آخرین خبر از پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش
کد خبر: ۳۲۳۸۱۰
تاریخ انتشار: 2024 September 14    -    ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۵

آخرین خبر از پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش

 چهار متهم پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش برای بار دوم پای میز محاکمه رفتند.
 چهار متهم پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش برای بار دوم پای میز محاکمه رفتند.
 
آخرین خبر از پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش
 
دومین دور رسیدگی به این پرونده به دلیل نواقصی بود که دیوان عالی کشور بر پرونده وارد کرده است.
 
در این جلسه وکلای اولیای دم یکبار دیگر ایراداتی را که بر پرونده وارد کرده بودند تکرار کردند. مهمترین ایرادات وارد شده مساله آمریت در این قتل‌ها و همچنین تفکیک نقش متهمان و وجود چاقوی سوم در قتل‌ها، بود.
 
وکلای اولیای دم همسر داریوش مهرجویی یکبار دیگر درباره مساله آمریت و بررسی نقش افراد احتمالی به عنوان آمر صحبت کردند که رئیس شعبه یک دادگاه کیفری استان البرز و نماینده دادستان به این گفته‌ها پاسخ دادند. نماینده دادستان در توضیح تحقیقات انجام شده گفت: همه مظنونانی که از سوی طرف پرونده معرفی شدند مورد تحقیق و بازجویی قرار گرفتند اما برای همه آنها قرار منع تعقب صادر شد.
 
همچنین رئیس دادگاه نیز گفت: طبق تحقیقات گسترده انجام شده حضور نفر پنجم در این پرونده منتفی است و آمریتی وجود نداشته و مظنونان همگی رد اتهام شده اند.
 
همچنین بررسی‌هایی نیز درباره وجود چاقوی سوم در محل قتل انجام شده است که با توجه به نظریه پزشکی قانونی این احتمال نیز به صورت قوی رد شد.
 
داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی فر مهر ماه سال گذشته در باغ شخصی‌شان در کرج کشته و مدتی بعد چهار متهم افعانستانی به جرم قتل این دو هنرمند بازداشت شدند. بر اساس محتویات پرونده ردزنی‌های گسترده‌ای در زمان تحقیق اتفاق افتاد. 11 هزار تماس در منطقه برقرار شده ئ  تقریبا ۱۶۰ خط در اطراف خانه مهرجویی فعال بود که یکی ازخط ها مربوط به کریم، متهم ردیف اول این پرونده بود.
 
گفته می‌شود کریم متهم ردیف اول پرونده، مدت‌ها قبل از قتل مدتی برای داریوش مهرجویی کار می‌کرد و اختلافاتی که بین آنها به وجود آمد، انگیزه این قتل بوده است. هرچند کریم اتهام قتل را قبول ندارد اما همدستانش او را متهم به هر دو فقره قتل کرده‌اند.
 

وقتی پرونده با اعتراض متهمان و البته وکلای اولیای دم به احکام صادره به دیوان عالی کشور رفت، شعبه رسیدگی کننده برخی نواقض را مطرح کرد. هرچند گفته می شود دیوان عالی کشور عنوان کرده در اینکه قتل ها به دست این چهار نفر اتفاق افتاده شکی نیست اما نقش هر کدام ازآنها به تفکیک بررسی نشده است. همچنین دیوان عالی کشور خواسته بود درباره آمر احتمالی نیز تحقیق شود که در دور دوم رسیدگی به پرونده این موضوع در حال رسیدگی است.

سایت جنایی

آخرین اخبار