مردی که با خلق نوشیدنی جدید به جنگ با کوکا کولا رفت
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۷۴۷۹۸
تاریخ انتشار: 2023 March 23    -    ۰۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پایداری یکی دیگر از ارکان این برند است. محصول آن‌ها فقط در بطری‌های شیشه‌ای به فروش می‌رسد. در آلمان و اروپای مرکزی عمدتا بطری‌ها تا ۵۰ بار تمیز و پر می‌شوند. در بازار‌های دورتر، مانند اسپانیا، از بطری‌های قابل بازیافت استفاده می‌کنند.

مردی که با خلق نوشیدنی جدید به جنگ با کوکا کولا رفت

مردی که با خلق نوشیدنی جدید به جنگ با کوکا کولا رفتاختصاصی تابناک باتو ــ میرکو ولف ویگرت و لورنز همپل، دوست بیست و چند ساله مبتکر که به دنبال کسب و کاری پردرآمد، اما سرگرم کننده بودند، تصمیم گرفتند تا یک کولا جدید ابداع کنند. با این حال، در ابتدا آن‌ها هیچ ایده‌ای نداشتند که از کجا شروع کنند، اما ۷۰۰۰ یورو جمع آوری کردند تا شرکت خود را ثبت کنند. همزمان، آن‌ها در تلاش بودند تا شخصی را پیدا کنند که به آن‌ها در ایجاد فرمول کمک کند.

این جست و جو مدتی طول کشید، اما آن‌ها شخصی را پیدا کردند و پس از آزمون و خطای بسیار، نوشیدنی جدیدی را ابداع کردند که طبق گفته آن‌ها می‌توانست رقیبی جدی برای برند کوکاکولا باشد. اولین آزمایش آن‌ها در یک مهمانی انجام شد. دوستان آن‌ها پس از خوردن این نوشیدنی تا صبح روز بعد بیدار مانده بودند که این مسئله نشان می‌داد که محتوای کافئین این نوشیدنی به اندازه است. آن‌ها ۲۴۰ جعبه اول فریتز کولای خودشان را در یک ون فولکس واگن به فروش رساندند. آن‌ها به بارها، کافه‌ها و رستوران‌ها می‌رفتند و در آنجا با صاحبانشان صحبت می‌کردند تا بتوانند فریتز کولای خود را به مشتریان آن‌ها بفروشند.

بیست سال بعد، فریتز کولا ۳۰۰ نفر را استخدام کرد و تقریباً در سراسر اروپا محصولات خود را توزیع کرد. این برند با پنج کارخانه بطری سازی، به ویژه در آلمان و دیگر کشور‌های اروپای مرکزی مانند اتریش و سوئیس به یک برند بزرگ تبدیل شد. به گونه‌ای که در بسیاری از فروشگاه‌های برلین، تنها کولا موجود، فریتز کولا است. ویگرت نمی‌توانست تصور کند که ایده‌ای که با دوست دوران کودکی‌اش عملی کرد، در نهایت به برندی بزرگ تبدیل شود.

مردی که با خلق نوشیدنی جدید به جنگ با کوکا کولا رفت

او در دفتر مرکزی مدرن این شرکت در هامبورگ، به خبرنگاران اعلام کرد: «ما در حال گسترش برند خود به سمت جنوب اروپا یعنی در فرانسه و اسپانیا هستیم، جایی که می‌خواهیم تولید محلی را شروع کنیم. اینجا جایی است که خلاقان و کارکنان بازاریابی، ارتباطات و تجارت کار می‌کنند.»

اگر به طرح لوگوی این محصول دقت کنید، چهره‌های خندان دو پسر سیاه پوش و سفیدپوش را می‌بینید. این دو نفر، در واقع میرکو و لورنز هستند. آن‌ها که در ابتدای کار با کمبود بودجه مواجه بودند، عکسی از خود در پس زمینه سفید در اتاق پینگ پنگ زیرزمین خوابگاه گرفتند، آن را به فروشگاهی بردند و آن را به یک عکس دیجیتالی تبدیل کردند. این شکل چاپ به مراتب برای آن‌ها ارزان‌تر و مقرون به صرفه‌تر به نظر می‌رسید. با این حال، امروزه آن لوگو به یکی از لوگو‌های ارزشمند حوزه نوشیدنی‌های معروف دنیا تبدیل شده است.

فرانسیسکو تورربلانکا، کارشناس برندسازی و استاد دانشکده تجارت و بازاریابی ESIC در اسپانیا، توضیح می‌دهد که بخشی از موفقیت فریتز کولا به دلیل اصالت آن است، این برند یک محصول صنعتی و در عین حال محلی دارد. علاوه بر طعم کولا و ماهیت لوگوی آن، این شرکت از چیزی که در تبلیغات به عنوان داستان گویی شناخته می‌شود، استفاده کرده است. به بیان دیگر، آن‌ها برای تبلیغ کار خود، از تاریخچه و داستان پس خلق این نوشیدنی استفاده کردند. فرانسیسکو بیان داست: «مصرف کننده‌های جدید، تشنه چیز‌های جدید هستند و این برند توانسته است بدین طریق رضایت مشتریان را جلب کند.»

بنیانگذاران این برند تصمیم گرفتند برای انتخاب نام نوشیدنی به نظرات مشتریان خود گوش دهند. آن‌ها فهرستی از نام‌های احتمالی را ارائه کردند: Alster kola، فریتز و؛ که در نهایت با بررسی خود بنیانگذاران این برند و طبق آرا مردم، نام فریتز کولا برای آن انتخاب شد.

همپل در سال ۲۰۱۶ شرکت را ترک کرد تا پروژه‌های دیگری را انجام دهد. ویگرت می‌گوید که از رویارویی با چالش‌ها خسته نشده است. او می‌گوید: «هدف بلندمدت ما تبدیل شدن به نوشیدنی شماره یک کولا در اروپا است. در حال حاضر، سهم بازار این برند حدود ۴ درصد است.»

مردی که با خلق نوشیدنی جدید به جنگ با کوکا کولا رفت

اگرچه نوشیدنی‌های فریتز کولا تقریباً در همه سوپرمارکت‌های آلمان یافت می‌شود، اما رقابت با قوطی‌های کوکاکولا و بطری‌های پلاستیکی غیرممکن است. با این حال، آن‌ها یک نوشیدنی کولا می‌خواستند که در عین اصالت، بتوان آن را به عنوان یک نوشیدنی جذاب در مهمانی‌ها سرو کرد. آن‌ها حداکثر مقدار مجاز کافئین طبق قانون را اضافه کردند که میزانی معادل ۲۵ میلی گرم در هر ۱۰۰ میلی لیتر بود. فریتز کولا، در مقایسه با کوکا کولا، لیمو و شکر کمتری دارد و در شیشه‌های کوچک ۰.۲ و ۰.۳۳ لیتری فروخته می‌شود. طبق داده‌های نیلسن، این برند در بار‌ها و رستوران‌های آلمانی، سال‌ها پیش از پپسی، دومین برند پرفروش بوده است.

پایداری یکی دیگر از ارکان این برند است. محصول آن‌ها فقط در بطری‌های شیشه‌ای به فروش می‌رسد. در آلمان و اروپای مرکزی عمدتا بطری‌ها تا ۵۰ بار تمیز و پر می‌شوند. در بازار‌های دورتر، مانند اسپانیا، از بطری‌های قابل بازیافت استفاده می‌کنند. ویگرت در این رابطه بیان داشت: «شما بطری‌های ما را در دریا‌ها یا سواحل نخواهید دید. زیرا این بطری‌ها قابل بازیافت هستند و چندین و چندین بار از آن‌ها استفاده می‌شوند.»

bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv