عجیب‌ترین اتفاق‌ها پس از خواب
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۱۷۲۶
تاریخ انتشار: 2015 September 19    -    ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نظر مرا اگر بخواهید؛ سخت‌ترین کار جهان بیدار شدن از خواب است. مخصوصا در این روزهای سال که هوا به خودی خود، خنک است و نسیم صبحگاه، انگیزه‌ای برای بازکردن چشم‌ها باقی نمی‌گذارد. اما چه باید کرد که ظاهرا این کار هم مثل دیگر کارهای زندگی روتین ما باید هر روز سر ساعت مشخصی اتفاق بیفتد و کسی هم نمی‌تواند در مقابل آن بایستد.
 
با این حال زندگی آدمی آنقدر پرفراز و نشیب است که حتی این کار روتین هم می تواند شگفتی خلق کند. این شما و این گزارش شگفتی هایی که بعد از خواب برای انسان به وجود آمده به نقل از سایت ODDEE.

اصلی ترین کار پزشکی قانونی، تشخیص مرگ و علت آن است. وقتی یک پزشک قانونی یک پیرزن آمریکایی را معاینه کرد متوجه شد که وی به خاطر ضربه هایی که به او وارد آمده از بین رفته و نه یک بیماری قلبی. همین هم باعث این فرضیه شد که پیرزن به اشتباه به سردخانه بیمارستان منتقل شده و وقتی از خواب خود برخاسته و متوجه شده که در سردخانه است تلاش کرده از یخچال و همچنین از کاور جنازه بیرون بیاید ولی نتوانسته و جان خود را از دست داده است. بیمارستان هر گونه اشتباه خود در جریان این مساله را رد کرده ولی بیداری این پیرزن یکی از عجیب و هم چنین ترسناک ترین بیداری های زمان ما بوده است. البته که این موضوع در موارد دیگری حتی در کشور خودمان هم دیده شده است.

نمی خواهیم فقط از مرگ حرف بزنیم. کمی هم از زندگی و موسیقی بگوییم که آوای زندگی است. اگر پیگیر موسیقی راک باشید لابد کیت ریچارد را می شناسید. او که یکی از اعضای گروه مشهور راک رولینگ استونز بود؛ بعد از بیدار شدن از یک خواب معمولی شبانگاهی متوجه شد که در طول خوابش، توانسته یک قطعه موسیقی بنوازد. قطعه ای که همراه با صدای خر و پف او در دستگاه ضبط شده است! به هر حال کسی که با عشق به سازش، به خواب می رفته، چنین محصولاتی را هم خواهد داشت.

ماجرای عجیب بعدی مربوط به مردمان روستایی است که بعد از این که یک روز از خواب بلند شدند متوجه شدند کل روستا سفیدپوش شده است. قاعدتا در این موارد باید برف یا یخ سطح زمین را پوشانده باشد ولی در این مورد خاص، این عنکبوت ها بودند که زمین روستا را به این شکل درآورده بودند. زیست شناسان بعد از مشاهده این روستا گفتند که نوع خاصی از عنکبوت با بستن تارهای خود باعث ایجاد این سطح سفید شده است. گفته شده ویژگی این حادثه که در بهار امسال و در استرالیا رخ داده این بوده که این عنکبوت توانسته در محدوده مشخصی و به شکل متمرکز این کار را انجام دهد.

فکر کنید که هر روز صبح از خواب بیدار شوید با این تصور که نوبت دندانپزشکی دارید. این اتفاقی است که برای ویلیام، مرد بریتانیایی افتاده است. این مرد 48 ساله حافظه خود را درست در ساعت یک و چهل دقیقه ظهر روز 14 مارس سال 2005 از دست داده است و از آن روز به بعد به جز 90 دقیقه گذشته، از زندگی خود چیزی را به خاطر ندارد. جالب است بدانید که به خاطر همین ماندن در زمان، او همواره وقتی از خواب برمی خیزد گمان می کند که نوبت دندانپزشکی دارد ولی دستگاه های الکترونیکی که استفاده می کند به او می گویند که مثل روزهای قبل این تصور او اشتباه است.

یک لحظه تصور کنید وقتی دارید به خواب می روید روی زمین هستید ولی وقتی بیدار می شوید می بینید در آسمان جای دارید. این تعجب آور و تاحدودی وحشتناک نیست؟ این درست اتفاقی است که برای کارگر یک فرودگاه افتاده است. وقتی او بارهای این هواپیمای باربری را جابه جا می کرده از شدت خستگی خوابش برده ولی وقتی متوجه شده که هواپیما در آسمان بوده است. البته پیش از این که او متوجه شود چه اتفاقی افتاده خلبان صدای غیرمعمولی را در بیرون از کابین می شنود و تقاضای فرود اضطراری می کند!

برخی از خواب ها هم هستند که برای انسان اعتیاد به بار می آورند. مثل پسری که به دلیل یک ناراحتی مغزی به کما رفت ولی وقتی به هوش آمد به گفتن سخنان رکیک و نامناسب و نیز خوردن پنیر معتاد شده بود. این موضوع ابتدا توسط مادر این پسر کشف شد وقتی دید پسرش در اتاق خود در حال بد و بیراه گفتن به زمین و زمان است و البته در حال خوردن یک قالب پنیر. پزشکان گفته اند چنین وضعیتی برای کسانی که از کما به هوش می آیند طبیعی است.

بعضی از وقت ها هم هست که وقتی از خواب برمی خیزی، همه چیز به طور کلی تغییر کرده است. مثل مادری که وقتی فرزند خود را پنج ماهه باردار بود تصادف کرد و به کما رفت و وقتی بعد از پنج ماه به هوش آمد متوجه شد که فرزندش صحیح و سالم به دنیا آمده است یا مثل داماد الجزایری که از خواب برخاست و دید همسرش بعد از پاک کردن آرایش شب عروسی چقدر عوض شده و برای همین تقاضای طلاق و البته خسارت به خاطر آسیب های روانی کرد.

جام جم
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv