چرا آستانه تحمل برخی افراد در مقابل درد زیاد است؟
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۳۵۵۳۱
تاریخ انتشار: 2022 January 31    -    ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
حتما تاکنون با این موضوع برخورد داشته اید که برخی افراد در مقابل درد بسیار ضعیف بوده و برخی دیگر در همان شرایط به گونه ای متفاوت عمل کرده و مقاوم هستند. در این گزارش به بررسی دلیل موضوع فوق می پردازیم.
 برای پاسخ به این سوال باید چندین موضوع مختلف را در نظر گرفته و موارد دیگری را نیز مطرح کنیم. اولین مورد این است: منظور دقیق از آستانه درد چیست و آیا به نظر شما آستانه درد همان تحمل درد است؟ باید در پاسخ بگوییم که این دو مقوله با یکدیگر متفاوت هستند.
 
چرا آستانه تحمل برخی افراد در مقابل درد زیاد است؟
 
از منظر زیستی، آستانه درد شما نقطه ای است که در آن یک احساس  خاص مانند دما، فشار، تندی غذا و غیره از خط عادی بودن عبور کرده  و از بی ضرر بودن به درد واقعی تبدیل می شود. در این شرایط ، میزان تحمل و دردی که تجربه می کنید در حالی که همچنان  به عملکرد خود ادامه می دهید، میزان تحمل درد شما است.
 
میزان تحمل درد در افراد متفاوت است و برای نمونه ممکن است خواهر یا برادر شما آستانه درد کمتری نسبت به شما داشته باشد، اما در عین حال ممکن است وی با روشی بهتر به مقابله با آن درد عادت کرده و بنابراین تحمل نسبتاً بالاتری داشته باشد. 
از منظر متخصصان، آستانه درد و تحمل درد مواردی هستند که سن، جنسیت و عوامل دیگر در آنها تأثیر قابل توجهی دارند. به عنوان مثال، معمولاً فرض بر این است که زنان تحمل درد بسیار بالاتری نسبت به مردان دارند و به همین دلیل است که آن ها می توانند درد زایمان را تجربه کنند.
 
نتایج تحقیقات مختلفی نشان می‌دهد، در حالی که زنان اغلب گزارش می ‌دهند که درد بیشتری را نسبت به مردان تجربه می‌ کنند، به دلیل تغییرات فیزیولوژیکی و هورمونی قابل توجهی که در نتیجه این فرآیند متحمل می ‌شوند، تحمل درد آن ‌ها در طول بارداری و زایمان به ‌طور چشمگیری افزایش می ‌یابد.
 
 باید توجه داشت که این ویژگی همواره یکسان نبوده و به طور کلی، توانایی یک فرد برای تجربه، پردازش و تحمل درد توسط عوامل زیادی که دائماً در حال تغییر هستند، تعیین می شود. بنابراین بسیار دشوار است که بگوییم چه تعداد از این موارد در مورد یک فرد ضدق کرده و آن فرد در مقابل درد مقاوم است ولی به طور کلی  هیچ تضمینی وجود ندارد که این شرایط برای همیشه این یکسان باقی بماند.
 
درپایان باید گفت،میزان تحمل درد امری ارادی و اکتسابی است در حالی که آستانه درد به سیستم اعصاب فرد بستگی داشته و خود افراد نقش چندانی در آن ایفا نمی کنند. 
منبع: سیناپرس
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv