طرز تهیه‌ی دسر انبه
کد خبر: ۸۴۱۸۳
تاریخ انتشار: 2017 August 31    -    ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶
در ادامه‌ی آموزش انواع دسر، امروز تصمیم داریم شما را با شیوه‌ی تهیه‌ی یک دسر خوشمزه آشنا کنیم. برای آشنایی با مواد اولیه و طرز تهیه‌ی دسر انبه، با ما همراه باشید.
طرز تهیه‌ی دسر انبه
 
اختصاصی تابناک باتو؛ در ادامه‌ی آموزش انواع دسر، امروز تصمیم داریم شما را با شیوه‌ی تهیه‌ی یک دسر خوشمزه آشنا کنیم. برای آشنایی با مواد اولیه و طرز تهیه‌ی دسر انبه، با ما همراه باشید.

طرز تهیه‌ی دسر انبه

مواد لازم:

انبه‌ی خرد شده: 3 پیمانه
شکر: یک سوم پیمانه
پودر ژلاتین: یک قاشق چایخوری
آب سرد: یک چهارم پیمانه
خامه: یک پیمانه
کیوی: 2 عدد متوسط
بادام: یک چهارم پیمانه

طرز تهیه:

2 پیمانه از انبه‌ی خرد شده را داخل مخلوط کن ریخته و آن را با سرعت متوسط، روشن می‌کنیم تا تکه‌های انبه خوب له شوند.

در ظرفی مناسب، شکر، پودر ژلاتین و آب را ریخته و روی حرارت متوسط قرار می‌دهیم و آرام آن را مخلوط می‌کنیم تا شکر و ژلاتین کاملا در آب حل شوند.

ظرف را از روی حرارت برمی‌داریم و انبه‌ای را که در مخلوط کن ریخته بودیم، به شکر و ژلاتین اضافه می‌کنیم و خوب هم می‌زنیم. سپس ظرف را در دمای اتاق، کناری قرار می‌دهیم.

خامه را با هم‌زن می‌زنیم تا کمی سفت شود، سپس خامه را به مخلوط انبه و شکر و ژلاتین، می‌افزاییم. ظرف را داخل فریزر قرار می‌دهیم تا جایی که مواد کمی خودش را بگیرد اما یخ نبندد.

شش ظرف سرو دسر را آماده می‌کنیم. نصف ظرف‌ها را با دسر انبه می‌کنیم و بعد روی آنها مخلوطی از باقیمانده‌ی انبه و کیوی خرد شده را می‌ریزیم سپس نیمه‌ی دیگر ظرف‌ها را نیز با دسر انبه پر می‌کنیم.

در پایان روی دسرها را با بادام یا گردوی خرد شده، تزیین می‌کنیم.

ترجمه و تنظیم: تابناک باتو
منبع: manalonline
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار