زندگی عروس خاورمیانه در زباله‌ها
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۷۰۰۱
تاریخ انتشار: 2015 August 07    -    ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
 بیش از 20 روز است منطقه جبل لبنان و بیروت، پایتخت لبنان و عروس خاورمیانه را زباله‌ها اشغال کرده‌اند.

رشید درباس، وزیر امور اجتماعی لبنان این بحران را با بحران و بن بست سیاسی فعلی کشور مرتبط دانسته و گفت: مسئولیت دفن زباله، مسئولیتی ملی است اما در حال حاضر بحران زباله، به بحرانی تفکیک ناپذیر از بحران سیاسی کشور تبدیل شده است.
17 جولای محل دفن زباله‌های بیروت در منطقه «الناعمه» به دلیل تکمیل شدن ظرفیتش، بسته شد و شرکت خدماتی «سوکلین» نیز از جمع آوری زباله‌ها در بیروت و حومه و شمار دیگری از مناطق استان «جبل لبنان» خودداری کرد و انباشت زباله‌ در خیابان‌ها روند زندگی عادی مردم را مختل کرد.
 
چندی پیش <تمام سلام>، نخست وزیر لبنان از حصول راه حل موقت برای حل بحران زباله بیروت خبر داده و اعلام کرده بود، زباله‌ها برای مدت محدودی به مکان‌هایی که وزارت محیط زیست مشخص کرده‌ است، انتقال داده خواهند شد. پس از اظهارات تمام سلام، کمیته‌ای وزارتی، مأمور جست‌وجو برای محل جدید دفن زباله شد اما این کمیته در دستیابی به راه حل شکست خورد، زیرا نتوانست مکان جدیدی به جای مکانِ قدیمی دفن زباله بیابد. یکی از این محل‌های پیشنهادی در مجاورت فرودگاه رفیق حریری بود که با مخالفت‌های جدی مقامات فرودگاهی مواجه شد. مقامات لبنانی حتی گزینه انتقال زباله‌ها به یکی از کشورهای اروپایی از جمله آلمان را بررسی و اعلام کردند، آلمان با این پیشنهاد موافقت کرده و هزینه انتقال هر تن زباله به اروپا 70 تا 100دلار و مقرون به صرفه‌تر از گذشته است، زیرا درگذشته این هزینه بیش از 140دلار بود.
 
برخی مقامات لبنانی و تحلیلگران نیز معتقدند، ادامه دار شدن بحران زباله علاوه بر اینکه به صنعت توریسم لبنان صدمه می‌زند، می‌تواند به ناآرامی‌های اجتماعی منجر شود و مشکلات تازه‌ای را برای حاکمیت کشور به وجود آورد، زیرا در روزهای گذشته اهالی برخی مناطق لبنان دست به تظاهرات و بستن بزرگراه‌ها زدند.

روزنامه ایران

bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv