روستای نابینایان ایران کجاست و چه رازی دارد؟
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۳۱۴۶۷۲
تاریخ انتشار: 2024 June 02    -    ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۲
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
در لا به لای همین مرز‌های کشورمان مردمانی عجیب در روستا‌هایی عجیب بدون اینکه حتی شناخته شوند، در حال زندگی هستند. حتما در مورد روستای زرگر با مردمانی اروپایی زبان، روستای ماخونیک سرزمین لی لی پوت ها، روستای دوقلو‌ها و... شنیده اید، در این به معرفی روستای نابینایان ایران می‌پردازیم...

روستای نابینایان ایران کجاست و چه رازی دارد؟ (نمناک)

روستای نابینایان ایران کجاست و چه رازی دارد؟ (نمناک)«تابناک با تو» - یک روستای در ایران وجود دارد که به روستای نابینایان معروف است و افراد بسیار متفاوتی در این روستا زندگی می‌کنند.

روستای نابینایان با آماری عجیب

در لا به لای همین مرز‌های کشورمان مردمانی عجیب در روستا‌هایی عجیب بدون اینکه حتی شناخته شوند، در حال زندگی هستند. حتما در مورد روستای زرگر با مردمانی اروپایی زبان، روستای ماخونیک سرزمین لی لی پوت ها، روستای دوقلو‌ها و... شنیده اید، در این به معرفی روستای نابینایان ایران می‌پردازیم، با ما همراه باشید تا بدانید روستای نابینا در ایران کجاست و چرا به این اسم نامیده می‌شود.

روستای نابینا‌ها در ایران

روستای چهار برج یکی از عجیب‌ترین روستا‌های ایران محسوب می‌شود که روستای نابینایان مشهد یا روستای نابینا اسفراین شهرت دارد. این روستا در ۳۵ کیلومتری غرب اسفراین در استان خراسان شمالی قرار دارد.

بسیاری از ساکنان روستای چهار برج متاسفانه نابینا هستند، در سال ۱۳۹۴، آمار نابینایان روستا ۹۰ نفر در بین ۱۰۰۰ نفر جمعیت آن بود.

روستای نابینایان ایران کجاست و چه رازی دارد؟ (نمناک)

برخی از قدیمی‌ها اعتقاد داشتند که این روستا نفرین شده است چرا که نه تنها فرزندان آن‌ها بلکه بعضی از حیوانات نیز نابینا بودند. همین امر سبب شده بود که کسی با اهالی روستای چهار برج وصلت نکند یا محصولات دامی و کشاورزی آن‌ها را خریداری نکند تا جایی که برخی از ساکنان چهاربرج، روستا را ترک کردند.

حدس و گمان‌های بسیاری در مورد نابینایی ساکنان این روستا، چون آلوده بودن خاک و آب این منطقه و... به راه افتاد، اما کارشناسان معتقدند علت این امر ازدواج‌های فامیلی و تغییرات ژنتیکی بوده است.

در دهه اخیر با تلاش تیم‌های پزشکی این بیماری ژنتیکی کنترل و مهار شده و سال‌هاست که در این روستا کودکی نابینا متولد نمی‌شود، اما هنوز علت نابینایی حیوانات کشف نشده است.

منبع: نمناک

bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv