بررسی استهلاک و وضعیت لوازم جانبی انواع مرسدس بنز کلاس E
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۳۷۰۳۶
تاریخ انتشار: 2019 February 20    -    ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۴
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کیفیت و مقاومت بالای محصولات ساخته‌شده توسط مرسدس بنز زبان زد همه دنیا است و قرارگیری ستاره سه پر آلمان‌ها روی هر خودرویی کیفیت آن را تضمین می‌کند. در این بین مرسدس بنز کلاس E به‌عنوان یک کلاس پرفروش از این قاعده مستثنا نیست.

کیفیت و مقاومت بالای محصولات ساخته‌شده توسط مرسدس بنز زبان زد همه دنیا است و قرارگیری ستاره سه پر آلمان‌ها روی هر خودرویی کیفیت آن را تضمین می‌کند. در این بین مرسدس بنز کلاس E به‌ عنوان یک کلاس پرفروش از این قاعده مستثنا نیست. خودروهای کلاس E از حدود 25 سال پیش تابه‌حال حضور پررنگی داشته‌اند و تعداد زیادی از آن‌ها در بازار خرید و فروش مرسدس بنز پیدا می‌شود. اما هر خودرویی نیاز به نگهداری دارد و استهلاک سبب نیاز خودرو به تعویض قطعات مصرفی می‌شود. ضمن اینکه در ایران به دلیل وجود مشکلات در کیفیت بنزین و شرایط بد خیابان‌ها، استهلاک خودرو افزایش پیدا می‌کند. به همین بهانه در ادامه به بررسی استهلاک و وضعیت لوازم جانبی مرسدس بنز کلاس E در ایران خواهیم پرداخت.

بررسی استهلاک و وضعیت لوازم جانبی انواع مرسدس بنز کلاس E

 

نگاهی به خانواده کلاس E

مرسدس بنز کلاس E شامل خودروهای سدان، کوپه و واگن یا استیشن است و از این نظر تنوع زیادی در محصولات آن‌ها دیده می‌شود. با این‌حال ویژگی همه خودروهای این کلاس این است که از کلاس خودروهای خانوادگی بزرگ‌تر هستند. حجم موتورهای این خودروها معمولاً در حدود 2 لیتر یا بیشتر است که در خودروهای خانوادگی کمتر دیده می‌شود. اما حجم موتور بیشتر به همراه مشخصات فنی قوی‌تر، به معنای افزایش هزینه‌های نگهداری است و باید در هنگام خرید مرسدس بنز کلاس E به این نکته توجه ویژه‌ای داشته باشید.

 

بررسی استهلاک  و هزینه نگهداری خودرو های کلاس E

به‌طورکلی می‌توان گفت هزینه نگهداری خودروهای مرسدس بنز به نسبت سایر کمپانی‌ها بسیار بالاتر است. زمانی که شما قصد خرید یک خودروی لوکس با امکانات زیاد و عملکرد فنی خوب مانند خودروهای کلاس E را دارید، باید بپذیرید که هزینه نگهداری این خودروها نیز از خودروهای خانوادگی و اقتصادی بسیار بیشتر است. در خارج از ایران میانگین هزینه‌ای که باید در سال برای نگهداری یک خودروی کلاس E پرداخت کنید، حدود 12 هزار دلار است. با یک ضرب ساده  حدوداً به عدد 150 میلیون تومان می‌رسیم که مبلغ بسیار زیادی است. اما درواقع در ایران هزینه نگهداری از یک مرسدس کلاس E نسل جدید بیشتر از 80 میلیون تومان در سال نخواهد بود. البته نوع موتور خودرو و توربو شارژ بودن آن در این هزینه تأثیر بسیار زیادی دارد و متأسفانه یا خوشبختانه تمام خودروهای کلاس E نسل جدید به موتور توربو مجهز شده‌اند.

 

هزینه لوازم مصرفی و لوازم جانبی مرسدس بنز کلاس E در ایران

تهیه لوازم خودروهای لوکس در ایران کار ساده‌ای نیست. تحریم‌ها، مشکلات گمرکی و مافیای دلال‌ها قیمت لوازم این‌گونه خودروها را بسیار بالابرده است. از طرفی سود جویان از فرصت استفاده کرده‌اند و در نبود کالای اصل، بازار را از کالای تقلبی و بی‌کیفیت پر کرده‌اند. آگاهی از این موضوع سبب شده است بسیاری از افرادی که اقدام به خرید مرسدس بنز کلاس E کرده‌اند، ترجیح دهند هزینه چند برابری پرداخت کنند و در عوض قطعات باکیفیت‌تری تهیه کنند.

لوازم مصرفی نیز کمیاب و بسیار گران است. برای یک تعویض روغن ساده گاهی مجبور خواهید بود بین 5 تا 7 میلیون تومان هزینه کنید. سایر لوازم مصرفی مانند روغن‌موتور شرایط بسیار بدتری دارند. ضمن این‌که در اینجا نیز لوازم مصرفی تقلبی همواره در کمین هستند و بیشتر اوقات حتی مکانیک‌ها نیز نمی‌توانند تفاوت کالای اصل و از تقلبی را تشخیص دهند. به همین دلیل ممکن است استفاده از لوازم تقلبی آسیب‌های جدی به گیربکس یا موتور این خودروها وارد کند.

 

وضعیت مراکز معتبر پشتیبانی و تعمیر مرسدس بنز کلاس E

شرکت ستاره ایران نماینده رسمی مرسدس بنز در ایران محسوب می‌شود که توسط کمپانی مرسدس بنز در اوایل دهه هشتاد در ایران تأسیس شد. اما بعد از مدتی تمام سهامی این شرکت به ایران‌خودرو واگذار شد و حالا کیفیت زمان حضور شرکت اصلی مرسدس بنز در ایران را ندارد. هزینه‌های تعمیر و تعویض قطعات در این شرکت نیز کمتر از سایر مراکز نیست. به‌جز ستاره ایران چند مرکز در تهران و شهرهای بزرگ برای تعمیر تخصصی خودروهای مرسدس بنز وجود دارد که تفاوت زیادی باهم ندارند.

 

مقایسه هزینه های نگهداری مرسدس بنز کلاس E با سایر خودرو ها

به طور کلی قیمت مرسدس بنز کلاس E و سایر مرسدس بنزها در ایران به دلیل سابقه این خودروها و محبوبیت آن‌ها از محصولات سایر کمپانی‌ها رشد بیشتری دارد و هزینه‌های نگهداری آن نیز از محصولاتی مانند بی ام و بیشتر است. به همین دلیل زمانی که قصد خرید مرسدس بنز کلاس E را دارید باید با این موضوع کنار بیایید که هزینه‌های نگهداری آن همواره کمرشکن خواهد بود.

bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv