، یکی دیگر از سوالات افراد این است که آیا امکان عصب‌کشی دندان روکش‌شده وجود دارد؟ شما دراین‌باره چه نظری دارید؟ عفونت و خرابی دندان‌های روکش‌شده می‌تواند ناشی از عدم عصب‌کشی کامل در مرحله قبلی باشد. همچنین ممکن است این اتفاق براثر نفوذ عفونت از اطراف دندان، ایجاد ترک در تاج یا خرابی دندان‌های مجاور رخ داده باشد.

اگر ارائه‌دهندگان خدمات دندانپزشکی شرایط اولیه را خیلی وخیم تشخیص ندهند، سعی می‌کنند با تجویز آنتی‌بیوتیک مشکل بیمار را محدود، و در مواردی هم درمان کنند. افرادی که سیستم ایمنی بدن‌شان قوی باشد، با مصرف دارو به نتایج مثبتی می‌رسند. اما اگر درمان دارویی پاسخ‌گو نباشد، چاره‌ای به‌جز عصب‌کشی و درمان مجدد کانال ریشه وجود ندارد.

بعد از مراجعه به کلینیک و قرار گرفتن تحت‌ معاینه سرویس‌دهنده، اگر او تشخیص دهد که درد دندان شما مربوط به کانال‌های ریشه است، انجام عصب‌کشی مجدد را تجویز می‌کند. پس این امکان هم وجود دارد.

انواع روکش دندان عصب کشی شده

در این بخش می‌خواهیم راجع‌به یکی از مهم‌ترین شاخص‌های موثر در هزینه روکش دندان صحبت کنیم. می‌دانید که روکش‌های دندانی یا همان تاج‌های مصنوعی نوعی پروتز هستند که به رفع عیوبی همچون کوتاه‌بودن دندان، 2رنگه‌بودن یا نافرم ‌بودن آن‌ها کمک می‌کنند.

روکش‌ها براساس جنس مواد سازنده انواع مختلفی دارند. تمام‌فلز، تمام‌سرامیک، ترکیبی، استیل و بریج. دراین‌بین، روکش‌های تمام سرامیکی مانند زیرکونیا که با استفاده از تکنولوژی‌های دیجیتالی ساخته شده‌اند، هم طراحی آن‌ها کاملا متناسب با دندان اصلی است، هم مقاوت فوق‌العاده بالایی دارند و هم رنگ سفید و درخشان آن‌ها زیبایی خاصی به چهره می‌دهد.

روکش‌های تمام‌فلز مانند طلا هم استحکام بالایی دارند و البته با بدن سازگار هستند. اما امروز چندان رواج ندارند؛ چون افراد ترجیح می‌دهند دندان‌های کاملا یکدستی ازلحاظ رنگ داشته باشند. روکش‌های ترکیبی، تلفیقی از فلز و سرامیک هستند. آن‌ها نیز ازلحاظ مقاومت حرفی برای گفتن دارند ولی در مقابل زیبایی کراون‌های تمام‌سرامیک کم می‌آورند.

روکش‌های استیل هم که برای ترمیم دندان‌های شیری کودکان استفاده می‌شوند و پل‌ها نیز جایگزین دندان‌های ازدست‌رفته هستند که از مواد سبکی همچون رزین کامپوزیت ساخته شده‌اند. حالا متوجه شدید که چرا هزینه روکش دندان در هر فرد متفاوت است. در واقع این نرخ تا حد زیادی به انتخاب او از نوع کراون بستگی دارد.

جمع‌بندی

اگر در مورد هزینه روکش دندان عصب کشی شده نگران هستید و این موضوع روند درمان را برایتان سخت کرده است، پیشنهاد می‌کنیم از خدمات سرویس‌دهندگان دکترتو کلینیک استفاده کنید. این سامانه تعداد زیادی ارائه‌دهندگان خدمات دندانپزشکی به شما معرفی می‌کند که امکان برخورداری از تخفیف‌های ویژه‌ای را فراهم کرده‌اند. همچنین شما می‌توانید از امکان پرداخت اقساطی به آن‌ها بهره‌مند شوید.

درحال‌حاضر قیمت روکش دندان از بازه 240.000 تومان تا 8.000.000 تومان متغیر است. این تعرفه‌ای است که شما برای روکش دندان خود باید به سرویس‌دهندگان دکترتو کلینیک بپردازید. ما به شما این اطمینان را می‌دهیم که آن‌ها با استفاده از به‌روزترین تجهیزات درمانی، تکنولوژی و به‌کارگیری روش‌های جدید، تجربه خوبی از یک درمان زیبایی و ترمیمی برایتان رقم می‌زنند.

منبع قیمت:

https://doctoreto.com/offer

bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv