وقتی دوچرخه هم آزمون رانندگی داشت!
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۳۰۶۰۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2024 February 21    -    ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۰
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
 در گذشته دوچرخه سواری هم نیاز به گواهینامه داشت و دوچرخه‌ها در سیستم پلیس دارای یک هویت حمل و نقلی خاص بودند و در بازه‌هایی نیز پلاک می‌شدند.
 در گذشته دوچرخه سواری هم نیاز به گواهینامه داشت و دوچرخه‌ها در سیستم پلیس دارای یک هویت حمل و نقلی خاص بودند و در بازه‌هایی نیز پلاک می‌شدند.
 
وقتی دوچرخه هم آزمون رانندگی داشت!
 
با افزایش دوچرخه سواران در خیابان‌های پایتخت، برحسب پیشنهاد اداره تشکیلات نظمیه و تصویب وزارت داخله در ۲۳ مرداد ۱۳۰۵، نظامنامه دوچرخه سواری در ۲۰ ماده در روزنامه‌های کثیرالانتشار تهران به چاپ رسید. 
 
به موجب این نظامنامه، احدی بدون جواز تصدیق نمی‌توانست با دوچرخه در شهر و حومه حرکت کند، اشخاص زیر ۱۳ سال مطلقا حق سواری نداشتند و از ۱۳ تا ۱۸ سالگی کرایه کردن دوچرخه ممنوع بود، طبق این نظامنامه دوچرخه‌ها باید دارای بوق و زنگ باشند تا صدای آن‌ها تا فاصله ۵۰ ذرع شنیده شود و از غروب آفتاب چراغ جلوی دوچرخه با نورسفید تا ۱۰ ذرع از مسافت را روشن کند و چراغ عقب با نور قرمز روشن باشد.
 

 به گفته پلیس، قدیمی ترین گواهینامه موجود در آرشیو پلیس متعلق به شهریور ۱۳۴۵ است. 

انتخاب

bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
قارنعلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
0
0
پلیس ما آنقدر بی مسولیت شده که حساب نداره آقا اگر نمی تونید جلوی دودی کردن شیشه ها را بگیرید از این مملکت بروید گواهینامه دادنتون هم دیگه محشره
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv