در تصادفات فقط راننده مقصر اعلام نشود!
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۴۰۶۶۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2022 March 29    -    ۰۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کل کشور در حاشیه بازدید از مرکز اطلاعات و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور ناجا (شهرک آزمایش) گفت: برخی ترک فعل‌ها موجب افزایش تلفات رانندگی شده است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کل کشور در حاشیه بازدید از مرکز اطلاعات و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور ناجا (شهرک آزمایش) گفت: برخی ترک فعل‌ها موجب افزایش تلفات رانندگی شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدرضا پورخاقان در بازدید از مرکز اطلاعات و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور ناجا (شهرک آزمایش) در جریان نحوه عملکرد سامانه‌های راهور ۱۲۰، سامانه هواشناسی، سامانه لرزه‌نگاری، سامانه ۱۴۱ یا مدیریت راه‌های کشور، سامانه ترافیک آنلاین کلانشهرها، سامانه گوگل مپ، سامانه امداد و نجات و سامانه هوشمند شمارش تردد و ثبت تخلفات جاده‌ای قرار گرفت.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کل کشور در حاشیه این بازدید گفت: برخی ترک فعل‌ها موجب شده است که ما شاهد افزایش تلفات و جراحات در حوادث رانندگی باشیم.

وی به موضوع تصادفات رانندگی اشاره کرد و گفت: در عرصه تصادفات، متاسفانه آنچه دیده می‌شود تخلف راننده است، اما هیچ‌کس نمی‌گوید چند درصد تصادفات به علت مشکلات راه‌ها و جاده‌ها بوده و ما در این بین با برخی ترک فعل‌ها مواجه بوده‌ایم که موجب وقوع برخی تلفات و جراحات ناشی از تصادفات و سوانح رانندگی شده است.

پورخاقان به موضوع نقص ایمنی و اشکالات از جمله باز نشدن کیسه هوا و مشکلات ترمز خودروها اشاره کرد و گفت: خودرویی که امنیت نداشته باشد، در تصادفات آسیب‌پذیر است.

وی افزود: پیش از این پلیس در کارشناسی‌های خود، سهم مقصران و دستگاه‌ها را در وقوع تصادف بیان می‌کرد و درخواست می‌کنیم پلیس مجددا این امر را احیا کند تا به گونه‌ای نباشد که فقط رانندگان در تصادفات مقصر اعلام شوند و باید عوامل موثر دیگر هم اعلام شود تا اقدامات لازم جهت جلوگیری از این سوانح انجام گیرد.

همشهری آنلاین

bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
0
1
عید مبعث امسال در یک جای نسبتا شلوغ شهر اصفهان با سرعت 10 یا 15 کیلومتر بر ساعت وارد یک خیابان شدم در منهی سمت راست. در سمت چپ و در ایستگاه brt یک زن و شوهر با هم دعوایشان شد و آقا راه افتاد به سمت راست جایی که من در حال عبور بود. من از او رد شده بودم و او در فاصله 3 قدمی من بود که ناگهان تصمیم گرفت قهرمان بازی درآورد. من دقیقا مواظبش بودم، سرعتم بسیار کم بود و از او عبور کرده بودم. در این لحظه خود را محکم به ماشین من کوبید. همه مردم در ان محل جمع شدند و گفتند ما همه چیز را دیدیم و او خودش را به ماشین کوبید. به هر حال شهود هم در محل و هم در کلانتری شهادت دادند. پلیس انتظامی در گزارشش این موضوع را قید کرد و خودش مرا تشویق کرد که برای ان اقا شکایت کنم. پلیس راهور علی رغم اینکه همیشه در برخورد خودرو با عابر پیاده خودرو را حق یا ناحق مقصر می کند ولی در تصادف من عابر پیاده را مقصر اعلام کرد. فرد بعد از مرخص شدن از بیمارستان گفت اصلا من شکایتی ندارم ولی در نهایت از من برای او رضایت گرفتند و البته از او هم برای من در حالی که او اصلا شکایتی نداشت. پرونده به دادسرا رفت و دادسرا با توجه به شکایت عابر ( که هم شکایت نکرده بود هم مقصر اعلام شده بود) و با توجه به رضایتی که از او در پرونده بود برای من به عنوان متهم قرار منع تعقیب صادر کرد و به جهت زندان زدایی به من لطف کرد و مرا از زندان رفتن معاف کرد. هیچکس هم نگفت خوب خسارت من چه می شود. اصلا من که مقصر نبودم که به من لطف می کنید و زندانی نمی شوم. من که اینهمه پول بیمه بدنه داده ام با این رضایتی که به ناحق از من گرفتند دیگر نمی توانم از بیمه خسارت بگیرم
البته نمی دام که این مطلب چه ربطی به این خبر دارد.
البته خدا را شکر برای آن اقا اتفاق بدی نیفتاد
البته خدا را شکر که آن اقا از ادمهای گیر روزگار نبود
و البته خدا را شکر که من درگیر دادگاه و وکیل گرفتن و اینها نشدم
ولی این طریق اجرای عدالت نیست
سیدمرتضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
0
0
حاج آقا سلام علیکم سال نو مبارک
حاج آقا بخدا نظارت هم خیلی مهمه. دو هفته پیش پائین گردنه امامزاده هاشم جاده هراز کوه ریزش کرده بود کم مونده بود سه الی چهار تا ماشین تصادف کنیم مجبور شدم سبقت بگیرم . اون پائین یه ماشین پلیس پارک بود تو ماشین نشسته بودن تا دید من سبقت گرفتم از ماشین پیاده شد دوید جلو مو گرفت 210 جریمه کرد.
حالا جریمه کرد وظیفشو انجام داده. آیا گشت زدن تو جاده وظیفه پلیس نیست؟؟؟ اگه گشت می زدن حتما وضعیت جاده رو میدید میدیدن و اطلاع رسانی هم می کردن.
بد تر از اون زنگ میزنی 197 بازرسی پلیس ( خدا شاهده امتحان کنید ) تلفن رو میزارن رو آیفن یه جوری جواب میدن انگار با نوکر در خونه باباشون دارن حرف می زنن.
به 110 زنگ می زنی(برای من چند بار اتفاق افتاده) خدا شاهده اینقدر زنگ خورد کسی جواب نداد تا قط شد
تو رو به هرکی می پرستی یه فکری به حال این وضعیت بکن
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv