انگشت شست پا را برای پیوند به دست بریدند+عکس
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۷۹۳۴۲
تاریخ انتشار: 2017 July 15    -    ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۰
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
«زاک میچل» ۲۰ ساله اهل استرالیا در ۳۰ ژوئن تحت عمل جراحی قرار گرفت و جراحان انگشت شست پای او را بریدند و به جای انگشت شست دست او که در یک حادثه قطع شده بود، پیوند زدند.

جراحان در ابتدا سعی کردند انگشت قطع شده «زاک» را دوباره به دستش پیوند بزنند که این کار امکان پذیر نشد و مجبور شدند از جایگزین دیگری برای آن استفاده کنند. در این میان، انگشت شست پای بیمار، بهترین گزینه ممکن بود و در یک عمل جراحی توانستند آن را جدا کرده و به انگشت دست پیوند بزنند.

«زاک» در مصاحبه با تلگراف دیلی عنوان کرد که «به عنوان کارگر یک گاوداری مشغول کار در مزرعه ای دورافتاده در غرب استرالیا بودم، بر اثر یک حادثه انگشت شست دست خود را از دست دادم. هنگام کار ناگهان گاوی در حیاط گاوداری به سمت من حمله ور شد و به دنبال آن، انگشت شست دستم قطع شد.

کارگران با مشاهده این حادثه بلافاصله سعی کردند انگشت قطع شده را نجات دهند و به این منظور، آن را داخل محیطی خنک قرار دادند. سپس او را با امداد هوایی به بیمارستان منتقل کردند و جراحان بعد از دو ساعت تلاش نتوانستند انگشت قطع شده را دوباره به بافت دست پیوند بزنند.

آنها بعد از ناموفق بودن عمل دوم، پیوند از اندام خود بیمار را پیشنهاد دادند که باید سریع انجام می شد. از سویی آنها نمی خواستند عضو دیگری از بدن بیمار را مورد آسیب قرار دهند و از سوی دیگر، جایگزین دیگری برای انگشت قطع شده وجود نداشت. اما در نهایت، کارگر گاوداری پذیرفت که این عمل پیوند روی او انجام شود تا بتواند عملکرد کامل دستش را به دست آورد.

میچل قرار است طبق برنامه، بعد از ۱۲ ماه و طی مراحل بهبودی و بازتوانی، دوباره کار خود را در گاوداری از سر گیرد. او معتقد است که از دست دادن انگشت بزرگ پا زندگی او را تحت تأثیر قرار نداده است.
 

 پیوند انگشت
 

 پیوند انگشت 

منبع: سلامت آنلاین
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv