آزادسازی قیمت خودرو تا ۲ هفته دیگر
کد خبر: ۱۹۸۴۱۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: 2020 December 13    -    ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰
رئیس شورای رقابت از خروج احتمالی حداقل ۱۰خودرو شامل دناپلاس توربو شارژ، هایما، رانا، کوئیک، شاهین، ساینا، پژو ۲۰۷پانوراما، چانگان، آریا، کی ۱۳۲و برخی دیگر از خودرو‌ها از شمول قیمت‌گذاری شورای رقابت خبر داد.

رئیس شورای رقابت از خروج احتمالی حداقل ۱۰خودرو شامل دناپلاس توربو شارژ، هایما، رانا، کوئیک، شاهین، ساینا، پژو ۲۰۷پانوراما، چانگان، آریا، کی ۱۳۲و برخی دیگر از خودروها از شمول قیمت‌گذاری شورای رقابت خبر داد.

به نظر می‌رسد گشایش‌هایی در حوزه خودرو در حال رخ دادن است. پس از اعلام خبر آزادسازی و ترخیص دو هزار و 800 خودرو معطل مانده در گمرک، این بار از آزادسازی قیمت خودرو خبر جدیدی منتشر شده است. این درحالیست که درباره واردات خودرو هم اخبار متعددی در چند وقت منتشر شده و حتی دولت در لایحه بودجه سال 1400 درآمدی را از محل ترخیص خودرو از گمرکات در نظر گرفته است.

پیش از این نیز وزیر صنعت، معدن و تجارت از کیفیت پایین در تولید خودرو طی سال‌های اخیر از مردم عذرخواهی کرده و نسبت به انحصار در تولید خودرو گلایه‌هایی را مطرح کرده بود. با این سخنان بود که از نظر برخی فعالان بخش خصوصی بحث آزادسازی واردات خودرو کمی جدی‌تر شده بود.

حال در این شرایط اعلام شده که احتمالا تا دو هفته دیگر آزادسازی قیمت خودرو اعلام شود.

رئیس شورای رقابت از خروج احتمالی حداقل 10خودرو شامل دناپلاس توربو شارژ، هایما، رانا، کوئیک، شاهین، ساینا، پژو 207پانوراما، چانگان، آریا، کی 132و برخی دیگر از خودروها از شمول قیمت‌گذاری شورای رقابت خبر داد.

رضا شیوا در گفتگویی با روزنامه همشهری توضیح داده است: با انتصاب وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت مسئولیت مسائل حوزه خودرو در این وزارتخانه از سازمان حمایت و کمیته خودرو به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران منتقل شده است. با این روند در جلساتی که با مسئولان این سازمان داشتیم، رئیس جدید این سازمان با تأکید بر رقابتی بودن تولید و بازار برخی خودروهای هم‌کلاس، درخواست آزادسازی قیمت این خودروها را مطرح کرد. باید توجه کنیم که در گذشته و هنگامی که واردات خودرو آزاد بود نیز شورای رقابت برخی خودروهای تولید یا مونتاژ داخل را با استناد به عرضه محصولات مشابه و رقابتی بودن بازار از فهرست ضوابط قیمت‌گذاری خارج کرد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر وظیفه این شورا تعیین ضوابط و دستورالعمل قیمت برای خودرو و سایر کالاهایی است که بازاری انحصاری داشته باشند. اما درصورتی که رقیبی برای این محصولات در بازار وجود داشته باشد، مشمول این ضوابط نخواهد بود. در این جلسه رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران نیز با استناد به اینکه اکنون کرمان موتور، گروه بهمن ، مدیران‌خودرو و چانگان خودروهایی هم‌کلاس برخی محصولات ایران خودرو و سایپا تولید می‌کنند، درخواست کرد تا اینگونه محصولات ایران خودرو و سایپا از شمول ضوابط قیمت‌گذاری شورای رقابت خارج شوند.

شیوا همچنین بیان کرد: شورا این درخواست را برای بررسی بیشتر به مرکز ملی رقابت ارائه کرده و این مرکز در حال بررسی تیراژ تولید و وضعیت بازار این خودروهاست. نتایج بررسی این مرکز در مورد خودروهای مذکور درصورتی که آماده باشد در جلسه 2هفته آینده ارائه و بعد از تبادل نظر، رأی نهایی شورا در این زمینه اعلام خواهد شد. اگر این خودروها رقابتی باشند، شورای رقابت طبق روال گذشته این محصولات را از شمول قیمت‌گذاری خارج می‌کند و گرنه همچنان مشمول ضوابط قیمت تعیین شده توسط شورای رقابت خواهند بود.
پیشنهاد سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برای خروج حداقل 10خودرو شامل دناپلاس توربو شارژ، هایما، رانا، کوئیک، شاهین، ساینا، پژو 207پانوراما، چانگان، آریا، کی 132و برخی دیگر از خودروها از شمول قیمت‌گذاری شورای رقابت است.

وی تصریح کرد: این سازمان با استناد به تولید و عرضه خودروهای همرده مانند انواع جک در کرمان خودرو، انواع ‌ام‌وی‌ام و ایکس 33 در مدیران خودرو و بسترن و برخی محصولات جدید در گروه خودروسازی بهمن، شرایط تولید و بازار این خودروها را رقابتی قلمداد کرده و درخواست خروج این خودروها از شمول دستورالعمل قیمت‌گذاری شورای
۱۰۶۹۰۴۸
۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴
۱۱۰۵ بازدید
اطلاعیه تاکسیرانی تهران در پی توهین مجری
سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در پی توهین مجری برنامه دستپخت مورخ ۲۲ /۹/۹۹ به قشر خدوم تاکسیران اطلاعیه‌ای را صادر کرد.

خبرگزاری برنا: سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در پی توهین مجری برنامه دستپخت مورخ 22 /9/99 به قشر خدوم تاکسیران اطلاعیه ای را صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: به عنوان نماینده خانواده بزرگ تاکسیرانی شهر تهران برآن شدیم تا در مواجهه با سوال پرحاشیه مجری برنامه دستپخت با مضمون: بابات راننده تاکسی است پیش دوستات ناراحت نمی شی؟ با انتشار این متن از منزلت و جایگاه شریف تاکسیرانان خدوم پایتخت و خانواده محترم آنها دفاع کنیم، چرا که شایسته نیست این قشر خدوم و زحمت کش از سوی رسانه ملی که باید مروج فرهنگ اسلامی ایرانی باشد مورد توهین قرار بگیرند.

ناوگان عظیم و گسترده تاکسیرانی گزینه اول در امر جابجایی و سرویس دهی به شهروندان به خصوص در شرایط کنونی شیوع بیماری کرونا به شمار می آیند و طی یک سال گذشته به عنوان قشر آسیب پذیر متحمل دغدغه های معیشتی و همچنین از دست دادن عزیزان شده اند.

خودروی تاکسی و شغل شریف تاکسیرانی ضمن فعالیت در شرایط سخت کاری، همواره تداعی اعتماد و اطمینان خاطر در شهروندان بوده و این مهم ارزشمند و قابل ستایش است.

این اطلاعیه برای دفاع از تاکسیرانان خدوم، مسئولیت پذیر و باوجدان صادر شده است و به حق، تمامی شهروندان محترم خود شاهد تلاش متعهدانه تاکسیرانان تهرانی هستند.

برترین ها

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
0
1
این بازیها چیه درمیارید؟ آزادسازی قیمت یعنی شرابط رقابت هم از سمت تولید کننده و هم از سمت خریدار موجود باشه و بدون آزاد سازی واردات یعنی هیچ
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
یعنی همین لگنا هم دیگه گیر ملت نمیاد. البته منظورم از ملت یعنی اون پاینا
amin
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
0
0
تو ایران کلمه ازادی فقط برای ازاد سازی قیمت ها جرم محسوب نمیشه
ناشناس
|
-
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
0
0
خبر بسیار میمونی است
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار