خشم واتیکان از دعوت همجنس‌گرایان به کاخ سفید
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۱۷۶۹
تاریخ انتشار: 2015 September 20    -    ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۰
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
روزنامه وال ‌استریت ژورنال گزارش داد واتیکان از اقدام دولت آمریکا مبنی بر دعوت فعالان همجنس‌گرایی به کاخ سفید در زمان دیدار «پاپ فرانسیس،» رهبر کاتولیک‌های جهان، با «باراک اوباما،» رئیس‌جمهور آمریکا، به شدت ابراز نارضایتی کرد.

یک مقام ارشد واتیکان به این روزنامه گفت: «ما نگران آن هستیم که تصاویر پاپ با همجنس‌گرایان، به حمایت واتیکان از این گروه تفسیر شود.» این مقام در ادامه افزود: فعالان مختلف در کاخ سفید حضور خواهند داشت؛ در حالیکه هنوز مشخص نیست از فعالان مخالف سقط جنین – که یک از اولویت‌‌های مهم اسقف‌های آمریکا است – نیز دعوت شده باشد.

پاپ فرانسیس روز چهارشنبه با اوباما در کاخ سفید دیدار و سخنرانی خواهد کرد. انتظار می‌رود حدود 15 هزار نفر در این سخنرانی حضور داشته باشند.

مشاوران کاخ سفید عصر روز پنجشنبه، اختلافات بین دولت اوباما و پاپ را کم اهمیت توصیف کردند و بیشتر بر مسائلی که آنها در آن هم عقیده هستند -- نظیر مقابله با تغییرات آب و هوایی و فقر جهانی -- تاکید کردند.

باراک اوباما نخستین رئیس‌جمهوری است که برای منافع استراتژیک به سمت پاپ روی آورده است. واتیکان و کارشناسان ریاست جمهوری معتقدند اوباما در تعاملات و صحبت‌های خود با احتیاط کامل به پاپ اشاره می‌کند و وی را بیشتر یک الگوی اخلاقی می‌داند تا یک مشاور سیاسی.

باشگاه خبرنگاران
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv