لباسی خاص از صفحه‌های قارچی
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۳۳۶۰۲
تاریخ انتشار: 2016 April 13    -    ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آنیلا هویتینک طراح پارچه هلندی در طرح جدید خود لباسی با استفاده از صفحه‌های دایره‌ای قارچ طراحی کرده است که به گفته او می‌تواند روش استفاده ما از پارچه‌ها را تغییر دهد.
لباسی خاص از صفحه‌های قارچیآنیلا هویتینک طراح پارچه هلندی در طرح جدید خود لباسی با استفاده از صفحه‌های دایره‌ای قارچ طراحی کرده است که به گفته او می‌تواند روش استفاده ما از پارچه‌ها را تغییر دهد. نیت اولیه هویتینک برای این آزمایش، خلق پارچه‌ای از محصولات زنده بود که بتوان از آن برای طراحی لباس استفاده کرد.



او درباره این طرح جدید می‌گوید: «من به دنبال تغییر روش استفاده‌ از پارچه، از طریق تغییر یا افزودن خصوصیاتی جدید به پارچه بودم، می‌توانیم بررسی کنیم که در آینده چطور می‌خواهیم از پارچه استفاده کنیم و مشکلات مرتبط با آن در کجا خواهد بود.»

در مراحل ابتدایی هویتینک، عناصر بافت را با میسلیوم قارچ(بخش گیاهی قارچ که بسیاری از طراحان اکنون روی تبدیل آن به یک ماده تفکیک‌پذیر در طبیعت برای محصولات و سازه‌ها کار می‌کنند) ترکیب کرد. اریک کلارنبیک از آن برای تولید صندلی با چاپ سه بعدی استفاده کرد و البته آجرهای ساخته شده از میسلیوم نیز برای ساخت برج‌های ارگانیک در حیاط گالری میوما پی اس در نیویورک استفاده شده بود.
          
          

 هویتینک به تدریج توانست یک محصول کامپوزیتی انعطاف‌پذیر تولید کند. از همین محصول به عنوان پایه تولید پارچه لباس‌های کنونی استفاده شده است. او درباره این روند می‌گوید: «این پارچه را می‌توان به‌صورت سه بعدی تولید کرده و در حین ساخت به آن هر شکلی داد. لذا می‌توان الگوهای میسلیوم را برای تنظیم طول پارچه یا افزودن عناصری جدید به آن استفاده کرد.»



مدل‌های این پارچه به‌صورتی طراحی شده است که امکان تعمیر راحت پارچه بدون دست زدن به ظاهر آن وجود داشته باشد. خصوصیات تفکیک‌پذیری آن در طبیعت نیز به این معنی است که وقتی دیگر نیازی به لباس نداشتید، می‌توانید آن را در طبیعت دور بیاندازید.
طراح این لباس‌ها می‌گوید:«جهان دینامیکی است و پارچه‌های ما هم باید این خصوصیت را داشته باشند. در تمام طول عمر خودمان پارچه‌های متفاوتی را خریداری کرده‌ایم اما ظاهرا هیچ تغییر مهمی را در آنها ندیده‌ایم. دیگر وقت آن رسیده است که تغییری مهم در آنها انجام شود.

مد آنلاین
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv