شهر آلمانی که روی الماس بنا شده‌ است
کد خبر: ۲۱۳۳۴۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2021 June 03    -    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰
آیا به دنبال شهری آرام و تاریخی هستید؟ اگر پاسخ شما بله است، پس ما یک پیشنهاد مهم برای شما داریم. نظر شما در باره شهر آلمانی نوردلینگن چیست؟ و قبل از اینکه پیشنهاد را برای شما توضیح دهیم بگذارید.

شهر آلمانی که روی الماس بنا شده‌است

شهر آلمانی که روی الماس بنا شده‌استاختصاصی تابناک با تو؛ آیا به دنبال شهری آرام و تاریخی هستید؟ اگر پاسخ شما بله است، پس ما یک پیشنهاد مهم برای شما داریم. نظر شما در باره شهر آلمانی نوردلینگن چیست؟ و قبل از اینکه پیشنهاد را برای شما توضیح دهیم بگذارید در مورد اطلاعاتی عجیب اما مرتبط به شما توضيح بدهیم.  بر اساس وب سایت معروف Diamondspro، در حال حاضر قیمت هر قیراط الماس (0.2 گرم) بین ۱۶۰۰ تا ۱۶ هزار دلار آمریکاست.

درصورتی که قیمت الماس شما را شگفت زده کرد، اطلاعات دیگری نیز برای شما داریم: شهر نوردلینگن آلمان، که در ابتدای گزارش به شما توصیه کردیم، حاوی ۷۲ هزار تن الماس است که در سراسر شهر توزیع شده است: در دیوارهای باستانی، در بناهای تاریخی، در خاک، و در سراسر منطقه کوهستانی اطراف آن در شهر.

شما چه فکر میکنید؟ آیا قصد مهاجرت و زندگی در این شهر را دارید؟ خوب اجازه دهید ما در مورد داستان هیجان انگیز شهر بیشتر برای شما بگوییم.


حدود پانزده میلیون سال پیش،  یک شهاب سنگ غول پیکر در یکی از سرزمین هایی که در حال حاضر در مرزهای کشور آلمان در نظر گرفته شده، سقوط کرد. این شهاب سنگ که عرض آن در حدود یک کیلومتر مربع برآورد میشود با سرعت ۲۵ کیلومتر در ثانیه سقوط کرد و هنگامی که با پوسته زمین برخورد کرد، دهانه ای بزرگ در حدود ۲۶ کیلومتر تشکیل داد، این دهانه‌ای است که شهر نوردلینگن آلمان حدود ۱۱۱۳ سال پیش روی آن ساخته شده است.

شهر آلمانی که روی الماس بنا شده‌است

سقوط شهاب سنگ به این اندازه و برخورد آن با زمین با چنین سرعت و کیفیتی منجر به درجه حرارت و فشار بالا در منطقه‌ای که در آن سقوط کرده، شد که منجر به تبدیل تمام ذرات عنصر کربن در شهاب سنگ به ذرات بسیار کوچک الماس گردید، که اندازه هر یک حدود ۲ میکروگرم و کل آنها ۷۲ هزار تن در کل شهر بود.

سقوط شهاب سنگ همچنین منجر به تشکیل نوع خاصی از سنگ شد که دانشمندان آن را " سوئیت " ( Suevite) می نامند، اصطلاحی لاتین به معنی "کم". این نام به دلیل کوچک بودن ذرات الماس سازنده سنگ، روی آن گذاشته شد..

شایان ذکر است که سنگ سوئیت یک سنگ طبیعی متداول نیست. این ماده فقط در دهانه هایی وجود دارد که در نتیجه برخورد شهاب سنگ با پوسته زمین ایجاد شده اند.

اما مهمترین اطلاعات در مورد سنگ "سوئیت" این است که این سنگ در تمام بناهای قدیمی و تاریخی در شهر آلمان سنگ اصلی بوده و هست که آن را در بین شهرهای تاریخی جهان منحصر به فرد و بی نظیر کرده‌ است.

شهر آلمانی که روی الماس بنا شده‌است

 سنگ سوئیت

استفاده از سنگ سوئیت در ساختن شهر به عنوان یک تجمل و تمایز عمدی نبوده است، بلکه به دلیل فراوانی آن در مجاورت منطقه و عدم وجود تحقیقات زمین شناسی بود که بتواند الماس را به عنوان سنگی گرانبها شناسایی کند. البته دشوار است که تصور کنیم که بنیانگذاران و ساکنان باستانی شهر نمی‌دانستند که روی چه گنجی خوابیده‌اند.

حتی زمین شناسان در طول تاریخ معتقد بودند که دهانه شهاب سنگ در اثر یک  آتشفشان ایجاد شده است. این بی‌خبری از الماس‌های شهر  تا دهه شصت قرن گذشته ادامه داشت و سرانجام دانشمندان به حقیقت سقوط شهاب سنگ رسیدند.

علاوه بر موارد فوق، واقعیت گنج الماس در این شهر تا اوایل دهه هفتاد قرن بیستم برای دانشمندان شناخته نشده بود.

شهر آلمانی که روی الماس بنا شده‌است

نوردلینگن .. یک شهر آلمان است، اما تا چشم کار می‌کند ژاپنی در آن وجود دارد!

سالانه میلیون ها گردشگر از این شهر بازدید می کنند، اما بیشترین بازدیدکنندگان از این شهر را ژاپنی ها به لطف کمیک های معروف ژاپنی معروف به سری مانگا تشکیل می‌دهند.

چرا دولت یا حتی ساکنان شهر هنوز الماس را استخراج نکرده اند؟

وقتی به فکر قیمت مسکن و به طور کلی املاک و مستغلات در نوردلینگن افتادیم در ابتدا فکر کردیم که خانه‌های این شهر بسیار گران خواهد بود، به خصوص از آنجا که املاک و مستغلات قدیمی با سنگهای سوئیت ساخته شده اند که دارای الماس هستند اما در کمال تعجب در مقایسه با بسیاری از شهرهای آلمان بسیار ارزان است.

به عنوان مثال تبلیغاتی پیدا کردیم که براساس آن قصری ساخته شده در قرن سیزدهم فقط یک میلیون و ششصدهزار یورو قیمت دارد و هنگامی كه در شهرهای دیگر واقع در ایالت بایرن آلمان كه شهر نوردلینگن در آن واقع شده است ، جستجو می كردیم به عنوان مثال خرید یک خانه یا ویلا مدرن هیچ سابقه تاریخی ندارد و یا بدون الماس در مونیخ، می تواند دو برابر قیمت خانه‌های تاریخی در نوردلینگن باشد.

هنگامی که تحقیق دیگری انجام دادیم، متوجه شدیم که میانگین قیمت هر گرم الماس ناسفته ممکن است به حدود ۲۱ هزار دلار برسد و این شهر حدود ۷۲ هزار تن الماس دارد و متوسط ​​قیمت تمام الماس های شهر در صورت استخراج ممکن است به یک میلیارد و ۳۷۱ میلیارد و ۶۶۳ میلیارد و ۷۲۰ میلیون دلار برسد! در واقع یک عدد عجیب و غافلگیرکننده است.

اگر بخواهیم ارزش الماس در این شهر را با تولید ناخالص داخلی آلمان برابر کنیم که برابر با ۳.۸۶۱ تریلیون دلار سالانه است در می یابیم که قیمت الماس می تواند با تولید ناخالص داخلی آلمان در حدود ۳۵۵ سال کامل برابر باشد.

متأسفانه هیچ یک از ساکنان این شهر در طول تاریخ و نه هیچ یک از دولتهای پی در پی آلمان به دلیل اندازه بسیار کوچک الماسها، اقدام به استخراج الماس نکرده‌اند، که حتی با چشم غیرمسلح دیده نمی شود، به گفته زمین‌شناساک آلمانی جستجو و حفاری در این شهر و تلاش برای جمع آوری آن برای تشکیل ذرات بزرگتر می تواند هزینه ای بیش از قیمت فروش در بازار جهانی الماس داشته باشد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
0
17
ارزش الماس به اندازه آن است. اگر دانه های الماس خیلی ریز باشد، ارزشی ندارد. چون نمی شود آنها را به هم وصل کرد و قطعه بزرگی درست کرد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
0
15
این عدد یعنی چی؟ یک میلیارد و ۳۷۱ میلیارد و ۶۶۳ میلیارد و ۷۲۰ میلیون دلار
در سه مرتبه ارزشی میلیارد به کار بردید؟ ریاضیات سوم ابتدایی سکته کرد!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۵
1
1
بیابونها پر از الماسه همون ماسه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار