انقلابی در کفش های پاشنه بلند
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۳۶۹۴۵
تاریخ انتشار: 2016 May 17    -    ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کفش پاشنه‌بلند از مشکل‌سازترین محصولات وابسته به دنیای مد و لباس است و همیشه عدم راحتی این کفش‌ها، آسیب رساندن به پا، شکسته‌شدن پاشنه و یافتن کفش‌ مناسب برای تمامی موقعیت‌ها دغدغه طراحان این نوع کفش‌ها بوده است. یکی از ستارگان ناشناخته دنیای طراحی لباس «تانیا هیت» کانادایی است که با خلاقیت خود انقلابی در کفش‌های پاشنه بلند ایجاد کرده است.
انقلابی در کفش های پاشنه بلند
کفش پاشنه‌بلند از مشکل‌سازترین محصولات وابسته به دنیای مد و لباس است و همیشه عدم راحتی این کفش‌ها، آسیب رساندن به پا، شکسته‌شدن پاشنه و یافتن کفش‌ مناسب برای تمامی موقعیت‌ها دغدغه طراحان این نوع کفش‌ها بوده است. یکی از ستارگان ناشناخته دنیای طراحی لباس «تانیا هیت» کانادایی است که با خلاقیت خود انقلابی در کفش‌های پاشنه بلند ایجاد کرده است.
تانیا برای کفش‌های ویژه خود صدها پاشنه قابل تعویض طراحی کرده که به‌راحتی با فشار یک دکمه قابل جداسازی و تعویض است. بلندترین پاشنه‌های طراحی شده برای این کفش‌ها 9 سانتی‌متر و کوتاه‌ترین آنها 4 سانتی‌متر است و بدون پاشنه نیز به راحتی قابل استفاده هستند. نکته مثبت این خلاقیت این است که پاشنه کفش‌ها به راحتی در کیف دستی خانم‌ها قابل حمل است. شعار تبلیغاتی این برند به زیبایی فلسفه طراحی این کفش‌ها را خلاصه می‌کند: «همان کفش همیشگی، پاشنه‌های مختلف، احتمالات بی پایان». این کفش‌ها با پاشنه‌های ضخیم و باریک با رویه‌هایی نظیر صندل بنددار و نمونه‌های مجلسی تولید می‌شود و از نظر تنوع محدودیتی وجود ندارد. این طراح 44 ساله در رابطه با چگونگی شکل گرفتن این ایده می‌گوید: «منبع الهام من برای طراحی این کفش‌ها کاملا شخصی و از زندگی روزمره خودم سرچشمه گرفته است، این موضوع که خانم‌ها تنها دو انتخاب داشتند که یا کفش پاشنه بلند بپوشند و درد آن را تحمل کنند یا اینکه کفش‌های نه چندان زیبا را به خاطر راحتی آن انتخاب کنند همیشه ذهن مرا درگیر می‌کرد، من برای رفتن به میهمانی، رستوران، محل کار و موقعیت‌های مختلف اجتماعی همیشه کفش پاشنه‌بلند به پا داشتم، اما هیچ‌گاه نتوانستم درد و آسیب این کفش‌ها به پا را مدیریت کنم و حتی یک بار در حال رانندگی پاشنه کفش من زیر پدال ترمز گیر کرد و نزدیک بود تصادف کنم، از آن زمان به بعد بی‌وقفه به فکر طراحی کفشی بودم که بتوان آن را با شرایط مختلف سازگار کرد ».
 تانیا درباره چالش‌های طراحی این کفش‌ها می‌گوید: «طراحی کفشی که ترکیب و فرم آن با توجه به کوتاهی و بلندی پاشنه تغییر نکند کار بسیار دشواری بود، طراحی این کفش سه سال زمان برده و یک تیم چهارده نفره از مهندسین روی آن کار کرده‌اند». علاوه بر پاشنه‌های مختلف با ارتفاع‌های متفاوت، رنگ‌ها و چاپ‌های گرافیکی مختلفی بر روی این پاشنه‌ها انجام شده که به راحتی با هر پوششی هماهنگ می‌شود. او می‌گوید که علاقه دارد از میان سلبریتی‌ها و چهره‌های مشهور، «کیت میدلتون» کفش‌های او را امتحان کند زیرا او کسی است که به تنهایی پوشش لباس یک شاهزاده خانم در کاخ  باکینگهام را دگرگون کرده و بسیار خوش سلیقه است. البته «اِما تامسون» بازیگر مشهور که سال گذشته از پوشیدن کفش پاشنه بلند در مراسم اسکار آنچنان راضی به نظر نمی‌رسید نیز می‌تواند از مشتریان بالقوه این طراح باشد. کفش‌های این هنرمند ساکن فرانسه همگی از چرم اعلای ایتالیایی و فرانسوی تولید می‌شوند و نام‌گذاری پاشنه کفش‌ها به نام همکارانی است که او را در راه عملی کردن این ایده یاری کرده‌اند. او برای راه‌اندازی این برند، «تانیا هیت پاریس» در حدود 1.4 میلیون دلار هزینه کرده است. اگر چه آنها هنوز به یک نام آشنای خانگی بدل نشده‌اند با این حال این ابداع هوشمندانه بسیار مورد توجه قرار خانم‌ها قرار گرفته و آنها آینده درخشانی پیش رو دارند. این موضوع که یک نفر با خلاقیت منحصربفرد خود دنیای فشن را دگرگون کند هر چند دهه یک بار رخ می‌دهد و در این زمینه چهره‌های مشهوری چون رالف لورن، لیوای اشتراوس و روبرتو کاوالی کاملا شناخته شده هستند و سایت خبری هافینگتون پست معتقد است که «تانیا هیت» نیز به این نام‌های جاودان خواهد پیوست. هافینگتون پست مصاحبه‌ای با این طراح انجام داده که در زیر مشاهده می‌کنید:

ایده کفش‌های با پاشنه قابل تعویض چطور به ذهن شما رسید؟

وقتی که در فرانسه مشغول به کار بودم در هنگام رفتن به سر کار کفش‌های تخت مدل بالرینی‌ام را در مترو با کفش‌های پاشنه بلند عوض می‌کردم و همراه داشتن دو کفش همیشه باعث خنده اطرافیانم می‌شد و من را «نیویورکی» خطاب می‌کردند، بنابراین من دیگر کفش‌های تخت و راحت خود را به همراه نیاورده و همیشه کفش پاشنه بلند به پا می‌کردم. این کار باعث شد که به مرور زمان پاهای من آسیب ببیند، بعد از این بود که با دیگر طراحان انقلابی صنعت مد آشنا شدم و این آشنایی به من شهامت داد که برای رسیدن به ایده یک کفش راحت برای موقعیت‌های مختلف بیشتر کاوش کنم.
 


آیا طراحی لباس و کفش را به صورت حرفه‌ای فرا گرفته‌ای؟
خیر من کاملا خود آموخته و تجربی کار را یاد گرفته‌ام.

از شکل‌گیری ایده تا تکمیل پروژه چه میزان زمان صرف شده است؟

چالش‌های طراحی شگفت‌آور است. در واقع وقتی که با یک کفش پاشنه بلند معمولی روبرو هستی، اندازه‌ها و تمام جزئیات کاملا مشخص و استاندارد است، اما وقتی با کفش‌های ما روبرو می‌شوی که با جابجایی پاشنه سر و کار دارد قضیه به کلی متفاوت می‌شود. چالش تنها این نبود که پاشنه چگونه بر روی کفش قرار بگیرد، علاوه بر اینها مساله زیبایی کفش با پاشنه و بدون آن نیز بسیار اهمیت داشت. رسیدن به یک شیوه منطقی و تولید اولین مجموعه کفش با پاشنه‌های متعدد سه سال زمان برده است.

اگر بخواهیم کفش‌های شما را در یک فروشگاه در کنار دیگر کفش‌ها قرار دهیم فکر می‌کنید جای آنها کنار کدام برندها است؟
فکر می‌کنم بهترین مکان برای محصولات ما کنار کفش‌های «جیمی چوو» باشد، چون ما مشتریان یکسانی داریم و علاوه بر آن تنوع، تطبیق‌پذیری و راحتی بیشتری ارائه می‌دهیم. اگر بخواهیم داده‌های پایگاه‌های بازاریابی مشتریان فرانسوی را بررسی کنیم و بر آن پایه قضاوت کنیم، بیشترین همپوشانی ما با کفش‌های کریستین لوبوتان است. اکثر مشتریان ما افرادی هستند که دیگر نمی‌توانند درد و آسیب‌های کفش‌های پاشنه بلند را تحمل کنند.

دوست دارید کفش‌های شما را کدام سلبریتی‌ها به پا کنند؟

من به خانم‌های هوشمندی مثل «آریانا هافینگتون»- بنیانگذار وب سایت هافینگتون پست- یا «تینا فِی» علاقه‌مند هستم. به نظر من تمامی خانم‌های مستقل و موفق در حرفه و مشاغل خود می‌توانند به راحتی از این کفش‌ها در خیابان و محل کار استفاده کنند و دیگر نگران آسیب به پاهای خود نباشند.
 


آینده برای تانیا هیت چگونه خواهد بود؟
در چند ماه آینده کیف‌های خود را به بازارعرضه خواهیم کرد، بیشتر از این نمی‌توانم بگویم، اما آنها هم مانند کفش‌ها انقلابی در طراحی خواهند بود. همان‌طور که برند ما تکامل پیدا می‌کند، همواره از خود سوال می‌کنیم، آیا این امکان وجود دارد که محصولات لوکس و مد روی را تولید کنیم که باعث شیک‌تر شدن خانم‌ها بشود و در عین حال در زندگی پر مشغله امروزی دست و پا گیر نباشد؟ اگر پاسخ مثبت باشد، ما آن کار را انجام خواهیم داد.
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv