آیا همسرتان زود عصبانی می‌شود؟
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۴۳۰۱
تاریخ انتشار: 2015 July 09    -    ۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۷
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
دختري ۱7 ساله هستم و همسري 28 ساله دارم که اصلا مرا درک نمي کند. به خاطر کارهايي که همه هم سن هاي من انجام مي دهند، مرا سرزنش مي کند و خيلي زود عصباني مي شود. چگونه با او رفتار کنم؟
همه زن و شوهرها براي تداوم زندگي مشترک به کسب مهارت هايي نيازمند هستند مخصوصا زماني که اختلاف سني آن ها مانند شما زياد است و يا زماني که يکي از طرفين هنوز در مرحله کسب هويت است اهميت اين مسئله بيش از پيش احساس مي شود. بنابراين شما بهتر است تلاش کنيد از طريق مطالعه کتاب هاي مختلف، شرکت در مجالس مذهبي، تفکر در زندگي خانواده هاي موفق و رمز موفقيت آنان، اطلاعات خود را افزايش دهيد و از طريق تقويت اعتماد به نفس و بهره گيري از تجارب ارزنده ديگران خود را براي برخورد منطقي با مشکلات زندگي آماده سازيد.

 
رفتارهاي کودکانه تان را کنار بگذاريد

به همسر خود احترام بگذاريد و با او محترمانه صحبت کنيد. يادآوري مي کنم که شما همسر او هستيد و هرچند 17 ساله هستيد در مقام يک زن متاهل، لازم است از رفتارهاي کودکانه بپرهيزيد و يک ارتباط بزرگسالانه برقرار کنيد. همچنين از داشتن نگرش‏هاى آرمان گرايانه و شاعرانه در مسئله ازدواج و نيز انتظارات غير واقع بينانه اجتناب کنيد و از سخن هاي نسنجيده پرهيز کنيد تا مورد سرزنش شوهرتان قرار نگيريد.

 
در زمان عصبانيت شوهرتان شکوه نکنيد

با شوهرتان طوري رفتار کنيد که با شما احساس راحتي کند. اگر ديديد شوهرتان عصباني است، او را مدتي تنها بگذاريد. اگر فکر مي‌کنيد که مسئله خاصي باعث عصبانيت همسرتان مي‌شود، از طرح آن موضوعات و قرار گرفتن در آن شرايط اجتناب کنيد. شما بايد در زمان عصبانيت شوهرتان به هيچ وجه غر نزنيد زيرا نتيجه‌اي جز بد‌تر شدن شرايط ندارد. با محبت از او بخواهيد آرام تر باشد و با عصبانيت خود، باعث کم شدن محبت تان نشود. به او بگوييد که چقدر دوستش داريد. رعايت نکات زير به شما در راهي که در پيش داريد، کمک مي کند.

 
ذهنيت منفي به شوهرتان را ازخود دور کنيد

دقت کنيد در چه زمان و در رابطه با چه موضوعي همسرتان خشمگين مي شود و تلاش کنيد زمان ديگر و طريقه بيان متفاوت تري را جايگزين کنيد. در هنگام عصبانيت شوهرتان از بحث کردن و ادامه دادن بپرهيزيد. همچنين از مسخره کردن و گفتن سخنان طعنه‏آميز و دو پهلو، رفتارهايى مانند متلک، تحقير و به رخ کشيدن که موجب افزايش مقاومت‏ هاى روانى در طرف مقابل است، بپرهيزيد. از زدن برچسب هاى ناگوار و نامطلوب مانند بدقول، شلخته، کله ‏شق، يک دنده، لجباز و خودخواه به شوهرتان پرهيز کنيد چراکه باعث شکل گيري ذهنيت منفي نسبت به شوهرتان در شما مي شود و ممکن است همه توصيه هاي شوهرتان را نوعي سرزنش تصور کنيد.

 
عشق تان را ابراز و اثبات کنيد

به شوهرتان ابراز محبت کنيد و در عمل هم علاقه تان را به او ثابت کنيد. سعي کنيد فهرستي از قابليت ها و صفات مثبت همسر خود را بنويسيد و در ارتباطاتي که با او داريد از صفات برجسته و مثبت او تعريف کنيد و از اين طريق فضاي گفت و گوهاي تان را به فضايي گرم و صميمي و آکنده از روحيه مثبت تبديل کنيد. جهت ايجاد تفاهم با همسرتان از هنر خوب شنيدن و خوب گوش دادن استفاده کنيد و به دقت به گفتار او توجه کنيد، کلامش را قطع نکنيد و اجازه دهيد که مطالب خود را به طور کامل بيان کند.

نگاه امروز

bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv